Transport: Bangkok til Hua Hin
Fra : Soren D

Dato : 07-11-04 15:26

Hej

Vi (2 personer) skal finde den billigste og mest praktiske
måde at komme fra Bangkok til Hua Hin. Vi rejser på
billigste økonomiklasse, så det er noget med at finde den
billigste transport, uden at skulle stå i vejkanten med
tommelfingeren i focus :)

Er der nogen her i gruppen, der har prøvet at rejse fra
Bangkok til Hua Hin (350 km syd på) på egen hånd
og kan give os et godt internt rejsetip?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Søren

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 07-11-04 18:11

On 07/11/04 15:26, in article newscache$05ct6i$xdg$1@news.ka-net.dk, "Soren
D" <sorenNOSPAM@ka-net.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen her i gruppen, der har prøvet at rejse fra
> Bangkok til Hua Hin (350 km syd på) på egen hånd
> og kan give os et godt internt rejsetip?

Toget på 3dje klasse
Kører mange gange om dagen
--
Venlig Hilsen
Kevin

Fra : Søren Blom

Dato : 07-11-04 19:42

Med bus, det koster ca. 50 kroner pr. person, det tager en halv evighed og
toget er klart at fortrække, bussen findes på busstationen.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Bent Jensen

Dato : 09-11-04 19:42

"Søren Blom" wrote ...

> Med bus, det koster ca. 50 kroner pr. person, det tager en halv evighed og
> toget er klart at fortrække, bussen findes på busstationen.

Det er meget sjovt, men også noget langstrakt og trættende, at køre
med tog. 3. klasse er for primitivt. 2. klasse kan gå an.

Det er mindre trættende med airconditioneret bus (helst V.I.P.). De
kører fra Southern Bus Station (kaldet "Kon Song Dtai" på thai). Man
kan komme dertil med bl.a. airconditioneret bus nr. 511, som også
kører forbi Kao Sarn Road i Bangkok.

Bent

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 10-11-04 00:40

On 09/11/04 19:42, in article
9a3bbfb0.0411091042.5c7f20db@posting.google.com, "Bent Jensen"
<kongaead@my-deja.com> wrote:

> Det er meget sjovt, men også noget langstrakt og trættende, at køre
> med tog. 3. klasse er for primitivt. 2. klasse kan gå an.

Spørgsmålet lød: "Vi rejser på
billigste økonomiklasse, så det er noget med at finde den
billigste transport, uden at skulle stå i vejkanten med
tommelfingeren i focus :)"

Det billigste er at tage toget.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 10-11-04 00:47

On 10/11/04 0:39, in article
BDB713D2.4AED%skovalleen10fjerndette@stofanet.dk, "Kevin Vilhelmsen"
<skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> billigste økonomiklasse, så det er noget med at finde den
> billigste transport, uden at skulle stå i vejkanten med

Her er et link
http://www.railway.co.th/httpEng/farerate.html
44 bath = 6.23 kr

Fra : Bent Jensen

Dato : 10-11-04 19:17

Kevin Vilhelmsen wrote ...

Man sidder på en hård træbænk og bliver godt træt og støvet, mens
toget larmende snegler sig afsted, og man ærgrer sig over, at man ikke
i stedet tog bussen. God fornøjelse!

Bent

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 10-11-04 20:04

On 10/11/04 19:16, in article
9a3bbfb0.0411101016.62a0f9cf@posting.google.com, "Bent Jensen"
<kongaead@my-deja.com> wrote:

> [...]
>
> Man sidder på en hård træbænk og bliver godt træt og støvet, mens
> toget larmende snegler sig afsted, og man ærgrer sig over, at man ikke

Det er jo din måde at opleve det på, jeg syntes det var ret morsomt, da jeg
var yngre og rejste på økonomiklasse, nu gør jeg det ikke så ofte mere,
tager også bussen, men toget på 2klasse kan jeg også godt lide men det er en
sjov måde at opleve andre Thailændere på.
Og så var det altså et spørgsmål om at rejse billigst muligt, dem der
spurgte har nu fået flere muligheder, så det er vel fjong?

Fra : Steen Johansen

Dato : 07-11-04 23:50

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> wrote in message
> [...]

> Er der nogen her i gruppen, der har prøvet at rejse fra
> Bangkok til Hua Hin (350 km syd på) på egen hånd
> og kan give os et godt internt rejsetip?

Toget på 3dje klasse
Kører mange gange om dagen
--
Venlig Hilsen
Kevin
Fjern (Fjerndette) ved privat svar

Det tager 5 timer og koster omkring 20 - 30 kr
Mvh Steen

Fra : niels

Dato : 08-11-04 06:57

"Soren D" <sorenNOSPAM@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med venlig hilsen
> Søren
>
> Hvis man ikke har råd til at tage på ferie i udlandet så brug pengene på
lidt ferie i danmark,så sparer man da flybilletterne,og kan bo på vandrer
hjem

Fra : RH

Dato : 08-11-04 10:48

> lidt ferie i danmark,så sparer man da flybilletterne,og kan bo på vandrer
> hjem

Mærkelig kommentar!

/Sanne

Fra : ST

Dato : 10-11-04 22:41

On Sun, 07 Nov 2004 15:26:06 +0100, Soren D wrote:

> [...]
>
> Er der nogen her i gruppen, der har prøvet at rejse fra
> Bangkok til Hua Hin (350 km syd på) på egen hånd
> og kan give os et godt internt rejsetip?

Bus er det billigste transport middel i Thailand, husk dog at der er
forskel på busser, nogle er 32 sæder andre er 24 sæder (VIP).
Derefter kommer tog.
Mere behageligt og dyrt er det at tage en Taxa, dyrt i forhold til hvad
folk tjener i Thailand, men ikke så dyrt i forhold til de penge vi som
danskere har når vi tager på ferie.
Mvh
Torben
http://swampthing.dk/~tsj/thailand/HuaHin/

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 10-11-04 23:10

On 10/11/04 22:41, in article
pan.2004.11.10.21.41.10.600760@ANTISPAMbitnisse.dk, "ST"
<tsj@ANTISPAMbitnisse.dk> wrote:

> [...]
> Mere behageligt og dyrt er det at tage en Taxa, dyrt i forhold til hvad
> folk tjener i Thailand, men ikke så dyrt i forhold til de penge vi som

Gider du ikke lige komme med et link/forslag til busselskab der gør turen
BKK- Hua hin for 6.50kr eller 44 bath?
Det koster det med 3je kl tog
Fra lufthavnen til BKK koster tog 6 bath.
Busser eller taxa er ikke i nærheden.

Fra : Steen Johansen

Dato : 10-11-04 23:51

Fra lufthavnen til BKK koster tog 6 bath.
Venlig Hilsen
Kevin
Fjern (Fjerndette) ved privat svar

Gamle oplysninger det er blevet rasende dyrt nu koster det 12 Bath en vild
stigning på 100%
MvH Steen

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 11-11-04 09:34

On 10/11/04 23:51, in article
41929ba1$0$58409$edfadb0f@dread15.news.tele.dk, "Steen Johansen"
<steen.belle@post.tele.dk> wrote:

> Gamle oplysninger det er blevet rasende dyrt nu koster det 12 Bath en vild
> stigning på 100%
> MvH Steen

Det tvivler jeg på, men burde nok have skrevet ca.

Fra : Bent Jensen

Dato : 12-11-04 12:53

Kevin Vilhelmsen wrote ...

> [...]
> BKK- Hua hin for 6.50kr eller 44 bath?
> Det koster det med 3je kl tog
> Fra lufthavnen til BKK koster tog 6 bath.

De billigste busser er de røde ikke-airconditionerede. De har
garanteret ikke nogen websites. Jeg tror ikke, de er billigere end 3.
klasse med toget. Men de er heller ikke meget dyrere. Man sidder som
sild i en tønde og bliver godt støvet, og der er ikke toilet i bussen,
lige som der er det i de blå airconditionerede busser, i hvert fald i
V.I.P.-busserne.

En ting, du må tænke på, når du skal vælge mellem tog og bus og ønsker
at rejse super-billigt, er, at du jo også skal til tog- eller
busstationen. Du kan komme fra Kaosarn Road til Southern Bus Station
for ca. 12 baht med airconditioneret bus 511. Hvis du vil rejse med
tog, skal du til Bangkok Railway Station (også kaldet Hualampong =
Hovedhøjttaleren). Det kan også nok gøres med bus, men jeg kan ikke
lige overskue hvordan. Hvis du ikke kan finde ud af det og tager en
taxi, vil den koste ca. det dobbelte af 3.klassestogbilletten til Hua
Hin.

Det er forkert, at der ikke er busser eller taxi i nærheden, når man
skal fra lufthavnen til Bangkok. Der er masser af busser. Jeg har
engang redegjort grundigt herfor i denne gruppe. Der er et
busstoppested på Vibhavadee-Rangsit hovedvejen lige uden for
lufthavnen efter fodgængerbroen i mod-byen-retningen. Men hvis man
kommer slæbende med nogle tunge kufferter, synes jeg da, det er meget
smartere at tage en almindelig taxi og betale manden taxameterprisen +
50 baht + expressway charge og så komme til hotellet i en fart. Man
kan også gå over fodgængerbroen og ned på Don Muang-jernbanestationen
og købe en togbillet til Bangkok for en slik, men man kommer typisk
til at vente et godt stykke tid på toget, som heller ikke kører til
hotellet.

Bent

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 12-11-04 15:23

On 12/11/04 12:53, in article
9a3bbfb0.0411120353.46bfb760@posting.google.com, "Bent Jensen"
<kongaead@my-deja.com> wrote:

> [...]
> og købe en togbillet til Bangkok for en slik, men man kommer typisk
> til at vente et godt stykke tid på toget, som heller ikke kører til

Jeg HAR været i Thailand, mange gange, også BKK og jeg bor i Chinatown 2
minutter fra hualompong, men det er ikke væsnetligt, det billigste
transportmiddel fra BKK-HUA HIN er TOG.
Fra BKK lufthavn og til Hualompomh er prisen som steen skriver 15 bath, en
taxa kostede incl expressway sidste gang marts 03 ca 500B men det er
prismæssigt ikke i nærheden af toget.
SÅ når jeg skriver ikke i nærheden mener jeg selvfølgelig priser.
Der er masser af busser både til og fra lufthavnen fra alle steder i BKK,
jeg ved ikke så meget om det, men har taget en rød ordinary 3je klassses bus
til domestic fra.. ja præcis southern busterminal, det tog 31/2 time og vi
kunne ikke forklare havd domistic var så vi mistede Flyet til Chaian mai,
som jeg troede var det sidste den dag, men der var et igen kl 2200, så vi
kom derop.
Alle transportformer kan derfor være ret begivenhedsfyldte, her blev der
spurgt om prider, og jeg svarede.
Det virker som om du ikke læser de indlæg der er skrevet?
Det med toget fra lufthavnen er jo beskrevt een gang i denne tråd?

Fra : Steen Johansen

Dato : 12-11-04 21:50

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> wrote in message
news:BDBA85E7.4EB6% en
[...]
zz
marts 04
Lufthavnens limo service koster ganske rigtigt omkring 500 Bath
Taxa billet som købes ved udgangen koster 300 Bath +expressway 60Bath
Taxa meter uden for lufthavnen koster omkring 200Bath +expressway 60Bath
Tog 15 Bath + taxa under 100Bath
Sejltur på floden med "flodbussen" hele ruten 12 Bath + 12 Bath retur.
Det kan anbefales at gå en tur rundt ved endestationen, der er et market
der, med BKKs bedste noddelsoup 15Bath

Så kan der vist ikke koges mere suppe på den
MvH Steen

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 13-11-04 01:45

On 12/11/04 21:50, in article 41952249$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]

> der, med BKKs bedste noddelsoup 15Bath
>
> Så kan der vist ikke koges mere suppe på den

Meget Enig

Fra : Bent Jensen

Dato : 13-11-04 18:38

Kevin Vilhelmsen wrote ...

