Grand Danois
Fra : Leyna

Dato : 08-11-04 00:36

Det er ikke fordi jeg har planer om at udvide min hundebestand, men nu
har jeg ledt og ledt for at finde ud af hvor meget sådan en GD vejer.
Jeg kan sagtens finde højden, for det står i standarden, men der må da
være nogle GD ejere herinde der kan oplyse mig om hvad sådan en bette
fyr kommer til at veje når den er udvokset.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 07:02

> [...]
> være nogle GD ejere herinde der kan oplyse mig om hvad sådan en bette
> fyr kommer til at veje når den er udvokset.

Fra 50 kg. for de mindre tæver og op til 90 kg. har jeg også hørt om, så det
kan jo åbenbart svinge meget, alt efter bygning osv.

Har ikke haft Assi på vægten et stykke tid, men vil gætte på at hun vejer
ca. 30 kg. nu, som 5 mdr. gammel. Som 4 mdr. målte hun 63 cm. hun er nok
lidt højere nu. Hun når et stykke over sofabordet.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Leyna

Dato : 08-11-04 10:28

On Mon, 8 Nov 2004 07:01:59 +0100, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

>Fra 50 kg. for de mindre tæver og op til 90 kg. har jeg også hørt om, så det
>kan jo åbenbart svinge meget, alt efter bygning osv.

Det var noget mindre end jeg troede. 50 kg er da ikke ret meget for
sådan en, er det?
Jeg mener, jeg har da stødt på en Sct. Bernhardshvalp (8 mdr.), der
vejede 80 kg og den var altså ikke tyk, men det er selvfølgelig to
meget forskellige bygninger på de to racer.

>Har ikke haft Assi på vægten et stykke tid, men vil gætte på at hun vejer
>ca. 30 kg. nu, som 5 mdr. gammel. Som 4 mdr. målte hun 63 cm. hun er nok
>lidt højere nu. Hun når et stykke over sofabordet.

hehe... ja, og så kigger man på billedet af den lille nuttede
pelsklump man startede med og spekulerer på hvad der dog blev af den!

Har selv en lab-x som måler 64 cm i skulderhøjde, men jeg ved ikke
hvad han vejer. sidst han var på vægten vejede han 30 kg. men det tror
jeg ikke på mere. Må se at få ham en tur med forbi dyrlægen, så vi
lige kan tjekke vægten.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 11:22

> Det var noget mindre end jeg troede. 50 kg er da ikke ret meget for
> sådan en, er det?

Nej, 50 kg. er ikke så meget. Assis mor vejer omkring de 50 kg. Hun er nu
heller ikke ret høj. Jeg tror, at det er omkring de 74 cm.

> Jeg mener, jeg har da stødt på en Sct. Bernhardshvalp (8 mdr.), der
> vejede 80 kg og den var altså ikke tyk, men det er selvfølgelig to
> meget forskellige bygninger på de to racer.

Ja, de fleste GD `er er jo ret så slanke og nogen af dem er også for tynde.
Assis højde og vægt følges heldigvis pænt ad. Vi er meget spændte på, hvor
høj hun bliver, når hun er voksen.

> [...]
> hvad han vejer. sidst han var på vægten vejede han 30 kg. men det tror
> jeg ikke på mere. Må se at få ham en tur med forbi dyrlægen, så vi

Jeps, det var også planen, at Assi skulle en tur forbi dyrlægens vægt. Hun
er blevet lidt for stor til, at jeg kan slæbe hende med op på personvægten.
Buffy var også 64 cm. over ryggen og var meget pæn, da hun vejede omkring de
40 kg. En Labrador er jo også mere kraftig bygget end en GD. Dyrlægen mente
at Buffys idealvægt skulle være ca. 35 kg.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : F Andersen & J Peder~

Dato : 08-11-04 09:37

Hej jeg har to voksne gdér.
Hannen vejet 70 kg og tæven vejer 50 kg. De ligger så i den kategori som
hedder middel størrelse.
Tæver vejer omkring 60-70 kg og hanner 75-90 kg.

Venlig hilsen Janni

Fra : Leyna

Dato : 08-11-04 10:31

On Mon, 8 Nov 2004 09:36:56 +0100, "F Andersen & J Pedersen"
<olsker@get2net.dk> wrote:

>Hej jeg har to voksne gdér.
>Hannen vejet 70 kg og tæven vejer 50 kg. De ligger så i den kategori som
>hedder middel størrelse.
>Tæver vejer omkring 60-70 kg og hanner 75-90 kg.

Tak for svaret (også det private)

Der er altså noget særdeles tiltrækkende ved at have en hund der vejr
det samme som en selv!

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : BoB

Dato : 08-11-04 12:42

> On Mon, 8 Nov 2004 09:36:56 +0100, "F Andersen & J Pedersen"
> Der er altså noget særdeles tiltrækkende ved at have en hund der vejr
> det samme som en selv!

hmmmm så er min lab-retr-x sku noget undervægtig, for der er langt til 125
kg

Hygge Bo

Fra : Leyna

Dato : 09-11-04 10:18

On Mon, 8 Nov 2004 12:42:20 +0100, "BoB" <bob@madi.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
>
>hmmmm så er min lab-retr-x sku noget undervægtig, for der er langt til 125
>kg

Mine lab-x'er kan altså heller ikke være med i min vægtklasse, men en
stor GD kunne måske nå deropad. Måske du skulle anskaffe dig sådan en?

--
Leyna
http://www.big-girls.dk