Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
20D istykker?
Fra : tlf:20682620

Dato : 06-11-04 11:39

Jeg syntes ikke kvaliteten af mine 20D billeder er iorden, og vil gerne
prøve mine objektiver på et andet kamera.

Er der en i kbh. området som har et 20D og nogle L objektiver, som vil lade
mig lege lidt med sagerne - prøve mine L ovjektiver på dit kamera, og prøve
dine objektiver på mit?

Jeg bor selv i Vanløse, så jo tættere på, jo lettere er det.

Venlig hilsen

Michael

PS: Man kan se et test billede her:
http://www.gizwiz.dk/albums/Technical-tests/lensTest.jpg Jeg syntes at det
er mærkeligt at det der er bag focus har blå stenk, og det der er foran har
rødt stenk.

--Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-11-04 14:19

In article <cmi9js$2prs$1@news.cybercity.dk>, tlf:20682620 wrote:
> [...]
> er mærkeligt at det der er bag focus har blå stenk, og det der er foran har

Dit kamera ser OK ud. Men det er lyset der brydes forkert og giver CA.
Det undrerlidt at det går på tværs af objektivet. Umiddelbart ville jeg
tro du havde en skævt linselement i dit objektiv.

Hvis du skyder et billede lige på (eksempelvis en avisside), hvordan
bliver det så ? Stadig en farve til højre for, og en anden til venstre
for midten ?

Fra : tlf:20682620

Dato : 06-11-04 14:44

Hej Povl,

Det forvirrendene er at der både sker med mit gamle 70-200 2.8L og mit helt
nye 24-70 2.8L - ellers ville jeg være enig i din analyse.

Jeg prøver lige at tage nogle flere billeder, og også nogle med mit 50mm
1.8.

--Michael

Fra : tlf:20682620

Dato : 06-11-04 14:46

Og det er også mærkeligt at COC ikke er rund, men bliver mere og mere skæv
mod kanten af billedet.

--Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-11-04 18:27

In article <cmiki1$2qu$1@news.cybercity.dk>, tlf:20682620 wrote:
> Og det er også mærkeligt at COC ikke er rund, men bliver mere og mere skæv
> mod kanten af billedet.

Det er derfor jeg formodede en skæv linse, alternativt kunne det være
en sensor der ikke sidder plant. Prøv at vælge sensor rensning, og se
om sensoren ser ud til at sidde pænt.