camping trækker
Fra : Tournesol

Dato : 05-11-04 08:49

Hejsa

jeg vil godt høre om nogle af jer har erfaring med følgene biler som camping
trækker:

Kia magentis 2,0
Hyundai matrix 1,6 og 1,8
Hyundai Elantra 1,6 og 2,0

hvad er jeres erfaring?

den vil jeg skal have skal være med automat gear.

Lige pt skal den trække en detleffs beduin 460 1100 kg total men vi håber på
at kunne få råd til en køje vogn i stedent, men det kan matrix ikke
trække.En køje vogn vejer jo mest omkring 1200-1300 kg total.

Knus Henriette.

Fra : Gismo

Dato : 05-11-04 16:25

Tournesol wrote:
> [...]
> håber på at kunne få råd til en køje vogn i stedent, men det kan
> matrix ikke trække.En køje vogn vejer jo mest omkring 1200-1300 kg

Jeg har ikke erfaring med bilerne, men Matrix udelukker jo sig selv,
eller skal du skifte igen når du køber en køjevogn.

Kia er forholdsvis dyr i stumper, vælg den med størst motor, pga.
vægten (undgå B/E kort) på bilen, bedre trækkraft, ofte mere
udstyr. Elantra 2,0 ser du til at have alt i udstyr.

Gismo.

Fra : Tournesol

Dato : 05-11-04 16:30

Hejsa

> Jeg har ikke erfaring med bilerne, men Matrix udelukker jo sig selv,
> eller skal du skifte igen når du køber en køjevogn.

ja lidt men den er lækker

> Kia er forholdsvis dyr i stumper, vælg den med størst motor, pga.
> vægten (undgå B/E kort) på bilen, bedre trækkraft, ofte mere
> udstyr. Elantra 2,0 ser du til at have alt i udstyr.

tak for rådene jeg viste ikke at Kia var dyr i reserv.
det tages med i overvejslerne.

Knus henriette.

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 05-11-04 19:10

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> ja lidt men den er lækker

> tak for rådene jeg viste ikke at Kia var dyr i reserv.
> det tages med i overvejslerne.
>
> Knus henriette.

Til gengæld har Kia den bedste garanti i DK.
3 år med ubegrænset kilometer.
6 år mod gennemtæring.
Har du set Kias nye Cerato? Den er jeg selv lidt varm på.
Cerato Hatchback 2,0 LX Commonrail CRDI, der må trække 1350 kg. uden
B/E-kort, til kr.- 215000.

Mvh Henning

Fra : Tournesol

Dato : 05-11-04 19:32

Hejsa

> Til gengæld har Kia den bedste garanti i DK.
> 3 år med ubegrænset kilometer.
> 6 år mod gennemtæring.

ja selvfølig det er også med i overvejselserne

> Har du set Kias nye Cerato? Den er jeg selv lidt varm på.
> Cerato Hatchback 2,0 LX Commonrail CRDI, der må trække 1350 kg. uden
> B/E-kort, til kr.- 215000.

jeg kan ikke lide cerato den køre ikke lige så godt som magentis syntes jeg.
så er dørene meget tunge og det betyder bla meget for mig

Knus Henriette.

Fra : Gismo

Dato : 06-11-04 00:36

Henning Mikkelsen wrote:

> Til gengæld har Kia den bedste garanti i DK.
> 3 år med ubegrænset kilometer.
> 6 år mod gennemtæring.

Hmm, der er modifikationer ved denne garanti, den
gælder ikke for sliddele, skulle der gå noget af det
som ikke er sliddele er det ofte dyrer rep. og mange
af de andre mærker har også garanti mod det der kaldes
fabrikationsfejl.

Jeg vil ikke starte en diskution, om hvad der er bedst,
jeg ville vælge et mærke som jeg her tillid til.

Helst en ferrari Enzo med 12 propper 662 hk
689 newtonner, 0-100 3,3 sek.men kun hvis
den kan type godkendes med træk
Pris. 14.346.346.- plus lev.

Gismo.

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 06-11-04 08:13

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> som ikke er sliddele er det ofte dyrer rep. og mange
> af de andre mærker har også garanti mod det der kaldes

Ja, der er kun 2 år på batteri + visse sliddele!

> Jeg vil ikke starte en diskution, om hvad der er bedst,
> jeg ville vælge et mærke som jeg her tillid til.

Det forstår jeg godt, men de europæiske mærker har generelt latterlige
garantier,
læs her: http://www.fdm.dk/presse/pdf/garantier.pdf

> Helst en ferrari Enzo med 12 propper 662 hk
> 689 newtonner, 0-100 3,3 sek.men kun hvis
> den kan type godkendes med træk
> Pris. 14.346.346.- plus lev.
>
> Gismo.

Den der'sens Ferrari, få'es den i rød?? I så fald tror jeg også godt jeg vil
ha' en af dem.

Henning

Fra : Preben Andersen

Dato : 06-11-04 09:13

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> wrote in message

> Helst en ferrari Enzo med 12 propper 662 hk
> 689 newtonner, 0-100 3,3 sek.men kun hvis
> den kan type godkendes med træk
> Pris. 14.346.346.- plus lev.

Er den ikke lidt billigere på gule plader?

mvh
Preben

Fra : Gismo

Dato : 06-11-04 15:11

Preben Andersen wrote:

> Er den ikke lidt billigere på gule plader?

Det ved jeg ikke men den koster godt
18.000 i årlig grøn ejerafgift, og har en
eu norm. på 4,3 km/l

Hvad mon forsikring koster som ny startet?

Gismo.

