Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor køber men en ekstra Manfrotto bundpla~
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-10-04 14:07

Hvor køber men en ekstra Manfrotto bundplade til QuickRelease ?
Den jeg fik med regner jeg med hører permanent hjemme på min
100-300. Så jeg mangler en der kan bo på kameraet.

Fra : Erik W.

Dato : 30-10-04 14:17

"Povl H. Pedersen" skrev i
> Hvor køber men en ekstra Manfrotto bundplade til QuickRelease ?
> Den jeg fik med regner jeg med hører permanent hjemme på min
> 100-300. Så jeg mangler en der kan bo på kameraet.

Hvad med at købe et hoved mere ved lejlighed? Så har man også et ekstra
hoved liggende til hvis man skulle få brug for en tripod senere. Jeg ved
ikke om Manfrotto bruger samme bundpalde på alle deres hoveder. Hvis de gør
kunne man jo overveje et kuglehovede.

Mvh Erik

Fra : KNL DtP

Dato : 30-10-04 14:22

meddelelse news:slrnco74fe.jg.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Hvor køber men en ekstra Manfrotto bundplade til QuickRelease ?

Da jeg købte nyt stativhovede, fik jeg en ekstra QuickRelease-plade med fra
SpeedGraphic i England. Det er lige spørgsmålet om det kan betale sig med
portoen, hvis du ikke skal ha' andet... De koster mellem £10 og £15 per styk.

http://www.speedgraphic.co.uk/pdfiles/p36-39.pdf

> Den jeg fik med regner jeg med hører permanent hjemme på min
> 100-300. Så jeg mangler en der kan bo på kameraet.

Har samme objektiv, og her er det altså smart at have en plade fast monteret.
Dels giver et bedre greb på objektivets stativkrave, men det gør det også
super hurtigt at sætte på stativet.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk