Øl sted søges
Fra : Erik

Dato : 09-11-04 18:05

Hejsa

Jeg søger et god sted og drikke en øl eller 2 i København. Der skal være en
godt udvalg af øl, meget gerne udlanske (Belgiske).

Jeg vil sætte pris en lille beskrivelse af stedet også (som stemning og
betjening)

På forhånd tak
ERik

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 09-11-04 18:23

Erik wrote:
> Hejsa
>
> Jeg søger et god sted og drikke en øl eller 2 i København. Der skal være en
> godt udvalg af øl, meget gerne udlanske (Belgiske).

På denne side er der en liste over gode ølsteder i forskellige byer..

http://ale.dk/ibyen.asp

hvis du vil have Belgiske øl, vil jeg klart anbefale "Den Tatoverede
Enke", www.dentatoveredeenke.dk de har reitig mange belgiske øl på fad
og i flaske..

Og udover det vil jeg anbefale Ølbaren http://oelbaren.dk/, et lækkert
lille sted, med massere af øl.

Et kendetegn ved hvert sted, er at betjeningen er yderst kompetent inden
for øl, og er gode til at vejlede.

JEg har oplevet på "den tatoverede" at få tilbudt en lille gratis
smagsprøve af en øl, for lige at smage om det er noget man kan lide. Jeg
ved ikke om ølbaren har dette også, men jeg vil næsten tro det.

Et tredje sted, som er et besøg værd er, Nørrebro bryghus,
http://www.noerrebrobryghus.dk/

De laver rigtig godt håndlavet øl, og lige nu kan man være heldig at
smage årets DM vinder i Håndbryg.

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Lars Remmen

Dato : 09-11-04 20:05

Kasper Malmberg wrote:

> [...]
> http://www.noerrebrobryghus.dk/
>
> De laver rigtig godt håndlavet øl, og lige nu kan man være heldig at

Jeg kan tilslutte mig alt hvad Kasper skriver samt tilføje, at det i høj
grad er muligt at få smagsprøver på Ølbaren.

Charlie's i Pilestræde er, efter min mening, desværre ikke hvad den har
været.

Lars

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 09-11-04 19:30

http://www.pegasus-cph.dk/V4/

> Jeg vil sætte pris en lille beskrivelse af stedet også (som stemning og
> betjening)

Beskrivelsen på deres hjemmeside stemmer meget godt med min oplevelse af
stedet.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Thomas Thisted Peter~

Dato : 09-11-04 20:09

"Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
> en godt udvalg af øl, meget gerne udlanske (Belgiske).
>
> Jeg vil sætte pris en lille beskrivelse af stedet også (som stemning og

Udover de ovenstående (Den tatoverede Enke, Ølbaren og Pegasus), som jeg
også sætter stor pris på, så er der på Vesterbro f.eks. High-Q, som er en
cafe, der har 80 forskellige øl (sidst jeg var der) og har det absolut
flotteste ølkort, jeg har set på de efterhånden mange gode ølsteder, jeg har
besøgt.

Desuden må vi jo ikke glemme Plan B, der har en masse belgiske øl, du ikke
kan få andre steder, og som er et af de få steder der sælger gammelt øl
(hvilket er lækrere end det lyder . Plan B er et hyggeligt sted, men
ølviden afhænger MEGET af hvem der står i baren.

Endelig er der Cafe Degas bag Scala, hvor der ihvertfald tidligere har været
et stort udvalg. Det er efterhånden 1½ år siden , jeg har været der,
sååååå...hvordan det er i dag er jeg ikke helt sikker på.

Og så er der efterhånden mange små hyggelige steder, der har et par belgiske
øl bag baren. Som en tidligere post anbefaler - prøv ale.dk, der fortæller
meget om øl.

God fornøjelse
Thomas Thisted Petersen

Fra : Bjarke

Dato : 09-11-04 20:38

> Jeg vil sætte pris en lille beskrivelse af stedet også (som stemning og
> betjening)

Udover de allerede nævnte vil jeg sige:

- Plan B på Frederiksborggade er en lille cafe med et enormt udvalg af bl.a
belgiske trappist.
- Ny cafe på Nørre Farimagsgade med en ølbar på 9 meter! Jeg mener den
hedder Cafe Ørsted. Åbner idag.
- Byens Kro i Møntergade. Er blevet bygget om og har en del spændende fadøl.

God jagt!

Bjarke

Fra : Christian

Dato : 11-11-04 07:05

> - Ny cafe på Nørre Farimagsgade med en ølbar på 9 meter! Jeg mener den
> hedder Cafe Ørsted. Åbner idag.

Interessant. Hvad er deres koncept? (ud over den lange bar) Har de en
hjemmeside?

-Christian

Fra : Bjarke

Dato : 11-11-04 21:24

> Interessant. Hvad er deres koncept? (ud over den lange bar) Har de en
> hjemmeside?

Nej, ikke endnu. Baren er som sagt spritny. Konceptet er vist at have en
masse forskellige øl. ;)
Jeg ved at TheoBrands vil være meget stærkt repræsenteret. Men ellers ved
jeg ikke så meget. Har kun hørt de fra mine kontakter i miljøet. Det er vist
de gutter der ejer Cafe Bartof på Ndr. Fasanvej der står bag.

Bjarke
http://www.glocalbeer.dk

Fra : Christian

Dato : 18-11-04 15:27

Hej Bjarke,

Så fik jeg prøvet stedet i går, og Theobrands er ganske rigtig kraftigt
representeret.

Den gode nyhed er til gengæld at Barleywine (i Læderstræde) også leverer.
Det gjorde bla. at der var Nøgne Ø på flaske (http://www.nogne-o.no/). De
har en super IPA og en OK porter/stout. Begge eftergæret i flasken.

-Christian

Fra : Bjarke

Dato : 18-11-04 17:30

Nøgne Ø er fantastisk øl. Ja, jeg er enig i at deres IPA ganske enkelt er
suveræn. Den er en af de få, der faktisk følger de oprindelige Burton
opskrifter, bortset fra at der anvendes amerikansk humle. Men lad det nu
ligge ;)

Bjarke

Fra : Sune Vuorela

Dato : 10-11-04 00:24

On 2004-11-09, Erik <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> wrote:
> Hejsa
>
> Jeg søger et god sted og drikke en øl eller 2 i København. Der skal være en
> godt udvalg af øl, meget gerne udlanske (Belgiske).

Hvad med 'musen og elefanten'
Det er dog ikke de udenlandske øl de har flest af - men dem har de også
en god stribe af.
De gør sig i danske øl - og jeg tror ikke at der er noget fra hverken
bryggerigruppen eller carlsberg.

> Jeg vil sætte pris en lille beskrivelse af stedet også (som stemning og
> betjening)

Helt i top.

Derudover er ølbaren også et godt sted - det er bare af og til en tand
for 'godt oplyst'

--
Sune

Fra : Rap

Dato : 10-11-04 14:09

Et sted I har glemt er Café Livida på Nordre Frihavsgade nr 58.
http://www.cafelivida.dk/

De har rigtig mange spændende øl - både belgiske, franske, engelske m.m. (de
har et specielt øl-menu-kort). Der er stille og fredeligt og mulighed for
rimelig god mad.

God Øljagt