Fra : Tournesol

Dato : 06-11-04 17:17

Hejsa

> Helst en ferrari Enzo med 12 propper 662 hk
> 689 newtonner, 0-100 3,3 sek.men kun hvis
> den kan type godkendes med træk
> Pris. 14.346.346.- plus lev.

jajo fed øse men mindre kan gøre det >fnis<

Damm.........penge træte vil sq ikke gro i min have hvad med i jer
andres.............og hvis det gør så stik mig lige adr så vil jeg da
liiiige kigge forbi og det fine pengetræ og gerne fjerne de nedfaldene
"blade" for dig >fnis<

Knus Henriette.

Fra : Gismo

Dato : 07-11-04 20:41

Tournesol wrote:

> [...]
> andres.............og hvis det gør så stik mig lige adr så vil jeg da
> liiiige kigge forbi og det fine pengetræ og gerne fjerne de nedfaldene

Mit træ blomstre fint, meget fint endda, men det er et meget ungt
træ og fælder kun 5 øre nu, håber på det vil vokse sig stort og flot

Gismo.

Fra : Tournesol

Dato : 08-11-04 07:15

godmorgen

> Mit træ blomstre fint, meget fint endda, men det er et meget ungt
> træ og fælder kun 5 øre nu, håber på det vil vokse sig stort og flot

jamen gismo da mange bække små bliver til en stor år >grin<

Knus Henriette , der er vild med Matrix manden vil heller have magentis så
der skal rafles >grin<

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-11-04 19:00

Gismo wrote:

> Helst en ferrari Enzo med 12 propper 662 hk
> 689 newtonner, 0-100 3,3 sek.men kun hvis
> den kan type godkendes med træk
> Pris. 14.346.346.- plus lev.

Ser dybt åndsvag ud med en CV bagefter!

vh
Jan
- der lige har haft en uge med upgrade til en splinterny Cadillac Deville
til 1800 bobs!

Fra : Gismo

Dato : 14-11-04 20:09

Jan Bøgh wrote:

> Ser dybt åndsvag ud med en CV bagefter!

Nej da, man skal bare have en af de der campingvogne
der ligner en klapkasse, og så male den ferrari rød

Gismo.

Fra : LS

Dato : 14-11-04 20:15

> Ser dybt åndsvag ud med en CV bagefter!

hvor ved du det fra?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-11-04 11:30

LS wrote:

> hvor ved du det fra?

Min medfødte sans for æstetik og et tidligere syn af en Porche 911 med en CV
i rumpen. Det var bestemt ikke pænt - og jeg behøver ikke at bruge fantasi
for at vide at det ville gå endnu værre med det røde lyn!

vh
Jan

Fra : LS

Dato : 15-11-04 15:34

- og jeg behøver ikke at bruge fantasi
> for at vide at det ville gå endnu værre med det røde lyn!

Åååårhhhh min fantasi kan da sagtens forestille sig sådan en vrinskende hest
med en kabe hacienda efter. Farven passer da fint sammen med den strømlinede
front.

Fra : Søren

Dato : 10-11-04 15:04

Flere af Kia's og Hyundai's biler er næsten identiske, så mon ikke
reservedele til dem koster nogenlunde det samme

Fra : Kim Olsen

Dato : 06-11-04 10:56

> jeg vil godt høre om nogle af jer har erfaring med følgene biler som
camping
> trækker:
>
> Kia magentis 2,0
> Hyundai matrix 1,6 og 1,8
> Hyundai Elantra 1,6 og 2,0
>
> hvad er jeres erfaring?

Hej

Jeg har en Kia Clarus 2,0, og hvis det er samme motor der ligger i magentis
så skal du ikke være bange for den.
Min må trække 1650 kg, og det er en suveren campingtrækker. i har kørt i
5.gear det meste af turen til Tjekkiet og retur med en Knau Azur 510 (1350
kg) på krogen.
Hilsen
Kim

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 06-11-04 14:04

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 5.gear det meste af turen til Tjekkiet og retur med en Knau Azur 510 (1350

Har du også noget info. ang. brændstoføkonomi?

Mvh
Henning

Fra : Kim Olsen

Dato : 06-11-04 15:39

> Har du også noget info. ang. brændstoføkonomi?
>
> Mvh
> Henning

Ja desværre

Uden campingvogn kører den ca 10 km/l (normforbrug 9,7).
Målt over 4000 km i sommers kørte vi ca 8,8 km/l med campingvogn.
Så det er ikke så ringe endda.

Normforbruget som man betaler vægtafgift/grøn afgift efter gør desværre, at
vi må slippe kr. 6500 i årlig afgift)

Hilsen

Kim

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 06-11-04 16:43

> [...]
> Så det er ikke så ringe endda.
>
> Normforbruget som man betaler vægtafgift/grøn afgift efter gør desværre,

Av-av

Kender det godt, Nordkapp-retur i sommer, med 1400 kg. på krogen - 5919,3
km.= 7,3 km/l
Bilen Suzuki Grand Vitara Van 2,0 benzin årlig afgift kr. 7830-
Godt man kun har givet kr. 160000 alt incl. for sådan en slughals.

Mvh
Henning

Fra : Tournesol

Dato : 06-11-04 17:19

Hejsa

> [...]
> 5.gear det meste af turen til Tjekkiet og retur med en Knau Azur 510 (1350

tak for oplysningerne
Jeg ved ikke hvilken mortor der ligger i må jeg inrømme det er no den del
jeg ikke ved helt så meget om >hæhæ<
selv om jeg tit kan tage r..... på sælgerne når jeg stiller ikke kvindlige
bil spørgsmål >grin<

Knus Henriette.