glucosamin, hvor og hvilket
Fra : Studen

Dato : 08-11-04 20:50

Hej alle hundeelskere

Min gamle Fru lab skal have noget til de stive led. Jeg har givet hende
Arthroflex igennem en længere periode, men har holdt en pause på et stykke
tid.. GLUCOSAMIN er jo det helt store buzz-word disse dage, så nu skal det
prøves. Så vidt jeg kan se, indeholder Arthroflex plus ikke glucosamin, så
jeg skal bruge noget andet. Er der en venlig kender, der kan anbefale mig et
anerkendt produkt, evt. med en henvisning til en forhandler (meget gerne
online)

På forhånd tak

Studen

Fra : Lemmings

Dato : 09-11-04 09:01

>STUDEN SKREV
<snip>
> [...]
> anerkendt produkt, evt. med en henvisning til en forhandler (meget gerne

Joh - ArtroFlex Plus (en forbedreing af ArtroFlex) indeholder
virkestoffet Glucosamin - det er ligesom en stor del af det at
afhjælpe/styrke leddene på hunde (heste, mennesker mv. )

Jeg har brugt ArtroFlex på min hund igennem flere år også, og prøvede
at bruge ren Glucosamin i pulverform - jeg vendte hurtigt tilbage til
ArtroFlex og har stadig en halv dåse med Glucosamin stående jeg ikke
vil bruge. Jeg ved godt at prisforskellen er der, men hold da op den
forskel der var for vores hund - han havde dog også desværre HD - og
havde behovet for glucosamin/ArtroFlex.

Mit uforbeholdende personlige råd - gå tilbage til ArtroFlex. Det er
MINE erfaringer...

Mvh
Lemmings

Fra : Karina

Dato : 09-11-04 20:36

>henvisning til en forhandler

Hej

Du kan købe det i helsekost butikker.

Mange hilsner

Karina

Fra : Karina G.C.

Dato : 10-11-04 12:53

> [...]
> anerkendt produkt, evt. med en henvisning til en forhandler (meget gerne

Såvidt jeg husker blev glucosamin forbudt i kosttilskud til hunde, men
jeg synes du stadigvæk skal bruge artroflex eller et ligende produkt -
jeg kan se tydelig forskæl på min hund efter hun får det hverdag og
min forrige hund der hade svær OCD (ostecondritis) i begge albueled
fik det også mærkbart bedre...

Her er et link til netdyredoktor og en artikel om produkterne, derfra
kan du gå til deres internet butik for hunde og kikke under
kosttilskud...

http://www.netdyredoktor.dk/Tema/Tema_Hund_Kosttilskud_stive_oe/tema_hund_kosttilskud_stive_oe.html

Held og lykke med vovsen..C",)

Vh. Karina..

Fra : Studen

Dato : 11-11-04 00:53

Tak for svarene. Jeg tror nu ikke Lemmings helt har ret når han skriver, at
Artroflex Plus skulle indeholde glucosamin (det står ihvert fald ikke på
deklarationen) - men det "gamle" Artroflex gjorde vist. Jeg har alligevel
bestilt en flaske af det brune stads til min kære gamle ven.

Mvh

Studen

Fra : Ves

Dato : 11-11-04 08:58

Billig Glucosamin her: http://www.naturesbestonline.com/

M.v.h. Jens

Fra : Louise

Dato : 12-11-04 09:27

Jeg kan også kun tilslutte mig det at Artroflex er det mest effektive,
men som sagt indeholder det ikke glucosamin men er "blot" et
smertestillende middel. Hvilket jo også er godt nok

Skal du bruge glucosamin ved jeg at "de kloge" anbefaler at bruge det
sammen med et andet stof, MSM, som skulle komplementere glucosaminen
og give den største/bedste effekt. Hvor du skal købe det ved jeg ikke,
men jeg kan forestille mig at det er noget billigere hvis du køber
steder, der sælger til hestefolk.

Louise

Fra : Birgitte L. Jensen

Dato : 12-11-04 10:41

"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og give den største/bedste effekt. Hvor du skal købe det ved jeg ikke,
> men jeg kan forestille mig at det er noget billigere hvis du køber

OK - jeg samtykker...der er ikke glucosamin i Artroflex. Jeg anbefaler det
dog stadig som det beste -

Og som bl.a. Louise her skrev, kan der gives glucosamin i tilskud - I er vel
også klar over at der kan købes godt hundefoder som faktisk ER tilsat
glucosamin. Jeg HADER at nævne specifikke fodertyper, men i dette tilfælde
må jeg nok hellere nævne et jeg selv kender til hvor der benyttes tilskud af
glucosamin - Genesis Large Breed Adult Dog.

