Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafet uge 43 - (Skriv dit navn)
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 21-10-04 19:06

Emnet er: Bevægelse

For at bryde med Max's hårde linie er der noget så simpelt som bevægelse i
denne uge. Det er vist noget alle kan være med til. Jeg er spændt på at se,
hvad I er kommet frem til, jeg har ikke selv noget bud på opgaven endnu, men
det kan jo være, at det kommer

Retningslinier for fotostafetten/den bundne opgave:
http://www.fotolog.dk/dk-fritid-foto/fotostafet.htm

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-10-04 11:52

Forskellige løsninger på ugens opgave, jeg har valgt
at deltage i stafetten med:

- Forventet bevægelse i tid og rum -
http://www.amarzone.dk/menneske/bevaegelse.html
fordi jeg syns det fungerer på flere plan..? Billedet er
full frame, formindsket og konverteret til s/h..

De andre er der bare - komentér dem eller ignorer -
tror ingen af dem er helt som Thomas havde tænkt emnet,
men han er jo flink og lade folk fortolke frit, så det,,)
-max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 22-10-04 12:08

> [...]
> fordi jeg syns det fungerer på flere plan..? Billedet er
> full frame, formindsket og konverteret til s/h..

Selv ville jeg nok have lavet noget i stil med dit billede nummer to, men
jeg er helt tosset med nummer 3.
Men du bruger det øverste. Situationen er god, og jeg kan faktisk godt lide,
at du har placeret barnevognen i midten af billedet, og lader livet omkring
den passere. Jeg ville måske selv nok have brugt en langsommere lukker men
det er jo en smagssag. Et godt bidrag i hvert fald, og så kom der endelig
hul på stafetten, hehe

> De andre er der bare - komentér dem eller ignorer -
> tror ingen af dem er helt som Thomas havde tænkt emnet,
> men han er jo flink og lade folk fortolke frit, så det,,)

Jeg prøver på at være flink, men jeg er en ulv i fåreklæder, hehe Det
sjove er, at jeg faktisk ikke har haft nogen idé om, hvordan emnet skulle
fortolkes, jeg synes bare at det giver så dælens mange muligheder med
bevægelse.

MVH
Thomas

Fra : Erik W.

Dato : 22-10-04 18:43

"-max-" skrev i news:cD5ed.59512$Vf.2808214@news000.worldonline.dk...
> [...]
> fordi jeg syns det fungerer på flere plan..? Billedet er
> full frame, formindsket og konverteret til s/h..

Jeg har siddet og leget forskellige beskæringer, jeg har det lidt svært med
at der sker noget på begge sider af det som ihvertfald jeg opfatter som
hovedmotivet, - betteski i barnevogn. aaargh nu er jeg selv ved at gøre
det... bedømme et billede på grundlag af dogmer og tommelfinger-regler.
En kvadratisk beskæring hvor der er skåret lige til venstre for fodgænger
skiltet fungerer meget godt. Men så forsvinder også den spænding der er pga
at barnevognen står "alene" i midten, og i stedet bliver det et billede af
en stolt fader der skal ud at gå tur med sin øjesten. Med barnevognen lige i
midten tænker man - hvorfor faen står den barnevogn der? - Og øjnene flakker
hvileløst rundt for at finde nogen der kan tage sig af den bette?

> De andre er der bare - komentér dem eller ignorer -
> tror ingen af dem er helt som Thomas havde tænkt emnet,
> men han er jo flink og lade folk fortolke frit, så det,,)
> -max-

Jeg er vild med det i midten, og det nederste ville jo være lige i øjet til
ugens emne.

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 23-10-04 00:16

"Erik W." skrev i news:4179468f$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> at barnevognen står "alene" i midten, og i stedet bliver det et billede af
> en stolt fader der skal ud at gå tur med sin øjesten.

Jeg har prøvet at lave en kvadratisk beskæring her
news:417944d3$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk men jeg synes at Max's
opriginale beskæring er mere spændende.

Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-10-04 02:23

"Erik W."
> pga
>
> Jeg har prøvet at lave en kvadratisk beskæring her
> [...]

Yep det kan man godt, så blir historien hyggeligere og mere entydig.. -max-

Fra : PH

Dato : 22-10-04 18:50

> - Forventet bevægelse i tid og rum -
> http://www.amarzone.dk/menneske/bevaegelse.html

"Det handler om at være Tryg"

Jeg blev i værd fald utryg da billedet scrollede ind på nethinden
.......... og jeg jeg blev ikke mere tryg da jeg scrollede til højre og fik manden med.

