Kræsen kat
Fra : Martin Christensen

Dato : 04-11-04 20:08

Hej katteelskere

Min ældste kat, Amadea,
http://katte.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=58 , vil kun spise
tørkost og allerhelst killingefoder! Et par hele kaffebønner bliver det
også til, hvis hun kan komme afsted med det. Jeg ville gerne have et par
råd om, hvordan jeg kan få hende til at spise andet end tørkost? Hun får
Hill's Indoor Cat

Mvh

Martin

Fra : jytte

Dato : 04-11-04 21:33

"Martin Christensen" <martin@fjerndetteshinnycph.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også til, hvis hun kan komme afsted med det. Jeg ville gerne have et par
> råd om, hvordan jeg kan få hende til at spise andet end tørkost? Hun får

Hvad har du prøvet ??
Der findes jo forskellige slags vådfoder, det billige i supermarkederne og
det dyre fra Hill´s som fås hos dyrlæger. Hvad kattene kan lide ved man jo
ikke før man har prøvet.

VH.
JytteJ

Fra : Dorthe

Dato : 04-11-04 22:08

Jeg har selv en meget kræsen missepige.hun er 2 år . Hun spiser kun tørkost
rc. mainecoon. Har prøvet alt muligt andet,uden held.
Lige fra Rå kylling/rå lever alle mulige varianter af vådfoder tun i
vand/olie osv osv.
Hun kikker på mig som om jeg vil prøve at forgifte hende )
Det skal lige siges at jeg har 2 misser mere som er ALT ædene.
Har aldrig kunne forstå at hun kun er til tørfoder.
Men sådan er hun nu bare, Hun får altid tilbuddet når de andre får noget
guf, men næææ nej , hun skal ikke forgiftes )

MVH Dorthe

Fra : Kate

Dato : 04-11-04 23:02

"Dorthe" <kity@nospamkity.dk> wrote in

> Hun får altid tilbuddet når de andre får noget
> guf, men næææ nej , hun skal ikke forgiftes )

Jeg har en af lignende karakter, dog med den tilføjelse at han glor
fornærmet på mig når de andre guffer i sig. Som om det altså er for
dårligt at de får noget han ikke vil spise. Han vader som regel også
hen flere gange for ligesom at overbevise sig om at det ikke kan spises

Godt nok er han ikke _vildt_ kræsen, men han synes bare det er strengt
at de andre spiser nget han ikke gider

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Martin Christensen

Dato : 05-11-04 15:37

jytte wrote:

> [...]
> det dyre fra Hill´s som fås hos dyrlæger. Hvad kattene kan lide ved man jo

Jeg har prøvet alt. Min halvstore killing er altædende. Amadea derimod
ligner en der har set sit livs værste mareridt, når jeg præsenterer
vådfoder. Nærmest bebrejdende hvis jeg prøver andet. End ikke fløde/is vil
hun nærme sig. Godbidder vil hun heller ikke røre.

Mvh

Martin

Fra : jytte

Dato : 07-11-04 15:53

> [...]
> vådfoder. Nærmest bebrejdende hvis jeg prøver andet. End ikke fløde/is vil
> hun nærme sig. Godbidder vil hun heller ikke røre.

Hej Martin
Jeg fik den tanke at du måske er så opsat på at få katten til at æde noget
andet, at den simpelthen nægter. Jeg har prøvet noget lignende med min,
pludselig ville hun ikke æde vådfoder som hun elsker, men det skyldtes at
jeg i en periode var meget obs. på hvad hun spiste og hvornår, og det mærker
katten.
Spørgsmålet er om det gør så meget at hun kun vil æde tørfoder !!
eller prøv efter nogle dage, hvor du intet gør, at servere noget vådfoder og
så gå din vej og lad som ingenting. Du kan jo evt. prøve at fjerne
tørfoderet et stykke tid.
Jeg føler mig overbevist om at ingen kat vil sulte sig selv ihjæl af bar
stædighed.

VH
Jytte

Fra : Martin Christensen

Dato : 07-11-04 17:52

jytte wrote:

> [...]
> tørfoderet et stykke tid.
> Jeg føler mig overbevist om at ingen kat vil sulte sig selv ihjæl af bar

Hej Jytte

Jeg er ikke opsat på at få hende til at spise andet, men det ville gøre det
en hel det nemmere, de gange jeg får hende passet af bl.a. mine forældre.
Jeg har blot fået at vide, at en kat der kun spiser tørfoder, med tiden kan
få problemer med urinvejene. Men det er må ske hvis det kun er Whiskas, man
serverer? Personligt har jeg ikke prøvet med nogen former for Whiskas, da
jeg har hørt mange kalde det elendig mad.

Mvh

Martin

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-11-04 18:24

Martin skrev
<Jeg har blot fået at vide, at en kat der kun spiser tørfoder, med tiden kan
få problemer med urinvejene>

Katte er generelt dårlige "drikkere". De er oprindeligt
ørkendyr, så de er "designet" til at optage væske fra deres mad.

Før i tiden vidste man ikke så meget om kattens indvendige dele og deres
behov, derfor var tørkosten nok af en rimelig ringe kvalitet set med
"katteøjne", kvaliteten er blevet bedre med større hensyn til kattens
behov.

I takt med at "vores" viden om katten stiger er der også flere og flere der
fodre mere med vådfoder eller går helt over til at fodre BARF, dvs.
"hjemmelavet" foder, ofte råt
fordi det ligger tættere på det foder katten er skabt til at spise.

Jeg fodrer jævnligt med Whiskas vådfoder og mine katte er ikke døde endnu

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : jytte

Dato : 07-11-04 18:25

> [...]
> serverer? Personligt har jeg ikke prøvet med nogen former for Whiskas, da
> jeg har hørt mange kalde det elendig mad.

Hvis du køber kvalitetstørfoder, skulle det ikke være noget problem med
urinvejene. Det kunne f.eks. være Eucanuba, Royal Canin og andet fra en
dyrehandler. Det er det billige fra supermarkederne som frarådes.

Vh.
Jytte

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 04-11-04 23:36

<klip>
> [...]
--
>Jeg ville gerne have et par råd om, hvordan jeg kan få hende til at spise

Øhh..hvorfor?

Der er da masser af næring i killingefoder *G* og tørkost er da ok...og
Hills er da vist rigtigt ok :)

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk