Andet multimedie
bentjuul 3670
Transparent i Adobe Photoshop /elements
Fra : Dan Andersen

Dato : 07-11-04 20:35

Har skåret et motiv ud ved hjælp af magic wand - og inverteret og kopieret
det valgte over i et ny fil, men baggrunden er ikke transparent.
ER de der en, der har den magiske brugsanvisning?
På forhånd tak.

--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Pico

Dato : 07-11-04 22:01

Dan Andersen wrote:
> [...]
> kopieret det valgte over i et ny fil, men baggrunden er ikke
> transparent. ER de der en, der har den magiske brugsanvisning?

Nu kender jeg ikke element, men er det ikke det samme som i PhotoShop,
når du laver den nye fil skal du vælge transperant i dialogboksen, det
er den nederste prik, så bliver baggrunden gennemsigtig vist ved det
sædvanlige ternede mønster.
Pico

Fra : Dan Andersen

Dato : 07-11-04 22:21

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> nederste prik, så bliver baggrunden gennemsigtig vist ved det sædvanlige

Problemet er, at jeg har et billede - faktisk en stjerne, i sort/hvid, som
skal optræde som en stjerne alene og ikke med en firkant, rundt om - hvis du
forstår.
--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Pico

Dato : 07-11-04 22:31

Dan Andersen wrote:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Problemet er, at jeg har et billede - faktisk en stjerne, i
> sort/hvid, som skal optræde som en stjerne alene og ikke med en
> firkant, rundt om - hvis du forstår.

Nej det gør jeg ikke, blotlægger du en stjerne til print alene på hvidt
papir trækker du den bare over på et fil med hvid baggrund, skal du
bruge den på et andet billed trækker du den bare over på det, ternerne
ses ikke kun stjernen. Det kan også være jeg helt misforstår dig ?
Pico

Fra : Dan Andersen

Dato : 08-11-04 09:06

--

> [...]
> den på et andet billed trækker du den bare over på det, ternerne ses ikke
> kun stjernen. Det kan også være jeg helt misforstår dig ?

Jeg skal bruge stjernen på en hjemmeside, hvor de kun er stjernen, der skal
være synlig og ikke baggrunden - baggrunden er hele siden.
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Pico

Dato : 08-11-04 23:51

Dan Andersen wrote:

> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
KLIP

> Jeg skal bruge stjernen på en hjemmeside, hvor de kun er stjernen,
> der skal være synlig og ikke baggrunden - baggrunden er hele siden.
> Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk

Hvad sker der hvis du bruger den opskrift med at overføre den til
transperant baggrund ? Jeg vil da mene du kun kan se stjernen eller
hvordan ?
Pico

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 08-11-04 15:24

On Sun, 7 Nov 2004 20:35:01 +0100, Dan Andersen wrote:

> [...]
> det valgte over i et ny fil, men baggrunden er ikke transparent.
> ER de der en, der har den magiske brugsanvisning?

Hvilket fil format bruger du? Skal være i gif eller png (transparens
understøttes dog ikke så godt i alle browsere).

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Dan Andersen

Dato : 09-11-04 21:14

Takker for alle svar - jeg har udtaget stjernen via tryllestaven -inverteret
udvælgelsen - kopieret stjernen og sat den ind i et nyt billede med
transparent baggrund. Så var problemet løst