Ichi the killer SPOILER
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-11-04 01:10

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at se den og halli hallo der blev da
brugt noget ketchup i den film!

Spoiler i nedenstående?

Anyway, jeg blev forvirret af slutningen.

Er ichi Kakiharas vrangforestilling eller skal det blot forstås som at
Kakihara var så skuffet over at Ichi ikke leverede en endelig kamp, at han
forstillede sig kampen og kastede sig i døden?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten DH

Dato : 04-11-04 10:07

> [...]
> Kakihara var så skuffet over at Ichi ikke leverede en endelig kamp, at han
> forstillede sig kampen og kastede sig i døden?

Det ville i hvert fald forklare at Kakiharas lig mangler det åbne sår i
panden som Ichi giver ham med sine imponerende støvler under kampen... men
jeg har selv funderet over det samme og er ikke kommet til nogen konklusion
desværre (andet end jeg er begyndt at samle på Takashi Miike film)

Fra : Thomas

Dato : 05-11-04 12:47

> Så fik jeg endelig taget mig sammen til at se den og halli hallo der blev
> da brugt noget ketchup i den film!

Nu har jeg ikke læst hvad du skrev længere nede... Ville ikke læse evt.
spoilere...

Er filmen god?? Jeg har haft den liggende på hylden i 2-3 måneder. Men
jeg har ikke taget mig sammen til at se den endnu...

Er det en der kan anbefales??

mvh. Thomas

Fra : Morten DH

Dato : 05-11-04 14:02

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Er filmen god?? Jeg har haft den liggende på hylden i 2-3 måneder. Men
> jeg har ikke taget mig sammen til at se den endnu...
>
> Er det en der kan anbefales??

Det er en meget meget speciel film med perverteret sex og vold - hvis du
ikke er til den slags... eller ikke er vant til asiatiske film vil du nok
ikke bryde dig om den - omvendt er du, som jeg, altid på jagt efter
anderledes filmoplevelser og ikke mener en X rating er et problem kan du
ende med at sidde og klappe i hænderne...

De fleste af mine "Blockbuster" venner hader den som pesten og synes det er
den ringeste film de har set - selv elsker jeg den (og det meste Takashi
Miike (instruktøren) har lavet)...

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 05-11-04 14:13

> [...]
>
> Er filmen god?? Jeg har haft den liggende på hylden i 2-3 måneder. Men
> jeg har ikke taget mig sammen til at se den endnu...

Ja - kan anbelfale den på det groveste....

Ultra weird
Ultra voldelig
Ultra pervers

Langt bedre end hans "Audition"!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-11-04 22:03

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-11-04 22:11

Thomas wrote:

> Er det en der kan anbefales??

(beklager, foregående indlæg røg afsted for hurtigt)

Ichi the killer er absolut anbefalelsesværdig. Den er så blodig, drabelig,
sadistisk og fyldt med kropsvæsker som man overhovedet kan forestille sig. Den
får Evil dead til at ligne en epidsode med teletubbies. Der er lemmer og
indvolde ud over det hele.

Derudover er det jo også en god historie der bliver fortalt, det kan dog være
halvsvært at fokusere 100% på historien netop fordi volden i filmen er så
overvældende.

Anyway, hvis det ikke skræmmer dig at filmen er blodig, (Vadmand vil nok ikke
syntes om den ) er den så abselut anbefalelsesværdig.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Steen Schmidt

Dato : 06-11-04 17:47

Lars Hoffmann wrote:

> Den får Evil dead til at ligne en epidsode med teletubbies.

Teletubbies er nu ganske skræmmende synes jeg...

Mvh
Steen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-11-04 18:12

Steen Schmidt wrote:

> Teletubbies er nu ganske skræmmende synes jeg...

Så er Ichi nok ikke lige noget for dig.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 06-11-04 18:09

Lars Hoffmann wrote:

> Så er Ichi nok ikke lige noget for dig.

Jo, dén ville nok ikke være et problem...

Teletubbies er lavet af syge mennesker.

Mvh
Steen