Dyrene blev tilbage!
Fra : Jysch

Dato : 06-11-04 18:20

Det er forfærdeligt det som er sket i Kolding, men jeg syntes det er
helt forfærdeligt at mange familier var nødt til at efterlade kæledyr under
evakueringen af Seest.

Jeg ved at jeg ikke havde forladt mit hjem uden Charly og Snubbi!

Jysch

Fra : Pia Nave

Dato : 06-11-04 18:49

Jysch wrote:
> Det er forfærdeligt det som er sket i Kolding, men jeg syntes det er
> helt forfærdeligt at mange familier var nødt til at efterlade kæledyr under
> evakueringen af Seest.

Ja! Det er næsten det man som kæledyrsejer tænker mest på! Men tænk sig
engang hvor forfærdentligt det må være, at alle ens personlige ejendele
bare pludselig er pist væk

> Jeg ved at jeg ikke havde forladt mit hjem uden Charly og Snubbi!

Jeg ville under ingen omstændigheder heller ikke!! Men mange havde jo
ingen muligheder for at tage dyrene med, da det jo skete om
eftermiddagen, og de fleste jo stadig var på arbejde og nåede aldrig at
komme hjem inden

Jeg ved godt, at alle de personlige ting overhovedet heller ikke kan
erstattes, men i en situation hvor det stod mellem dyr og ting, ville
der for mig ingen tøven være....overhovedet!!
Jeg føler virkelig med de mennesker det er gået ud over - og ikke mindst
de efterladte dyr

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Jokerman

Dato : 06-11-04 18:56

"Pia Nave" <pia_mig@nave.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for mig ingen tøven være....overhovedet!!
> Jeg føler virkelig med de mennesker det er gået ud over - og ikke mindst

Hej Alle

Det er intet mindre end en tragedie på alle måder. Ufatteligt og dybt, dybt
sørgeligt.

Jokerman

Fra : Kate

Dato : 06-11-04 21:33

Pia Nave <pia_mig@nave.dk> wrote in

> [...]
> jo ingen muligheder for at tage dyrene med, da det jo skete om
> eftermiddagen, og de fleste jo stadig var på arbejde og nåede

Jeg har også tænkt meget på dyrene, for der må jo være en del af de
mennesker som havde dyr
Da det jo var en panik situation ved jeg ikke hvordan jeg ville ha'
reageret, men jeg tror da også jeg ville ha' gjort alt hvad jeg kunne
for at redde mine dyr.
Der er godt nok mange ulykkelige mennesker derovre nu, jeg føler
virkeligt med dem. De er hårdt ramt, mange står jo kun med det tøj de
gik og stod i

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 08-11-04 13:39

> [...]
> Der er godt nok mange ulykkelige mennesker derovre nu, jeg føler
> virkeligt med dem. De er hårdt ramt, mange står jo kun med det tøj de

Ved godt penge ikke kan erstatte den slags, men der er startet en
støtteforening for de rame på http://www.6000kolding.dk

Tak for en hyggelig gruppe forresten, det her er nok nær den hyggeliste
nyhedsgruppe jeg har fulgt med i. Altid trøstekram til dem der er
ulykkelige, og gode råd til dem der har spørgsmål - bliv ved med det, det er
bare dejligt

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Katja

Dato : 08-11-04 17:24

"Tonny Jørgensen" <hest@jegergud.dk> skrev i en meddelelse

> Ved godt penge ikke kan erstatte den slags, men der er startet en
> støtteforening for de rame på http://www.6000kolding.dk

Hej!
Så er der sendt et bidrag på 50 kr. via sms.
Vil opfordre jer andre til at gøre det samme.
Hilsen Katja

Fra : Denise

Dato : 08-11-04 18:06

Katja wrote:

> Hej!
> Så er der sendt et bidrag på 50 kr. via sms.
> Vil opfordre jer andre til at gøre det samme.
> Hilsen Katja

Godt initiativ. Er gjort
Men det irriterer mig alligevel, at teleselskabet først skal have deres
udgifter dækket, for hvor meget er det så

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 08-11-04 18:16

Katja wrote:

> [...]

Men det irriterer mig alligevel, at teleselskabet først skal have deres
udgifter dækket, for hvor meget er det så

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

begin 666 frown.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$``````+V]O8RM_[V]O2'Y! $```,`+ `````/``\```(O
MG V9QY,"X6) QBK P?A*E$5BI76/9*:7*K:K"Y^H,CK6^-GPM>U9(T,U-@H-
$HP``.P``
`
end

Fra : Helle Nielsen

Dato : 06-11-04 20:38

"Jysch" <jysch@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> under evakueringen af Seest.
>
> Jeg ved at jeg ikke havde forladt mit hjem uden Charly og Snubbi!

Jeg har netop tænkt det samme...hvordan folk kan forlade hjemmet og bare
lade dyrene blive tilbage. Jeg ved godt det er en paniksituation og ikke
alle har en transportkasse til deres katte mm, men så kunne de da i det
mindste slippe hundene og kattene ud i det fri så de har en reel chance for
at komme væk!

Jeg VED også at jeg på intet tidspunkt forlader hjemmet brændende eller
under andre katastrofer uden at sørge for at kattene kommer ud også. Så
hellere brænde inde for at redde kattene. I det mindste ville jeg bare lade
dem løbe ud i det fri men selvfølgelig gøre hvad der står i min magt for at
få dem ind i deres transportkasser som altid står kampklar.

Mvh Helle

Fra : Katrine Nederby

Dato : 06-11-04 22:02

> [...]
under
> evakueringen af Seest.
>
> Jeg ved at jeg ikke havde forladt mit hjem uden Charly og Snubbi!

Sådan tænker jeg også - ihvertfald lige nu, hvor jeg sidder i tryghed i min
lejlighed. Men det er svært at spå om, hvordan man vil reagere, hvis en
katastrofe indtræffer. Måske tager overlevelsesinstinkterne over. Og har man
børn, vil det være dem, der bliver prioriteret højest. I Kolding skulle det
for nogle gå meget stærkt med at komme væk. Men jo - jeg tænker
også på de efterladte dyr - og deres stakkels ejere

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-11-04 08:31

"Jysch" <jysch@mail.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> under evakueringen af Seest.
>
> Jeg ved at jeg ikke havde forladt mit hjem uden Charly og Snubbi!

Fandt dette lille lyspunkt.
....... men den må da have fået høreskader for livet.
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=319700:fid=100300250/

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 07-11-04 10:03

Jysch wrote:
> [...]
> kæledyr under evakueringen af Seest.
>
> Jeg ved at jeg ikke havde forladt mit hjem uden Charly og Snubbi!

Jeg så at Helle Højbye "of Magicat" burmesere blev interviewet på TV2.
Men der var ingen snak om dyr i indslaget.

M.v.h
Niels

Fra : jytte

Dato : 07-11-04 11:38

Jeg forestillede mig også hvad jeg ville have gjort, hvis jeg var hjemme. Og
det ville have været katten i den ene hånd og passet i den anden. Har
spekuleret lidt på om det har været politiet/beredskabsstyrken som havde
forbudt folk at tage dyr med ?
Og mht. til dem som ikke var hjemme: ville man være taget tilbage alligevel
og risikeret livet eller hvad ??

VH.
JytteJ

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 07-11-04 22:50

<klip> Og mht. til dem som ikke var hjemme: ville man være taget tilbage
alligevel
> og risikeret livet eller hvad ??
>
> VH.
> JytteJ

Jeg kan kun svare for mig selv naturligvis, men JA, det ville jeg hvis jeg
på nogen måde havde mulighed for det. Mine katte er mit ét og alt, og jeg
risikerer gerne mit liv for dem. Mit liv er ikke mere værd end deres set i
den store sammenhæng :o

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Leyna

Dato : 08-11-04 00:39

On Sun, 7 Nov 2004 22:49:34 +0100, "Heidi, Miver og Mulle's mor"
<katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>alligevel

>Jeg kan kun svare for mig selv naturligvis, men JA, det ville jeg hvis jeg

Jeg tror jeg må tilslutte mig. Jeg ville heller ikke ha' tænkt på mit
eget helbred, men ha' stormet ind efter mine dyr.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 08-11-04 00:38

On Sun, 7 Nov 2004 11:38:26 +0100, "jytte" <missmerkur@esenet.dk>
wrote:

>Jeg forestillede mig også hvad jeg ville have gjort, hvis jeg var hjemme. Og
>det ville have været katten i den ene hånd og passet i den anden.

Skidt være med passet. Det ville være noget med at få katte og hunde
ud i en gevaldig fart, men jeg ville ha' det elendigt over at skulle
efterlade fiskene. Akvariet er på 325 l. og altså ikke lige sådan at
slæbe rundt med. De stakkels dyr ville jo være blevet kogt.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Jynis

Dato : 09-11-04 13:10

Kære dyrevenner

Det er meget godt at man tror man ved hvad man ville have gjort i en sådan
situation. Sandheden er nok nærmere at vi ikke altid ved hvad vi gør, når
ulykken er ude.Jeg har ca 100 stykker fjerkræ . 14 kaniner og 1dejlig kat.
Jeg vil ikke i en sådan situation kunne nå at pakke alle dyrene i kasser og
tage dem med.
Jeg har prøver at flygte ud af et brændende hus, kun iført nattøj, og
skoende i hånden, alt imedens tagpladerne sprang over hovedet på mig.Det
eneste jeg tænkte på var den blinde pige der boede ved siden af. Godt jeg
viste hun ikke var hjemme.
Hos os tænker vi meget på hvad der er sket i Kolling og føler meget stærkt
med de stakels mennesker , det er gået ud over. De har dybe sår på sjælen
resten af livet.
Vi bor kun 300 m fra 3 firmaer der fremstiller springstof , handler med
fyrværkeri, både lovlig og ulovlig. Nogle af jer har måske set på tv ,at der
er blevetkørt 8 containere med fyrværkeri bort fra Knudlund.
Sidste år var der også problemer med den samme mand, noget med nogle
containere på Århus havn, der lige blev sent et smut om Tyskland og siden
havnede i Knudlund osv.
Det blev en længere smøre som ikke alt har med katte at gøre , og bare for
at forklare at man ikke altid handler som man tror man vil gøre.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk