sammenlign 2 low-end grafik løsninger
Fra : Peter Holm

Dato : 07-11-04 21:50

Hejsa

Hvilken af disse 2 grafik-løsninger er bedst?

Et Asus V7100
http://usa.asus.com/products/vga/v7100pro/overview.htm

eller

det der er onboard på et ECS K7SEM
http://www.ecsusa.com/products/k7sem.html

Er der meget stor forskel på de to løsninger, hvis man kun skal bruge
systemet til internet og lidt filmklip? Hvad for jeg ud af, at montere
Asuskortet på bundkortet istedet for at anvende det onboard?

Mvh
Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-11-04 08:16

Peter Holm wrote:

> Er der meget stor forskel på de to løsninger, hvis man kun skal bruge
> systemet til internet og lidt filmklip? Hvad for jeg ud af, at

Til det brug er der ingen forskel.

> montere Asuskortet på bundkortet istedet for at anvende det onboard?

Du undgår at anvende systemhukommelse på grafik. Onboard-kort anvender
shared RAM, det gør Asus-kortet ikke. Du kan iøvrigt benytte dig af
andre AGP-kort med samme gevinst. Prisen må være en afgørende faktor.

Vælger du et GF4 Ti4200 som nævnt i tråden "6-700 kroners grafikkort
godt nok?" kan du også se de nye High Definition filmklip.

Jesper G. Poulsen