Kort type ?
Fra : Kirsten

Dato : 05-11-04 23:00

Jeg har netop bestilt en DVD-skive online og af en eller anden grund kunne
jeg ikke få den til at acceptere mit VISA-kort. Jeg valgte derfor at
indbetale på GIRO...og et hop ind på netbanken gav mig bare nyt problem
det gironummer jeg skal overføre penge til hedder 40007180, men for at
overføre på GIro skal jeg vælge korttype og det giver jo 2 cifre som jeg
ikke skal bruge ?
nogen der ved hvad jeg skal vælge, banken åbner jo desværre først mandag
...og ville gerne overføre pengene..
Venlig hilsen Kirsten

Fra : BB

Dato : 06-11-04 07:38

Prøv med 01 eller 04

BB

Fra : Kirsten

Dato : 06-11-04 12:42

"BB" <bbslet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Prøv med 01 eller 04

Det er jo det jeg er i tvivl om for så er der jo de 2 cifre for meget og
går de så ikke ind på en forkert konto ?
mvh Kirsten

Fra : BB

Dato : 06-11-04 12:53

Hvor er der 2 cifre for meget??

et bankkontonummer består af et registreringsnummer på 4 cifre og et konto
nummer på 10 cifre
Ved giro bruger man derudover en kortart, som angiver hvor mange og hvordan
informationerne til kreditor kommer.

Fra : Kirsten

Dato : 06-11-04 20:10

> [...]
konto
> nummer på 10 cifre
> Ved giro bruger man derudover en kortart, som angiver hvor mange og

Det gironummer jeg skal overføre til er på 8 cifre !
men jeg venter til mandag nu, så må jeg bare være tålmodig..men tak for
svarene.
Venligst Kirsten

Fra : Jonathan Stein

Dato : 07-11-04 00:53

Kirsten wrote:

> Det gironummer jeg skal overføre til er på 8 cifre !
> men jeg venter til mandag nu, så må jeg bare være tålmodig..men tak for
> svarene.

Hvis det giro-nummer, du skal overføre til hedder 1-234-5678, kan du
enten lave en alm. "overførsel til ekstern konto" eller hvad den nu
hedder i din web-bank til reg. nr. 1199, konto 12345678 eller oprette et
girokort med kortart 01 og kontonr. 12345678.

Der kan være forskel på hastighed og evt. gebyr på de to typer
betalinger.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : BB

Dato : 07-11-04 07:29

> Det gironummer jeg skal overføre til er på 8 cifre !

så sæt dog 00 foran hvis din netbank insisterer på at alle 10 skal være
udfyldt - girokontonumre er på 10 cifre - men de første 2 eller 3 er normalt
ikke i brug og kan fyldes med 0.

BB

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 06-11-04 11:13

> nogen der ved hvad jeg skal vælge, banken åbner jo desværre først mandag
> ..og ville gerne overføre pengene..

Pengene bliver overført på mandag afligevel, hvis det er via giro.

Mvh
Thomas

Fra : Devilicious

Dato : 06-11-04 22:02

> [...]
>
> det gironummer jeg skal overføre penge til hedder 40007180, men for at
> overføre på GIro skal jeg vælge korttype og det giver jo 2 cifre som jeg

Jeg er en anelse i tvivl om, præcist hvad det er du gør

De fleste netbanker vil give dig valget mellem at betale på et girokort
(forudsætter at du rent faktisk har et fysisk girokort), eller overføre
penge direkte til en konto, girokonto eller alm. bankkonto.
Hvis du ønsker at betale direkte ind på en giro-konto (f.eks. fordi du har
fundet firmaets girokonto på hjemmesiden), skal du ikke bruge girokort
funktionen (fordi du ikke har et fysisk girokort), men funktionen med at
overføre direkte til en konto. Her skal du bruge reg. nr. 1199, og så
gironummeret. Vær dog opmærksom på, at såfremt gironummeret har præcist 7
cifre, så fungere det præcist som et kontonummer til enhver anden bank. Det
gør det vidst ikke, når det har 8 cifre.

MK

Fra : Kirsten

Dato : 06-11-04 22:21

> [...]
Det
> gør det vidst ikke, når det har 8 cifre.

Jeg betaler normalt med mit Visa når jeg handler på nettet, men på denne
side kunne jeg ikke få den til at acceptere mit kort og valgte så giro.
<Du har valgt betalingsformen: Girooverførsel.
<Vi afventer modtagelsen af 174.00 DKK på girokonto <40 00 71 80.

Når jeg så logger på netbank og vælger Giro.kort har jeg kun mulighed for
at vælge mellem de forskellige som alle har 2 cifre som jo er korttypen...og
der er det jeg ikke kan se om jeg bare kan se bort fra disse cifre......
mvh kirsten

Fra : Jonathan Stein

Dato : 07-11-04 00:49

Devilicious wrote:

> ... Vær dog opmærksom på, at såfremt gironummeret har præcist 7
> cifre, så fungere det præcist som et kontonummer til enhver anden bank. Det
> gør det vidst ikke, når det har 8 cifre.

Jo, hvis det er et rigtigt giro-nummer (altså fra PostGiro ->
GiroBank -> BG Bank).
Er det derimod et FI-nummer, har det intet med giro at gøre (ud over
at FI-kort ligner giro-kort), og så kan du ikke bruge det som et
kontonummer.

Når nu vi snakker kort-art koder, bruges giro-numre typisk med
kortart 01 eller 04, mens FI-numre typisk benyttes med kortart 71 eller 73.