AMF 2004
Fra : Propellen

Dato : 07-11-04 14:33

Aalborg Metal Festival 2004

Vellykket syntes jeg. Lidt over 400 betalende gæster. Tråd for enhver
smag. Ved sq ikke om det er godt med festivallen over 2 dage, men det
bliver man nok nød til, når der er så mange bands...

Af det 4-5 bands jeg fik set, vil jeg godt fremhæve Volbeat. Det er sq
Metal ´N Roll..
--
/Prop

Propellen(snabela)SoftHome(punktum)Net

Fra : Jakob Fromm

Dato : 07-11-04 17:31

Propellen wrote:
> [...]
> smag. Ved sq ikke om det er godt med festivallen over 2 dage, men det
> bliver man nok nød til, når der er så mange bands...

Jeg oplevede også dette års metalfestival som værende rigtig positiv.
Band udbuddet passede meget bedre til min smag, end sidste år. Ang en 2
dages festival, så er det nødvendigt når så mange bands skal spille, men
det var dæleme hårdt at komme igang om lørdagem, ikke mindst fordi jeg
ligeledes havde været til Nephew om torsdagen, med efterfølgende bytur.

> Af det 4-5 bands jeg fik set, vil jeg godt fremhæve Volbeat. Det er sq
> Metal ´N Roll..

Hvis jeg skal fremhæve nogle koncerter, er det især Mercenary og
Jerkstore, rent musikmæssigt som imponerede mig, men dette skylde nok
især at de spiller metal som jeg kan li at høre det. Et band som Mnemic
havde også ufatteligt godt fat i publikum.

Men generelt gjorde alle bands jeg så det egentlig fremragende.

Heavy hilsen

/Fromm

Fra : Lina

Dato : 07-11-04 17:37

"Propellen" <not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse:
> [...]
> bliver man nok nød til, når der er så mange bands...
>
> Af det 4-5 bands jeg fik set, vil jeg godt fremhæve Volbeat. Det er sq

Det lyder til at have været en rigtig fed weekend. Jeg ville ønske, jeg
havde haft mulighed for at opleve det.

Mvh. Lina

Fra : Q

Dato : 07-11-04 20:11

> [...]
> smag. Ved sq ikke om det er godt med festivallen over 2 dage, men det
> bliver man nok nød til, når der er så mange bands...

Alternativet er vel 2 scener, men så er der alligevel noget man ikke får
set..

> Af det 4-5 bands jeg fik set, vil jeg godt fremhæve Volbeat. Det er sq
> Metal ´N Roll..

Jeg nåede først derind ca. en halv time før Illdisposed startede..

Illdisposed var fee' nok, men ikke ligeså oplagte som en koncert jeg
overværede med dem på Voxhall i Aarhus sidste efterår.. Der havde de måske
også hjemmebanefordelen..

Lørdagen nåede jeg ikke meget af, da jeg lige skulle arbejde også, men jeg
nåede da at høre Mnemic.. Ikke mine favoritter, men teknisk set er de sateme
dygtige..

/peter

Fra : Kong Kent

Dato : 07-11-04 22:27

> [...]
> smag. Ved sq ikke om det er godt med festivallen over 2 dage, men det
> bliver man nok nød til, når der er så mange bands...

Det er nødvendigt for at få sammensat så bredt et spektre af bandgenrer som
muligt, og selvom det logistisk er en udfordring for folk der har langt til
Aalborg, synes jeg det er federe end sidste år (hvor tidsplanen skred
voldsomt og Napalm Death først gik på kl. 03.00 - sygt!)

> Af det 4-5 bands jeg fik set, vil jeg godt fremhæve Volbeat. Det er sq
> Metal ´N Roll..

Fik desværre ikke Volbeat med, men kunne i stedet trække mig fra festivalen
med nogle særdeles positive oplevelser fra både Illdisposed, Mercenary,
Mnemic og specielt overraskede 1349 mig med et gedigent show i old-school
black metal. Herrefedt.

Prisen for mit vedkommende må dog gå til Zyklon. De er altså for fede... nå
ja, og så sad min kammerat og jeg og drak tæt med Samoth og Trym efter
koncerten og småsludrede i et par timer (hvorefter Trym kom på Rock Caféen
senere, hvor vi hilste på hinanden igen. Trym blev lige vist rundt i byen af
bassisten og guitaristen fra Mnemic. Kanon hyggelig afslutning på en fed
festival!!)

Er da ganske godt tilfreds med at have snakket med Samoth omkring hvordan
black metal scenen var i 1992, og høre en særdeles insider fortælle lidt om
begivenhederne omkring Varg Vikernes, Euronymous, Mortiis osv. osv. Gav lidt
stof til eftertanke...

Nå ja, og husk nu at læse www.heavyjam.dk nyhedsbrevet de to kommende uger.
Der kommer hele pisset naturligvis fra undertegnedes hånd på skrift

Lige nu er jeg smadret, skal skrive rapporten og gider ikke. Kom først i
seng kl. 5 lørdag morgen, og søndag morgen var den lidt over 6 før vi blev
smidt ud fra Rock Caféen... pyyyyhh...

BRING ON AMF 2005 !!!

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Morten Jensen

Dato : 08-11-04 14:00

"Propellen" <not@Valid.Invalid> wrote in message
> Vellykket syntes jeg. Lidt over 400 betalende gæster. Tråd for enhver
> smag. Ved sq ikke om det er godt med festivallen over 2 dage, men det
> bliver man nok nød til, når der er så mange bands...

Godt initiativ, og velarrangeret, men i år synes jeg at lyden generelt var
lidt halvdårlig for samtlige bands jeg nåede at høre.

> Af det 4-5 bands jeg fik set, vil jeg godt fremhæve Volbeat. Det er sq
> Metal ´N Roll..

Volbeat sparker generelt løg! - Glæder mig til udgivelsen af deres
debut-skive, som et barn glæder sig til juleaften.

/Morten