Apple forhandler i Aalborg
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-11-04 21:17

Min mor skal bruge en afløser til en gammel Win95-maskine, og hun er
muligvis interesseret i en iBook eller en iMac.

Men hvor går man hen, hvis man bor i Aalborg og gerne vil røre ved
maskinerne og prøve sig lidt frem med dem? Hun er ikke særlig teknisk og
skal nok have et sted, hvor hun lige kan få en hurtig intro til Mac - og
ellers få lov at stå i fred med maskinerne uden en aggressiv sælger der
ånder hende i nakken.

Nogen anbefaliner i Aalborg?

Janus

Fra : Kristian Stange

Dato : 08-11-04 21:58

On 08/11/04 21:17, in article 418fd434$0$33734$14726298@news.sunsite.dk,
"Janus Sandsgaard" <spamthis@janus.dk> wrote:

> [...]
> skal nok have et sted, hvor hun lige kan få en hurtig intro til Mac - og
> ellers få lov at stå i fred med maskinerne uden en aggressiv sælger der

Datafirmaet Creativ Design ­ <www.dcd.dk> er den eneste autoriserede
forhandler og servicepartner nord for Århus

Adr.:
Lille Borgergade 33. 1. sal · 9400 Nørresundby · Tlf.: 98 17 00 99

Har handlet der de sidste 10 år...

Kristian Stange

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-11-04 23:28

Kristian Stange wrote:

> [...]
> Adr.:
> Lille Borgergade 33. 1. sal · 9400 Nørresundby · Tlf.: 98 17 00 99

Det lyder altsammen meget godt, men er det sådan et sted, hvor man kan
vade ind fra gaden og få en prøvetur (Safari, Apple Mail, MS-Word) på en
iBook og en af de nye iMacs? Virksomhedens website giver indtryk af at
de mest har erhvervskunder.

Janus

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 08-11-04 22:04

Janus Sandsgaard wrote:
> [...]
> skal nok have et sted, hvor hun lige kan få en hurtig intro til Mac - og
> ellers få lov at stå i fred med maskinerne uden en aggressiv sælger der

Tja, der rammer du et ømt punkt og måske en af årsagerne til at Apple
har svært ved at vokse i DK. det er nemlig rigtigt svært at finde
forhandlere i provinsen.
Nu er det jo sådan at du bor i Aalborg så der burde ligge en Fona Nytorv
9. Hvis det samtidig er en af de nye Apple "shop in shop" butikker så
burde der være en rimelig chance for god behandling !
Ellers skulle der jo også være en Electric City som også forhandler Mac.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 08-11-04 22:07

http://www.fona.dk/findfona.asp?region=Nord+%2D+Jylland&id=44#info

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 08-11-04 23:45

On 2004-11-08 21:17:25 +0100, Janus Sandsgaard <spamthis@janus.dk> said:

> Nogen anbefaliner i Aalborg?

Electric City i City Syd har en meget fin mac-udstilling. Ellers er der
Fona på Nytorv. Mac'erne er placeret forrest i butikken, men
udstillingen er kedelig. Sidst jeg var forbi stod der en lampe iMac, to
PowerBooks og en iBook - og det så meget rodet ud... Det har set bedre
ud - og kommer forhåbentligt til det igen. Men sammenlignet med fx.
Gammel Mønt i Kbh er det jammerligt ...

mvh Jesper

Fra : Ole Jensen

Dato : 11-11-04 20:23

> [...]

> skal nok have et sted, hvor hun lige kan få en hurtig intro til Mac - og
> ellers få lov at stå i fred med maskinerne uden en aggressiv sælger der

Hvis hun gerne vil prøve mere end bare nogle få minutter i en
forretning, så kan hun prøve Huset i Hasserisgade:
www.huset.dk
De har et computerværksted med både Mac og PC.
Der står flere maskiner med system X.
Der er åbent hver dag, og det er gratis.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 11-11-04 22:04

newsplus@oleswebsite.dk (ole jensen) writes:

> [...]
>mvh
>Ole-J
>Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Det var dog et herligt sted. Man får helt lyst til at besøge Ålborg
Og så billede af en hel rækker Mac'er.
Hilsen Hanne

WWW.macbruger.dk
Største og ældste forening