ovn - den bedste!
Fra : helle s

Dato : 06-11-04 12:06

Hej gruppe.
Jeg har virkelig brug for jeres hjælp og jeres erfaringer. Jeg skal have en
ny ovn. Den jeg har, har jeg overtaget med et hus, og den er virkelig klam -
jeg har lige bagt en kage, som er blevet ganske sort på oversiden, da ovnen,
en Indesit, varmer med grillelementet! Jeg kan ikke holde det ud!!! Den er
ellers næsten ny, så det har ikke noget med alderen at gøre.
I mit gamle hus havde jeg en Smeg, og den var jeg også hele tiden oppe at
slås med, for den varmede altid op til 300 grader inden den faldt til dét,
jeg havde bestilt - så der røg (bogstaveligt talt) nogle stege og kager på
den konto.
Nu vil jeg have det bedste af det bedste. Jeg overvejer Miele, Husqvarna,
Voss, Gram - dyrt, men godt, regner jeg med. (eller naturligvis andre gode
mærker)
Her kommer I ind i billedet - har I en kanon ovn, vil jeg gerne høre om det.
Også gerne specifiseret med fordele og ulemper...
Smeg og Indesit-ejere må også gerne give lyd, hvis I har ideer til, hvad I
skal have næste gang
vh Helle

Fra : martin

Dato : 06-11-04 12:27

Hej Helle,
Tænk og test testede komfurer (både el- og gas) for et par år siden:
http://www.taenk.dk/test/hvide/

Jeg har selv købt den Voss ovn de anbefaler, og den er fremragende. Men
pebret hvis man kun skal have indbygningsovn.
Martin

---

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 06-11-04 16:30

[helle s | Sat, 6 Nov 2004 12:06:12 +0100]

>Smeg og Indesit-ejere må også gerne give lyd, hvis I har ideer til, hvad I
>skal have næste gang

Well, jeg har i tidligere huse/boliger jeg har haft/leget prøvet en masse
mærkevarer, også Scholtes der er noget af det dyreste at finde, men da jeg
for ½ år siden byggede nyt køkken valgte jeg rent faktisk en Smeg (den
voldsomt store model)... og det er den BEDSTE ovn jeg nogensinde har haft

Måske du skulle få repareret termostaten i din ovn istedet?

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Thïngmand

Dato : 09-11-04 14:26

Helt klart Voss - det med at der er plads til en ekstra række boller på
pladen passer simpelthen! Du finder ikke størrer standard varmluftovne. At
kavliteten og detaljerne er i top er så bare en lækker sidegevinst...

--
Thïngmand