> [...]
> kunne ikke forklare havd domistic var så vi mistede Flyet til Chaian mai,

Jamen sådan er det i Thailand. Teoretisk set kan det lade sig gøre at
komme fra A til B for en slik ved hjælp af en billig bus. Men det
gælder kun, hvis man er kendt med systemet (eller manglen på system).
Det er turister sjældent. Hvis man skal til lufthavnes
indenrigsterminal, skal man stå af bussen over for indenrigsterminalen
og vade med kufferterne over en gangbro. Det forudsætter, at bussen
standser over for indenrigsterminalen. Det gør den muligvis ikke.
Heller ikke selv om man har forsøgt at forklare konduktøren, at man
skal af over for indenrigsterminalen, og selv om han burde være
intelligent nok til selv at kunne regne det ud. Man må altså kende og
genkende stedet og trykke på klokken på det rigtige tidspunkt. Det kan
turister sjældent finde ud af.

Hvis det svipser, og man kommer af det forkerte sted, så vil man få en
bunke nesvær med at vade tilbage ad Vibhavadee-Rangsit-hovedvejen med
kufferterne. Så er det meget smartere at stå af bussen FØR lufthavnen
og tage en taxi til 35 baht og bede den køre ind i lufthavnens
indenrigsterminal. Så slipper man for at slæbe så langt med
kufferterne. Hvis man ikke ved, hvad indenrigsterminal hedder på thai,
kan man jo sige til taxichaufføren, at man skal til Chiangmai.

Jeg ved ikke, hvordan du har brugt 3 1/2 time på at komme fra Southern
Bust Station til Lufthavnen med bus. Jeg synes kun, det kan tage 1 1/2
time.

Bent

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 14-11-04 01:16

On 13/11/04 18:37, in article
9a3bbfb0.0411130937.1faf74c4@posting.google.com, "Bent Jensen"
<kongaead@my-deja.com> wrote:

> Jeg ved ikke, hvordan du har brugt 3 1/2 time på at komme fra Southern
> Bust Station til Lufthavnen med bus. Jeg synes kun, det kan tage 1 1/2
> time.
>
> Bent

OG jeg aner ikke hvad du taler om?
Diskussionen var om hvad der er billigst, og du svarer på alt muliogt andet,
jeg er helt med på at jeg kunne have gjort alt muligt andet i den situation
som i hundredevis af andre jeg har været i, pointen er at man skal prøve sig
frem !!
Desuden er der jo ingen grund til at anfægte min påstand?
Og så mangler jeg stadigvæk dokumentation for at man kan tage bussen til Hua
hin for under 44B.
Om bussaelsakabet har en hjemmeside er jo underordenet, du må da kunne
underbygge din påstand?

Fra : Bent Jensen

Dato : 14-11-04 15:39

Kevin Vilhelmsen wrote ...

> pointen er at man skal prøve sig frem !!

Nej, man skal forsøge at finde ud af tingene på forhånd og så forsøge
at planlægge turen. Hvis der er noget, der glipper, skal man have så
meget paratviden, at man kan klare situationen, uden at det bliver for
kostbart. Improvisation er meget sjovt, men alt i alt bliver det gerne
for kostbart.

Jeg erindrer, at da jeg for flere år siden netop for at undersøge
transportmulighederne til og fra lufthavnen som et eksperiment ville
tage toget til Don Muang fra Hualampong, viste det sig, at det
planmæssige tog var aflyst. Man fik over højttaleren (hvis man talte
thai) at vide, at man skulle tage et andet tog, som gik en halv time
senere. Det var jo ikke så godt, hvis man skulle nå et fly. Mit
indtryk er, at lufthavnstoget blev aflyst ret regelmæssigt.

> [...]
> hin for under 44B.
> Om bussaelsakabet har en hjemmeside er jo underordenet, du må da kunne

Jamen det får du ikke, for jeg har ikke påstået, at man kan køre til
Hua Hin med bus for mindre end 44 baht. Tværtimod har jeg sagt, at man
kan gøre det billigt med rød, ikke-airconditioneret bus, men næppe så
billigt som med tog. Jeg synes ikke, prisen er så interessant, for den
er så lav, at den ikke er værd at diskutere. Der er en lang række
andre ting, man må tage i betragtning, som også kan være
omkostningsfremkaldende, såsom: Hvor omstændeligt og kostbart er det
at komme til og fra tog-/busstationen. Hvad er risikoen for, at ens
bagage bliver stjålet? Kan man spise undervejs? Hvad hvis man får
dårlig mave efter at have spist thai mad? Kan man komme på toilettet
undervejs, eller vil man blive tvunget til at stå af? Ville det ikke
være smartest at gøre turen i to etaper med et stopover og civiliseret
middag i en restaurant i Cha-am?

