Tortillas eller burritos?
Fra : Marianne Agger

Dato : 04-11-04 13:54

Hej!

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad forskellen er på tortillas og
burritos? Er det størrelsen?

MVH
Marianne.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-11-04 14:22

"Marianne Agger" <4939484m001@stofanet.dk> skrev:

> Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad forskellen er på
> tortillas og burritos? Er det størrelsen?

Tortillas er majspandekagerne der desværre kun kan fås i hvedeudgaver
herhjemme.
Burritos er når pandekagerne er blevet fyldt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Omnolog HMH

Dato : 04-11-04 16:44

og så kan man friturestege dyrene, og de bliver til quesedillas (staveplade,
tak) - er det ikke sådan det hænger sammen?

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-11-04 17:06

"Omnolog HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk> wrote in message

> og så kan man friturestege dyrene, og de bliver til quesedillas
> (staveplade, tak) - er det ikke sådan det hænger sammen?

Protest. Quesadillas er ikke friturestegt.

--
-Jens B.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-11-04 18:11

"Omnolog HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk> skrev:

> og så kan man friturestege dyrene, og de bliver til quesedillas
> (staveplade, tak) - er det ikke sådan det hænger sammen?

Nej quesadillas laver man normalt på en stegepande, hvor der lægges
ost, chili mv. ovenpå pandekagen. Spises med salsa og guacamole.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Omnolog HMH

Dato : 04-11-04 21:02

> Nej quesadillas laver man normalt på en stegepande, hvor der lægges
> ost, chili mv. ovenpå pandekagen. Spises med salsa og guacamole.

Det der med at spise dem ved jeg godt hvordan man gør ;)

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-11-04 08:57

> Det der med at spise dem ved jeg godt hvordan man gør ;)

Det er godt Men frituresteger du dem virkelig?

Det man normalt frituresteger er i øvrigt grillede flåede
Poblanochilier med forskelligt fyld eksempelvis ost og kød. Det får man
rellenos ud af.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Omnolog HMH

Dato : 05-11-04 10:17

> Det er godt Men frituresteger du dem virkelig?

Nej, jeg har kun fået dem hos svigermor og på restaurant. De smager super,
men er ret fedtede - så derfor troede jeg de var friturede.. (men jeg kan
godt se, at det må være svært at få osten til at blive liggende oven på
rullerne, hvis det skulle foregå i friture.. ... )

> Det man normalt frituresteger er i øvrigt grillede flåede
> Poblanochilier med forskelligt fyld eksempelvis ost og kød. Det får man
> rellenos ud af.

og det er OGSÅ guf.

MVH HMH