karrysuppe med rejer
Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 21:21

hej
Jeg leder efter en opskrift på en karrysuppe hvor der også er torsk og rejer
i og vist nok fløde el. creme fraice. Jeg håber at der er nogle af jer der
ligger inde med en god opskrift
på forhånd tak
Katrine

Fra : Inger Pedersen

Dato : 08-11-04 21:29

"Katrine & Bo" <kast[a]privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rejer
> i og vist nok fløde el. creme fraice. Jeg håber at der er nogle af jer der

Karolines Køkken har én med rejer og én med torsk - måske kunne du bruge
dem?
Jeg kan desværre ikke få linkene til at virke.

Hilsen Inger

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 08:58

Hej, tak for det, men det var ikke lige dem jeg søgte, desværre.
Katrine

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-04 10:20

er der evt. andre der kan hjælpe mig?
P. F. T.

Fra : BentL

Dato : 21-11-04 15:34

> er der evt. andre der kan hjælpe mig?
> P. F. T.

Hej denne har ikke torsk, men ferskner. Smager ganske forrygende.

Mvh

Bent

Karrysuppe med ferskner og rejer

(4 personer)

1-2 løg

2 fede hvidløg

evt. chili

50 g margarine

ca. 3 spsk. Karry

1 ds. hakkede tomater

5 dl. Hønsebouillon

2½ dl. fløde

1 ds. ferskner

200 g rejer

salt

Smelt margarinen og tilsæt karry og evt. chili. Lad karryen bruse af.

Løg hakkes fint, hvidløg knuses og hældes i gryden.

Tilsæt tomat, bouillon og fløde.

koges i 15 min.

Skær fersknerne i tern og tilsæt sammen med væde.

Tilsæt rejerne og varm suppen op igen.

Smag til med salt.

Serveres rygende varm med flûtes til.