Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Lån til andelsbolig -kreditforening/bank
Fra : Niels Frederiksen

Dato : 16-05-01 20:47

Jeg skal bruge kr. 300.000 til en andelslejlighed, men er i tvivl om hvordan
jeg skal låne pengene. Min bank vil tilbyde mig et ganske almindelig
forbrugslån, hvor renten er forholdsvis høj (~9%).
Jeg har i mellemtiden hørt noget om at at det er muligt at optage et
kreditforeningslån med sikkerhed i andelen. Jeg har søgt lidt på nettet, dog
uden at finde noget brugbart. Jeg håber på at der nogle der kan give mig et
par gode råd, om hvad der er mest fordelagtigt. Jeg regner med at løbetiden
for lånet er 10 til 15 år.

På forhånd tak
Niels

Fra : abc

Dato : 17-05-01 16:41

Nej, det er ikke muligt at give nogen form for sikkerhed i et andelsbevis og
da slet ikke et kreditforeningslån. Kreditforeningen (der yder lån i det
samlede antal andelsboliger) er jo sikkert involveret i andelsboligen i
forvejen.

Jeg synes at et lån på 9% over 15 år lyder meget rimeligt. Hvor kan du få et
rent forbrugslån til den pris ?

MVH ab

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 18-05-01 12:40

Se evt. http://www.mybanker.dk/ under udlån. Der kan du se hvilke banker der
tilbyder boliglån med den laveste rente.

Mit eget boliglån er på 8.25% pa. Umiddelbart bør du kunne få en lavere
rente end 9 % pa.

MVH EjS