Gode fryseretter?!
Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 12:52

Hejsa!

Jeg ville lige høre om der er nogen af jer der har nogle gode forslag til
retter der er fryseegnet, vi får familie forøgelse i december og kan huske
fra sidste gang at det ikke lige er så meget tid man har til
madlavningen....

Så kom med alt hvad i kan, så vores fryser kan blive fyldt med lækre
retter....

med venlig hilsen
Maria

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 09-11-04 13:06

"thomse" <t snabel a gjortz com> skrev i en meddelelse
> [...]
> madlavningen....
>
> Så kom med alt hvad i kan, så vores fryser kan blive fyldt med lækre

Diverse gryderetter, frikadeller, stuvet hvidkål, boller i karry, benløse
fugle, hjemmelavet suppe...... Listen er lang.

/Ole

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 13:10

thomse wrote:

> [...]
> til retter der er fryseegnet, vi får familie forøgelse i december og
> kan huske fra sidste gang at det ikke lige er så meget tid man har til

Kødsovs til spaghetti (giver mad på 5 minutter)
Tomatbaserede pastasauce (de "hvide" egner sig ikke til nedfrysning)
De fleste supper (Hønsekøds, okse, tomat m.v. gir hurtig mad)
Frikadeller (så skal du bare lune dem i ovn og koge kartofler)
De fleste gryderetter (skal bare opvarmes og kan serveres med lun flute
eller ris)
Gratiner (det siger næsten sig selv, men uhyre praktisk og velsmagende)
Tærter af enhver art

Det er også smart at bage en masse brød, hvis man har fryserpladsen.

Held og lykke med familieforøgelsen.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Mus

Dato : 09-11-04 13:21

thomse <t snabel a gjortz com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4190af58$0$86910$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> madlavningen....
>
> Så kom med alt hvad i kan, så vores fryser kan blive fyldt med lækre

Pastasovs med hakket kød
Frikadeller
Svensk pølseret
wokmad
Ja faktisk de fleste sammenkogte retter vil jeg tro.
Pizza snegle og pølsehorn (nu ved jeg ikke hvor gammel den første er)
Biksemad
Boller i karry

Husk kager og boller, hvis der kommer gæster der skal se den lille ny.

LN

Fra : Inger Pedersen

Dato : 09-11-04 17:38

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Husk kager og boller, hvis der kommer gæster der skal se den lille ny.

Nix!
Husk at fortælle dem, der kommer for at se den lille ny, at I -
selvfølgelig - regner med, at de har brød med til kaffen.
Det er da det mindste, man som gæst kan gøre i den situation; det er vel de
færreste, der har tyende nu om dage.

Hilsen Inger

Fra : Nette

Dato : 10-11-04 07:23

"Inger Pedersen" skrev

Og den gentager vi lige.....

> [...]
> selvfølgelig - regner med, at de har brød med til kaffen.
> Det er da det mindste, man som gæst kan gøre i den situation; det er vel

Og jeg turde også godt spørge min mor og svigermor, om de gad lave en ekstra
stor portion gryderet, dagen før de kom ind....

Sådan de første par uger i hvert fald. For ellers nød jeg virkelig at
overlade den lille til far og selv gå i køkkenet og stresse af.

Nette

Fra : Conny Nielsen

Dato : 10-11-04 09:31

Næste gang i laver lasagne lav en ekstra, læg den sammen og fryse den rå. Så
skal den bare i ovnen, direkte fra fryseren

Alle slags sammenkogt (varmes i gryde)
Ris med sovs på (varmes i mikro)
Koteleter (Varmes i mikro)
Snitzler (varmes i mikro)
Mousaka (varmes i ovn)
Kartoffelmos (varm det i ovenen så det bliver til bagt kartofflemos Umm)

Lad være med at fryse pasta og kogt kartoffel (altså almindelig kogt
kartoffel) Det bliver ikke godt varmet op fra frost

Køb noget kartoffelmospulver og pasta til kogning på 3 min. Det er nemt mad
på 5 min Rart at have til en dag, hvor alt andet "brande på"

MVH

Conny

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 10-11-04 12:52

[Inger Pedersen | Tue, 9 Nov 2004 17:37:50 +0100]

>Husk at fortælle dem, der kommer for at se den lille ny, at I -
>selvfølgelig - regner med, at de har brød med til kaffen.

Godt du siger det, for det er helt rigtigt.

Det var jo vist også oprindelsen for det store jyske kaffebord.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Mus

Dato : 10-11-04 16:40

Inger Pedersen <inger_mp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4190f25e$0$33739$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> selvfølgelig - regner med, at de har brød med til kaffen.
> Det er da det mindste, man som gæst kan gøre i den situation; det er vel

Ja men jeg vil nu alligevel bage lidt. Det er da hyggeligt sådan lige at
kunne hive nogle varme boller op når der kommer nogen.
Synes normalt der er almindeligt i min familie og omgangskreds at inviterer
man sig selv eller kommer uanmeldt så har man noget med - også selv om det
ikke skyldes en lille ny. Men inviterer jeg selv - ja så vil jeg gerne selv
stille noget på bordet.

LN