Bent

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 15-11-04 00:29

On 14/11/04 15:39, in article
9a3bbfb0.0411140639.24bfde86@posting.google.com, "Bent Jensen"
<kongaead@my-deja.com> wrote:

> [...]
> meget paratviden, at man kan klare situationen, uden at det bliver for
> kostbart. Improvisation er meget sjovt, men alt i alt bliver det gerne

Så er vi bare grrundlæggende uens, og det er jo fair nok.
med alle de forholdregler ville jeg gå død, og ikke have kunnet gennemføre 4
mdr rundt i Thailand Vietnam og Malaysia med mit barn på 15 mdr.
Og det var ikke specilt dyrt, det gik galt ind imellem, men sådan er der jo
så meget.

Fra : Steen Johansen

Dato : 15-11-04 23:05

<kongaead@my-deja.com> wrote:

> [...]
mdr rundt i Thailand Vietnam og Malaysia med mit barn på 15 mdr.
Og det var ikke specilt dyrt, det gik galt ind imellem, men sådan er der jo

Er det en god ide at løbe rundt som en døv gris og spilde en masse tid og
penge?
For hvis du er inde på det, har jeg lidt svært ved at forstå, hvorfor du
læser denne gruppe?
Men sådan er der jo så meget.
Mvh Steen

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 16-11-04 10:19

On 15/11/04 23:04, in article
41992836$0$86946$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, "Steen Johansen"
<steen.belle@post.tele.dk> wrote:

Hvad er grunden til at du er begyndt at skrive disse intetsigende zer hver
gang du svarer er det bare endnu en udvidelse af din tendens til at være
nedladende?
> Er det en god ide at løbe rundt som en døv gris og spilde en masse tid og
> penge?
Hvad mener du? vi kan jo ikke alle være nogle forsigtig petere der lige
akkurat kan overksue Thailand og så udgiver sig for at rejse. Trods det at
de åbenbart bor der, og mener at det err attaktivt ovne i købet, så rejsen i
virkeligheden er begrænset til at flyve KBH-BKK jo de mænd har jeg mødt, og
gået fra dem hurtigt igen.
Hvis du læser sp. i denne tråd er jeg den enste der har svaret reelt på
spørsgsmålet.
Men for dig handler det jo ikke om at kunne læse gruppen, det handler vist
mere om at kunne læse i det hele taget, og især forstå.
> Men sådan er der jo så meget.
> Mvh Steen
Hvad mener du egentligt?

Fra : Steen Johansen

Dato : 16-11-04 21:50

[...]

Ja men kæreste Kevin Vilhelmsen? Hvor mange gange har du haft samleje med en
flue?
MvH Steen
zz

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 17-11-04 07:57

On 16/11/04 21:50, in article 419a6857$0$215$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
> [...]

> Kevin

> Ja men kæreste Kevin Vilhelmsen? Hvor mange gange har du haft samleje med en

Nå ja
Jeg vidste jo godt at du var småt kørende, ikke alle knive kan jo være lige
skarpe.
Hvis du var istand til at lære noget kunne du lære lidt om citatteknik, men
på den anden side kræver det jo at man kan læse.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 10-11-04 23:15

On 10/11/04 22:41, in article
> [...]

> Bus er det billigste transport middel i Thailand, husk dog at der er
> forskel på busser, nogle er 32 sæder andre er 24 sæder (VIP).

Dette link viser noget andet, og det er lettere at komme til hua lamphong
end til busstationen.
http://www.thailand-travel.net/index.cfm?menuid=23

Fra : Steen Johansen

Dato : 10-11-04 23:48

"ST" <tsj@ANTISPAMbitnisse.dk> wrote in message
> [...]

Mere behageligt og dyrt er det at tage en Taxa, dyrt i forhold til hvad
folk tjener i Thailand, men ikke så dyrt i forhold til de penge vi som

350 km i taxa