Hurtig chokoladedrik
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-11-04 14:25

Kender nogen af jer til gode pulverchokoladerdrik. Af den slags, hvor man
kun behøver tilsætte kogende vand og så smager det rent faktisk af noget.
(At det så langtfra smager lige så godt, som når man laver det på rigtig
chokolade og mælk er jeg helt med på.)

Men jeg har brug for - i en fart - at kunne lave en termokande med varm
chokolade. Og jeg vil gerne have noget, der smager BEDRE end BKI pulver på
dåse, som er den, jeg senest har købt. (Dén bliver iøvrigt bedre, hvis den
laves på mælk og tilsættes lidt pulverkaffe, så måske er det bare sådan det
skal gøres med alle pulverchokoladedrikke for at blive OK.).

For et par år siden kunne man købe breve med chokolade, som jeg rent faktisk
kunne lide. Den blå var ren chokolade. Den orangegule var med orangesmag. Og
den grønne med mintsmag. Jeg har ledt mange steder, men de synes at være
udgået? Jeg husker ikke, hvem producenten var. Kender nogen til, hvor de kan
købes, vil jeg meget gerne høre om det.

Mvh. Lisbeth

Fra : Devast8or

Dato : 07-11-04 15:27

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> af noget. (At det så langtfra smager lige så godt, som når man laver
> det på rigtig chokolade og mælk er jeg helt med på.)

Jeg synes Nestlés er udmærket forudsat at man komme nok pulver i (og det er
sikkert mere end der står på pakken :). Hæld evt. et skvæt mælk i også, så
"fylder" det lidt mere.

Devast8or

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 07-11-04 15:27

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> men de synes at være udgået? Jeg husker ikke, hvem producenten var.
> Kender nogen til, hvor de kan købes, vil jeg meget gerne høre om det.

Mener bestemt de var fra mejerierne, dengang det hed MD Foods. Æskerne
var stribede.
Det kan vist ikke fåes mere. Men det er længe siden jeg har været
omkring de hylder.

M.v.h
Niels

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 07-11-04 16:55

On Sun, 7 Nov 2004 14:25:00 +0100, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> wrote in dk.kultur.mad+drikke:

> [...]
>(At det så langtfra smager lige så godt, som når man laver det på rigtig

Du kan læse om nestle her.

http://nestle.dk/neobuilder.20030625135797800000001759485020.html

Jeg har en dåse B.K.I. og en nestle og forskellen er til at se.

Nestle.:
Sukker, vallepulver, fedtfattig kakao (20%), skummetmælkpulver, kasein, E 407,
og aroma

BKI.:
Sukker, vallepulver, fedtfattig kakao (18%), Mælkeprotein, salt,
anti-klumpningsmiddel.

BKI'en smager "mindre" af chokoladedrik end nestle's.

Gad vide om en dråbe chokolade essens kan forbedre smagen af BKI.

Det er muligt man kan få Nestle chokodrik i ISO.

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-11-04 07:55

<nospam@postkasse.org> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nestle.:
> Sukker, vallepulver, fedtfattig kakao (20%), skummetmælkpulver, kasein, E

Min veninde har lige købt en Nestlé (med kanel) i Netto - men har ikke åbnet
og smagt endnu. Den indeholder 30% kakao. Den vil jeg smutte ned og
prøvekøbe.

Flere chokoladeforsøg er ved at overbevise mig... der skal mælk i. Også
gerne et drys pulverkaffe for at give lidt power.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Kristensen

Dato : 07-11-04 17:04

Lisbeth Jacobsen wrote:

> [...]
> laves på mælk og tilsættes lidt pulverkaffe, så måske er det bare sådan det
> skal gøres med alle pulverchokoladedrikke for at blive OK.).

Jeg bruger den billige af Faktas.

1. Vand hældes i et krus til et par cm fra kanten.
2. Kruset stilles i microovnen og varmes i 50 sek. (må ikke koge)
hvilket på en eller anden måde gør den færdig kakao mere luftig fremfor
hvis man bruger elkedlen.
3. 4 store tsk. kakaopulver kommes i og der røres grundigt.
4. Kan evt. pyntes med flødeskum

Det smager ganske udemærket.

- Lars

Fra : Peter Westh

Dato : 07-11-04 17:43

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:418e23a6$1$22720$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Kender nogen af jer til gode pulverchokoladerdrik. Af den slags, hvor man
> kun behøver tilsætte kogende vand og så smager det rent faktisk af noget.

Jeg lavede engang noget selv af cacao, skummetmælkspulver og rørsukker. Det
blev faktisk ret godt - især derved at man kan komme mere cacao og mindre
sukker i end de færdigkøbte mærker har. Jeg husker ikke proportionerne, men
du kan jo regne det ud med udgangspunkt i en normal cacaoopskrift.

MVH

Peter

Fra : Anne

Dato : 10-11-04 00:25

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> wrote in message

> [...]
> den grønne med mintsmag. Jeg har ledt mange steder, men de synes at være
> udgået? Jeg husker ikke, hvem producenten var. Kender nogen til, hvor de

Kan det ikke passe, at de hed Ovation eller Ovations? - og ja, de var gode!
Jeg har
prøvet at google på det, men jeg kan ikke finde noget - måske de har skiftet
navn.

/Anne

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-11-04 08:30

"Anne" <anli@c.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det ikke passe, at de hed Ovation eller Ovations? - og ja, de var
gode!

Jo.. i hvert fald noget i den retning, hvis ikke et af ovenstående er det
rigtige. De var nemlig gode... heller ikke helt billige, men gode. Og
praktiske, hvis man ikke er så meget storforbruger eller bare gerne ville
variere mellem de forskellige smagsvarianter.

Mvh. Lisbeth