Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Rydder op i regningerne.
Fra : Stig N. Færch

Dato : 09-11-04 14:36

Jeg er ved at rydde op i mine gamle regninger (som gerne skulle være
betalt for lang lang tid siden

Jeg har altid bare gemt alt, og sat det ind i mapper. Men nu har jeg
bare lyst til at smide en helt masse af dem ud, for det fylder en del
efterhånden.
Udover garanti spørgsmål i forbindelse med købte varer, hvad skal jeg så
f.eks. bruge en 4 år gammel regning fra et telefon selskab, hvor jeg
ikke engang kan se om jeg har betalt, da den nok er betalt med noget
netbank.

Hvad vil I råde mig til?
Skal jeg smide dem ud? Eller kan jeg få brug for dem?

Med venlig hilsen
Stig N. Færch

Fra : Anders Mørk

Dato : 09-11-04 14:51

> Hvad vil I råde mig til?
> Skal jeg smide dem ud? Eller kan jeg få brug for dem?

Du har jo formodentligt mere brug for et bevis på at du har betalt en
regning end regningen selv. Hvis du har betalt via netbank findes beviset
hos din bank og de har jo formodentlig et arkiv der strækker meget langt
tilbage.

../Anders

Fra : Stig N. Færch

Dato : 09-11-04 14:56

Anders Mørk wrote:

> [...]
> regning end regningen selv. Hvis du har betalt via netbank findes
> beviset hos din bank og de har jo formodentlig et arkiv der strækker

Se det var jo også min tanke.
Jeg er næsten på vej til at smide ud.
Med mindre der kommer andre kloge ord?

/Stig

Fra : Jonathan Stein

Dato : 09-11-04 16:13

Stig N. Færch wrote:

> Jeg er næsten på vej til at smide ud.
> Med mindre der kommer andre kloge ord?

Sandsynligheden/risikoen for, at du får brug for det er nok minimal,
men hvis du på den anden side kan afse plads til en lille papkasse i det
bageste hjørne af klædeskabet eller tilsvarende, ville jeg nok gemme alt
i min. 5 år.
Ikke I nogen særlig orden. - Bare en stor stak, som du kan lede
igennem, hvis det usandsynlige skulle ske...

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : anders majland

Dato : 29-11-04 13:17

> [...]
> hvis du på den anden side kan afse plads til en lille papkasse i det
> bageste hjørne af klædeskabet eller tilsvarende, ville jeg nok gemme alt i

Fuldstændig enig. Jeg har haft behov for at kunne dokumentere at jeg har
betalt flere år efter forfaldsdatoen. Det har begge gange været et
telefoni/internetselskab der har haft rod i bogholderiet.

> Ikke I nogen særlig orden. - Bare en stor stak, som du kan lede igennem,
> hvis det usandsynlige skulle ske...

Enig - men er man kunde hos - eller værre opsiget et abb - hos et tele eller
internetselskab kan der være særdeles god grund til at gemme tingene...

Garantibeviser gemmer jeg nogenlunde kronologisk i mapper sammen med
"specielle" ting. Resten lander bare i en tidsskriftskassetter - en per år.
Efter 5år ryger indholdet ud og kassen genbruges.

Men som en anden sagde. E-boks er en glad ting Så har man da helt styr
på en del af regingerne. Og de ting jeg ikke ønsker tilmeldt BS har jeg hvis
muligt tilmeldt til elektronisk indbetalingskort. Så er der det mindre der
kan blive væk i posten ...

Jeg var for 2år siden ude for at en opkrævning på et redningsabb ikke nåede
frem da de ikke havde fået registreret min flytning. Og så gik det hverken
værre eller bedre end at jeg fik brug for det i perioden fra forfald til en
rykker nåede frem. Så stod jeg et par hundre km hjemmefra uden den dækning
jeg troede jeg havde

I den situation var Dansk Autohjælp ikke særligt fleksible (for at sige det
pænt). Hvis jeg kunne fremvise et betalt girokort til chaufføren kunne jeg
få hjælp, ellers var det bare at betale fuld takst til dem (vist 700kr/timen
kontant og forud). Mit problem var jo så at jeg for det første ikke havde
girokortet, for det andet at jeg stod langt hjemmefra på en søndag. Så selv
om jeg havde kunnet få et nyt girokort ville kunne betale det....) Men de
har åbenbart problemer med kunder der "glemmer" at betale indtil de får brug
for abb.

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Thomas

Dato : 10-11-04 23:39

"Stig N. Færch" <stig@8620.dk> wrote in message
> [...]
> netbank.
>
> Hvad vil I råde mig til?
> Skal jeg smide dem ud? Eller kan jeg få brug for dem?

Mit råd er: Ud med skidtet og opret dig derefter hos E-boks (det er gratis).
Du vil så få (nogle) af regningerne elektronisk og det er alt andet lige
meget nemmere at organisere det hele på den måde.