Spar på strømmen - sluk og tænd
Fra : Jimmy E. Frederiksen

Dato : 06-11-04 14:33

Hej!

Jeg går og overvejer at købe sådan en strømbesparende skinne man kan slutte
til PC'en. Den skulle så slukke for alt udstyret når man slukker for
PC'eren - og modsat når man tændte.

Dette er måske et dumt spørgsmål, men er der nogle risici ved det? Jeg mener
kan min router, printboks og andet udstyr godt tåle at bliver afbrudt sådan
1 gang om dagen?

Mvh

Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-04 01:33

> [...]
mener
> kan min router, printboks og andet udstyr godt tåle at bliver afbrudt

Er det sådan en usb enhed du taler om, hvis det er har jeg hørt at de er
ulovlige, det er vis noget med at 230V kan finde på at gå igennem usb kablet
og det er jo ikke godt.

Kim Michael Larsen

mail : kimila snabel a mail dot dk

Fra : Jimmy E. Frederiksen

Dato : 07-11-04 09:25

> Er det sådan en usb enhed du taler om, hvis det er har jeg hørt at de er
> ulovlige, det er vis noget med at 230V kan finde på at gå igennem usb
> kablet
> og det er jo ikke godt.

Lige præcis. Den jeg har haft kigget på i Silvan, står der "anbefalet af
el-sparefonden" på. Så mon ikke den er god nok?

Jimmy

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 07-11-04 10:49

Jimmy E. Frederiksen wrote:

> Lige præcis. Den jeg har haft kigget på i Silvan, står der "anbefalet
> af el-sparefonden" på. Så mon ikke den er god nok?

Den første sending var der det problem med, men det er rettet.
Angående dit udstyr. Selvføldelig kan det holde til at blive slukket dagligt.

mvh
Henning

Fra : Annette Holm

Dato : 07-11-04 13:53

"Jimmy E. Frederiksen" <jimmy@remove.e-frederiksen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dette er måske et dumt spørgsmål, men er der nogle risici ved det? Jeg
> mener kan min router, printboks og andet udstyr godt tåle at bliver

Hej Jimmy.
Jeg tager strømmen til alt ved min pc, printer,scanner, modem, skærm også
routor. på stikkontakten. når jeg er færdig med at bruge den, selvfølig
lukker jeg windovs ordentlig ned, jeg har aldrig problemer.
Du skal jo lige huske at den usb skinne du vil købe også bruger strøm.

Med Venlig Hilsen
Annette Holm.
www.bonnet-it.dk/annsholm