Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
1024 MB i et Powershot A75?
Fra : Brian Lund

Dato : 29-10-04 10:17

Jeg har et Canon Powershot A75, og da det jo snart er jul ku jeg jo passende
ønske mig et CF kort der er større end det medfølgende 32 MB! ;)

I min manual står der at man maksimalt kan bruge 512 MB CF type-I, men jeg
kan se man kan få større kort i type-I, hvad sker der hvis jeg f.eks.
stopper et 1024 MB kort i?

Vil det virke som 512 MB, 1024 MB eller vil det slet ikke virke?

Brian

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-10-04 10:25

Brian Lund wrote:
> Vil det virke som 512 MB, 1024 MB eller vil det slet ikke virke?

Det _burde_ først drille når du kommer op på 2gig+..
Controlleren til et CF-kort sidder i kortet, og derfor burde grænsen
kun være sat af filsystemet.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-10-04 10:39

> Det _burde_ først drille når du kommer op på 2gig+..
> Controlleren til et CF-kort sidder i kortet, og derfor burde grænsen
> kun være sat af filsystemet.

A75 har FAT32-support, så heller ikke 2G+ burde være et problem.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-10-04 10:40

Morten Wartou wrote:
> A75 har FAT32-support, så heller ikke 2G+ burde være et problem.

Dermed kan man konkludere at Canon burde holde op med at skrive
manualer når de ikke ved noget om deres egne produkter

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-10-04 10:44

> Dermed kan man konkludere at Canon burde holde op med at skrive
> manualer når de ikke ved noget om deres egne produkter

Hehe. Mon ikke FAT32-supporten er kommet til på et senere tidspunkt? Det er
jo før set en firmwareopgradering har givet FAT32-support.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : max[dk]

Dato : 29-10-04 10:48

> Hehe. Mon ikke FAT32-supporten er kommet til på et senere tidspunkt? Det
er
> jo før set en firmwareopgradering har givet FAT32-support.

Ved du hvormeget et A60 kan tage?(det lyder jo til at du ved lidt om det)

/Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-10-04 11:00

max[dk] wrote:
> Ved du hvormeget et A60 kan tage?(det lyder jo til at du ved lidt om
> det)
> /Max

Der er ihvertfald ingen problemer før 2 gb - om det kan klare større
afhænger af aom det kan klare fat32 eller ej.

Jeg havde tidligere et A40 - der stod max 128 mb i manualen - men et 512 mb
virkede fortrinligt.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : max[dk]

Dato : 29-10-04 11:32

> [...]
> afhænger af aom det kan klare fat32 eller ej.
>
> Jeg havde tidligere et A40 - der stod max 128 mb i manualen - men et 512

Mange tak til jer begge

/Max

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-10-04 11:11

"max[dk]" <maxses_snot_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> er
>
> Ved du hvormeget et A60 kan tage?(det lyder jo til at du ved lidt om det)

Der er FAT32-support på A60, så det kan også æde store kort - men det kan
kun tage "Type I" Compact Flash, så bl.a. microdrives er udelukket - og
mange CF-kort med stor kapacitet er også Type II.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-10-04 11:20

> A75 har FAT32-support, så heller ikke 2G+ burde være et problem.

Når man går ind på Kingstons hjemmeside og søger efter kort til Powershot
A75 med deres product finder søgemaskine, foreslår den både 1Gb og 2 Gb - så
der er nok noget om snakken.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Brian Lund

Dato : 29-10-04 15:58

> Når man går ind på Kingstons hjemmeside og søger efter kort til Powershot
> A75 med deres product finder søgemaskine, foreslår den både 1Gb og 2 Gb -

> der er nok noget om snakken.

Fedt! - Mange tak, så vil jeg da ha mig én giga!

Var ellers inde på kingstons side da deres kort er meget billige, endda for
high-speed kort - Men så ikke de havde sådan en søgemaskine :)

Brian