"Ganløse-vanløse"
Fra : Kenneth

Dato : 04-11-04 07:51

Er der nogen der ligger inde med teksten til "Ganøse - Vanløse" eller hvad
den nu hedder med Keld Heick.
Jeg er ved at skrive tekster til en revy, og kunne godt lige bruge
originalen at læne eig lidt op ad.

Kenneth

Fra : Johnny Bonde

Dato : 06-11-04 00:16

Værsgo mvh Johnny

Ganløse - Vanløse (Keld & Donkeys)

Jeg har været overalt i gamle Danmark
jeg har cyklet rundt fra Skag'n til Rødby Havn
der er ikke mange byer tilbage i Danmark
som jeg ikke kender mer' end blot af navn.
Når jeg altså ikke får mig een på øjet
får jeg vistnok set lidt mer' end andre ser
hver en centimeter har jeg gennempløjet
båd' på langs og kryds og tværs i al slags vejr.
Jeg kender......
Ganløse-Vanløse-Bovlunde-Skovlunde-Håstrup og Tåstrup og Tårs
Svinninge-Svanninge-Virum og Farum og Nykøbing Falster og Mors
Slagslunde-Kauslunde-Tingsted-Ringsted og Føvling-Nøvling-Them
Harløse-Barløse-Malling og Falling og Gerlev-Herlev-Lem
Foruden..........
Hyllinge-Jyllinge-Grædstrup og Brædstrup og Grindsted og Vrensted og Hals
Benløse-Stenløse-Bryrup og Nyrup og Hadstrup og Kastrup og Als
Grevinge-Skævinge-Dejbjerg og Snejbjerg Listed-Thisted-Rær
Særløse-Værløse-Spørring og Tørring - og mange, mange fler'.
Jeg har levet i en kuffert alle dage
jeg har sunget her og der for den og den
kørt og sejlet, nået frem og vendt tilbage
pakket ud og ind og op og ned igen
Jeg har kørt de Danske landeveje flade
og sejlet havene så tynde som papir
hvis jeg bar' ka' gøre men'sker lidt mere glade
blir' jeg ved at spille mine melodier.

I både......
Ganløse-Vanløse-Bovlunde-Skovlunde-Håstrup og Tåstrup og Tårs
Svinninge-Svanninge-Virum og Farum og Nykøbing Falster og Mors
Slagslunde-Kauslunde-Tingsted og Ringsted og Føvling-Nøvling-Them