importtilladelse til luftvåben?
Fra : Buck

Dato : 06-11-04 16:59

Luftvåben skal vi som bekendt ikke have våbentilladelse. Ej heller til
tryk-luftvåben (atmosfærisk luft).

Men hvad med importtilladelse hvis jeg f.eks køber en luftriffel i tyskland?
Kan jeg bare hente den eller skal jeg først søge import-tilladelse?

--
Buck

Fra : Highserver

Dato : 06-11-04 17:51

Hej Buck

Jeg ved det ikke, men mon ikke der er noget med "Told & Skat" ?
Prøv evt. www.karlslundesport.dk og snark med dem.
Hilsen Jakob.

Fra : jpo

Dato : 08-11-04 23:12

> [...]
> tyskland?
> Kan jeg bare hente den eller skal jeg først søge import-tilladelse?

Det må man godt - hvis man er fyldt 18 år.

§ 1. Det er forbudt uden tilladelse af justitsministeren eller den, han
dertil bemyndiger, at indføre eller tilvirke:

1) Skydevåben samt piber, låsestole, aftagelige magasiner og baskyler til
skydevåben.

Stk. 2. Undtaget fra forbuddet er:

a) Luft- og fjederbøsser, bortset fra de i stk. 1, nr. 6, nævnte, og
ammunition hertil.

(stk. 1 nr. 6 er armbrøster)

mvh.

jpo

Fra : Buck

Dato : 09-11-04 22:36

Se, det kalder jeg en veldokumenteret påstand!

tak for svaret. Jeg har skrevet en Walther LG-300 på ønskesedlen til jul
den kan jeg få i Tyskland til lige under 10 kkr.

Hvad hedder iøvrigt det lovskrift hvor du har fundet paragraffen? (link?)
--
Buck

Fra : Tom Knudsen

Dato : 10-11-04 10:04

"Buck" <buck@sol.dk> skrev i en meddelelse
-- klip
> Hvad hedder iøvrigt det lovskrift hvor du har fundet paragraffen? (link?)

www.retsinfo.dk
Bekendtgørelse af lov om våben og eksplosivstoffer, LBK nr 918 af 10/09/2004
(Gældende)

Du kan lave en søgning på noget af "jpo"'s tekst - Eksempel herunder.
Mvh Tom Knudsen

Resultat - dokumentliste
(SKYDEVåBEN SAMT PIBER) + GYLDIGHED=G

1.. Dokumentet er gældende og indeholder 1379 linier
LBK nr 918 af 10/09/2004

Bekendtgørelse af lov om våben og eksplosivstoffer

2.. Dokumentet er gældende og indeholder 245 linier
BEK nr 527 af 23/06/1995

Bekendtgørelse om transport af våben, eksplosivstoffer, krigsmateriel og
krigsammunition m.v. med civile luftfartøjer.

3.. Dokumentet er gældende og indeholder 735 linier
CIR nr 11833 af 10/05/2000

Kundgørelse om forskrifter for Politiets Våben- og Jagtregister