Lemming

Fra : Louise

Dato : 13-11-04 10:51

Mht foder, så mener jeg også at Royal Canins dyrlægeserie eller Hills
har et foder, der forbedre mobiliteten. Mon ikke der også er tilsat
lidt hokus pokus af en slags i det?

Louise

Fra : -Buggi-

Dato : 14-11-04 19:50

egdal@sporty.dk (Louise) wrote in message news:<125af6bd.0411130151.1e7f6358@posting.google.com>...
> Mht foder, så mener jeg også at Royal Canins dyrlægeserie eller Hills
> har et foder, der forbedre mobiliteten. Mon ikke der også er tilsat
> lidt hokus pokus af en slags i det?
>
> Louise

Hey Alle

Er ny her, det her er mit første indlæg

Nu til sagen..

Jeg har lidt kommentarer til denne tråd, mht. brug og indhold i bl.a.
Artroflex

Artroflex indeholdt ren Glucosamin, men da det blev forbudt at bruge
det på dyr herhjemme, kom produktet Artroflex Plus, og det indeholder
ikke ren Glucosamin, men et stort set identisk produkt, nemlig
Chondroitinsulfat, som har stort set de samme egenskaber som
Glucosamin..
Fælles for begge(Glucosamin/Chondroitinsulfat), er at de skal have
MSM(methyl-sulferyl-metan) iblandet for at have maksimal effekt, uden
MSM er effekten beskeden!

Der findes et hav af produkter på markedet der indeholder Glucosamin
og/eller Chondroitinsulfat og MSM, men fælles for dem alle er, som
Louise er inde på, at det er laaaangt billigst at købe det til heste,
det er i 99% af tilfældene det samme der er i bøtten... I enkelte
hundeudgaver, er der dog tilsat fx leversmag, men man kan købe meget
lever essens, for det som det koster mere, end det til heste, uden
leversmag

-Buggi-

Fra : Karina G.C.

Dato : 14-11-04 20:05

Jow der er et par fodder mærker der har tilsat stoffer der fremmer
dannelsen af ledbrusk vædske o.a. (2-3 af de samme stoffer der også er
i artroflex)..

Men fordelen ved at give artroflex (der alt-andet-lige er mere
sammensat af ting der fremmer og støtter hinanden) eller et andet
ligende kosttilskud er, at du kan dosere helt nøjagtigt... Det der
tilsættes i fodder-poserne kan aldrig blive lige i de mål din hund
trives bedst på (altså i forb. med kosttilskud) da den samme race og
størrelse hund ikke nødvendigvis skal have samme mængde fodder..

Sååh, er man på udkik efter kosttilskud der hjælper på stive og ømme
led, er det du selv kan dorssere det jeg vil mene er det bedste...
Ikke at man så ikke også kan købe det fodder hvor det er tilsat, men
så ender du med ikke at kende den virksomme dosis for din hund..*SS*..

Vh. Karina..

Fra : Thaisonwalther

Dato : 14-11-04 22:26

Hej

Jeg bruger selv Artroflex til den ene af mine hunde, og det har stor
effekt, men hvilken slags foder findes det i eller nogle stoffer der
fremmer dannelsen af ledbrusk, ikke at jeg vil lade være at give min
hund artroflex men det kunne da være rart at vide.
Det bedste til mine hunde !!
Min anden hund får lakseolie og laksepiller pga. mat og kløende pels,
men syntes ikke rigtig det hjælper, er der noget der kender noget bedre
en det.

http://www.kandu.dk/

Fra : Birgitte L. Jensen

Dato : 15-11-04 15:18

"Thaisonwalther" <Thaisonwalther.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

<snip>
> Min anden hund får lakseolie og laksepiller pga. mat og kløende pels,
> men syntes ikke rigtig det hjælper, er der noget der kender noget bedre
> en det.

Har du eventuelt forsøgt med Rød Tobisolie - skulle gerne kunne købes hos
enhver velassorteret dyrefoderforretning. Den er ideel for hunde - der er de
rigtige fedtsyrer og hvad der eller kan forventes.

Vi har givet det til vores vaps, og uden olien kunne han nemt få
skældannelse i pelsen/tør hud. Det lugter fælt, men hundene er vilde med
det...

Birgitte