Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Re: Printer: Canon PIXMA iP4000
Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 19:52

For lidt tid siden var der lidt debat om denne printer, og jeg har nu set
forskellen på dens udprint sammenlig med billeder lavet hos Japan Foto.
Resultatet blev at de billeder som Canon printer printede ud, var bedre i
farverne og kontrasten, end dem fra Japan Foto.( Tilbud 50 øre pr. stk.).
Jeg har brugt org. Canon papir 10x15.

Leif

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 22:15

"Leif Pedersen" <leif-pedersen(AT)mail1.stofanet-dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:41828fe0$0$17570$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> [...]
> farverne og kontrasten, end dem fra Japan Foto.( Tilbud 50 øre pr. stk.).

Har også denne fede printer.

Jeg har lavet en test med et billed printet på canons fotopapir 10X15.

Billedet blev så lagt ned i vasken med vand i så det var gennemblødt.

Det lå så til tører til næste dag og billedet lignede sig selv dvs. farverne
var ikke smaskede ud, det er jo fantastik.

Kim Michael Larsen

mail : kimila snabel a mail dot dk

Fra : Møller

Dato : 30-10-04 07:07

> [...]
> farverne
> var ikke smaskede ud, det er jo fantastik.

Jeg har også købt en IP 4000, og den er bare superfed. Inden købet bestilte
jeg et prøveprint fra Canon, så jeg ligesom vidste lidt om kvaliteten. Da
jeg modtog billedet (et af mine egne jeg havde uploadet) så det utrolig fint
ud, næsten for fint. Jeg tænkte så, at det sikkert nok er printet på IP4000,
men helt sikkert optimeret i et prof. billedbehandlingsprogram tillagt
farver mm. (de vil nok gøre en del for at sælge). Men jeg købte alligevel.
Da jeg fik printeren, ville jeg lige teste kvaliteten på samme fotopapir,
"photo paper pro" med det samme billede.
Idag ligger de 2 billeder ved siden af mig, og er 112% identiske.
Jeg er yderst tilfreds med købet. Sidst jeg købte printer som kan printe i
denne kvalitet, var det også Canon, nemlig en "S800 photo" men den kostede
dengang 3195,-.
Så det er en fornøjelse at erhverve sig denne fede printer med masser af
finesser, til "kun" 1114,- inkl. porto.

Mvh
Møller