Andet multimedie
udskrivning af foto i A4 størrelse.
Fra : Jesper

Dato : 06-11-04 14:31

Hej.

Jeg håber at dette er den rigtige gruppe...

Jeg har et digitalt foto som jeg skal have skrevet ud i A4 størrelse på
fotopapir, men jeg kan simpelthen ikke få fotoet til at fylde hele papiret
ud - der er en stor kant omkring hele billedet.

Jeg har en Canon PIXMA iP 3000 fotoprinter (som jeg ellers er meget tilfreds
med).

Jeg sætter papirstørrelsen til A4.

Jeg sætter en indstilling til "tilpas side".

Jeg sætter indstilling til "udskrivning uden kant".

Har det evt. noget med original fotoets størrelse at gøre?

Hvad gør jeg forkert? - håber meget på nogle forslag, da det er vigtigt at
jeg får skrevet nævnte foto ud i A4 størrelse.

Et lille tillægsspørgsmål:

Når jeg beskærer fotos i PhotoShop Elements - hvordan sikrer jeg mig så, at
størrelsesforholdet i det beskåret foto stadig er 2:3?

mvh

Jesper

Fra : Pico

Dato : 07-11-04 22:33

Jesper wrote:
> Hej.
>
> Jeg håber at dette er den rigtige gruppe...

Den er vel god nok, men du har også spurgt i dk.fritid.foto der har jeg
svaret dig.
Pico