Ungen har jo kurs mod den dødsensfarlige trafik og har øjensynligt ingen kære mor i nærheden.

Fint billede ......... jeg kan ikke finde på noget at forbedre.

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/bilag/html/index.html

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-10-04 02:23

"PH"

> [...]
nærheden.

> Fint billede ......... jeg kan ikke finde på noget at forbedre.

Hehe - du blir utryk (det ligger lidt i tiden).. Hvad med ungen der kigger
ud på den verden hun skal leve i.. Livet og folk bevæger sig forbi i forskellige
tempi, den hætteklædte cykelist sort og truende, ude i horisonten ligner det
lidt en trafik prop, enkelte på den anden side af gaden går den modsatte retning.
Der går en diagonal linie oppe fra højre fra overgangs trekandten, over pilen,
damen på cyklen, barnevognen til T, som men lidt god fantasi kan tolkes som
et "blind vej" symbol.. Faderen er nok det element der yder en smule tryghed
i dette mærklige billede.. Jeg er ret sikker på at det der fangede mig, var det lille
hoved der kiggede ud af det sorte hul og barnevognen der bare stod der midt
på fortovet, det i sig selv var billede nok for mig, men med alle de andre elementer
syns jeg bare det er blevet mere interessant, der er en udefinerlig orden og logik
i et tilsyneladende tilfældigt snapshot.. Hehe tror måske det bare sige en del om
den måde jeg ser billeder på, skræmmende shit.. )-max-

Fra : PH

Dato : 23-10-04 22:45

> [...]
> i et tilsyneladende tilfældigt snapshot.. Hehe tror måske det bare sige en del om
> den måde jeg ser billeder på, skræmmende shit.. )-max-

Jeg blev helt fixeret (<-- hihi) i at det mindede mig om en tryg-baltica-reklame.

Jeg blev så bevæget at jeg glemte at det handler om "bevægelse"
Der er jo rigtig meget bevægelse i billedet rundt om den lille.
Og som du siger kan der trækkes mange linier. jeg kan godt lide rytmen med
den "lille" mand (der er på vej ud af billedet til venstre), den sorte cykelist og faderen
(det er nu gået op for mig at det er en far, selvom han ikke har fokus på ungen)

Jeg kan også godt lide kontrasten mellem den fredfyldte unge og verden der bare suser afsted.

Fra : N/A

Dato : 22-10-04 16:01

Fra : N/A

Dato : 22-10-04 16:01

Fra : Erik W.

Dato : 22-10-04 16:01

"Thomas Pedersen" skrev i
> Emnet er: Bevægelse

Her er så mit bidrag http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-190
Titel: "Some day I will fly away"
Jeg vil ikke ledsage dette billede med en lang svada, men jeg vil dog sige
at baggrund og beskæring er overvejet nøje; jeg er spændt på at høre om det
jeg har tænkt med det fungerer.

Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-10-04 18:00

"Erik W."

> Her er så mit bidrag http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-190
> Titel: "Some day I will fly away"
> Mvh Erik

Interessant anderledes perspektiv du har fanget i det billede,
lidt Hitchcock stemning.. -max-

Fra : Morten Wartou

Dato : 22-10-04 18:04

-max- wrote:
> "Erik W."

> Interessant anderledes perspektiv du har fanget i det billede,
> lidt Hitchcock stemning.. -max-

Jaja, der var den. Jeg tænkte på noget da jeg så det - men kunne ikke lige
finde ud af hvad. Fuglene, klart. :) Glimrende skudt, vil jeg påstå, det
virker som om fuglen er lige foran næsen på én.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : PH

Dato : 22-10-04 19:00

> Her er så mit bidrag http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-190
> Titel: "Some day I will fly away"

Flot billede
Jeg kan godt lide baggrunden. og jeg kunne godt undvære personen.
.... Men du har en dybere mening jeg ikke kan gætte på stående fod
men er spændt på at høre.

Måske er det personen der vil "fly away someday" ........hvad ved jeg ?

Hvorom alting er, så er der bevægelse. og jeg er vild med halen.

Fra : Erik W.

Dato : 22-10-04 20:25

"PH" <send@ejspam.dk> skrev i en meddelelse

> Flot billede

Mange tak.

> Jeg kan godt lide baggrunden. og jeg kunne godt undvære personen.
> ... Men du har en dybere mening jeg ikke kan gætte på stående fod
> men er spændt på at høre.

Jeg tog billedet i dag i den time eller to der var sollys i Århus.
Jeg tog en masse billeder af flyvende og landende måger. Denne måge kredsede
tæt omkring mig og jeg fulgte den i søgeren med fingeren på udløseren. Jeg
ærgede mig da damen der vadede lige in i søgeren netop som fuglen fløj ud i
sollyset, og jeg trykkede på knappen.
Da jeg så kom hjem så faldt jeg straks over dette billede selvom jeg havde
andre der var skarpere. Det her billede blev jeg sgu mærkelig til mode af.
I den ubeskårede original kan man se damens attachétaske. Jeg ville gerne
have haft den med som symbol , men jeg kunne ikke få et ordentligt snit i
billedet med den, så den måtte væk.

> Måske er det personen der vil "fly away someday" ........hvad ved jeg ?

Måske... Fuglens hovede er der hvor damens ansigt skulle være og vingerne
sidder der hvor hendes englevinger kommer til at sidde engang. Og hun holder
hånden op mod brystet, en almindelig gestus for sorg.

> Hvorom alting er, så er der bevægelse. og jeg er vild med halen.

Ja jeg ville ønske resten af fuglen stod ligeså skarpt som den.
Når jeg skyder måger gør jeg det mest for øvelsens skyld. Jeg håber at blive
god til at fange fuglene i flugten, så jeg kan fange de mere spændende
fugle, når de kommer forbi. Jeg har skudt masser slørede høge fordi jeg
bliver helt befippet når jeg ræffer på sådan een.

Tak for kritikken Peter

Mvh Erik

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 22-10-04 23:12

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at baggrund og beskæring er overvejet nøje; jeg er spændt på at høre om

Hej Erik.
Fint billede du har fået her, jeg synes vinklen på fuglen er god, især fordi
hovedet træder så tydeligt frem. Det er en usædvanlig baggrund for et
fuglefoto, det forbinder man jo mest med grene og blå himmel, jeg kan godt
lide den anderledes angrebsvinkel her.
MVH
Thomas

Fra : Carina

Dato : 22-10-04 23:16

Hej

Nu vover jeg "pelsen" og uploader et billede
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-191
Håber dette er den rigtige måde at linke på.
/Carina

Fra : Erik W.

Dato : 23-10-04 01:25

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse

> Nu vover jeg "pelsen" og uploader et billede
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-191
> Håber dette er den rigtige måde at linke på.

Det var det - næsten

Det er en dejlig hund du har fotograferet der. Er det fra en agility
konkurrence? Der er masser af bevægelse i billedet, men jeg synes godt at
det kunne komme bedre frem i billedet. Den lille kvikke hund drukner i en
meget forvirret baggrund med masser af detaljer, og det bliver forstærket af
en uheldig beskæring.
Jeg har prøvet at behandle det lidt i photoshop
http://wildau.dk/carinas_hund.jpg - håber det er okay. Jeg har beskåret det
hårdt for at kompensere for den urolige baggrund, og for at sørge for at det
er hundens bevægelseder er i fokus. Hunden danner nu en diagonal i billedet,
og det er ofte en god ting. Jeg har desuden givet billedet 10% i highlights
& shadows i photoshop, det gør at detaljerne i både den hvide og den sorte
pels træder frem.

Mvh Erik

Fra : Carina

Dato : 23-10-04 11:39

Hej Erik
Tak, det blev rigtigt godt med den beskæring, jeg var selv lidt bange for at
fjerne det ene ben på føreren, men det bringer nærmer focus det rigtige sted
hen, - Så Tak
/Carina

Fra : Erik W.

Dato : 23-10-04 12:39

> [...]
at
> fjerne det ene ben på føreren, men det bringer nærmer focus det rigtige

Hej Carina det var da dejligt du kan lide min beskæring, men jeg tror det
kan blive endnu bedre, jeg overdrev lidt for at fremhæve min pointe.
Jeg synes du selv skal prøve at arbejde med dit udgangspunkt og evt. starte
med at skære den grønne stribe græs i forgrunden væk.

Inspireret af Max's kommentar om trekant komposition lavede jeg lige hurtigt
den her. http://wildau.dk/carinas_hund_2.jpg
Den fungerer også godt synes jeg, her er det nærmere samhørigheden mellem
menneske og hund der bliver understreget synes jeg

Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-10-04 23:13

"Erik W."

> [...]
> Den fungerer også godt synes jeg, her er det nærmere samhørigheden mellem
> menneske og hund der bliver understreget synes jeg

Sådan, der skal to til en tango - og i har gang i en hed een her,
den beskæring sidder lige i øjet, hold kæft det er godt..!! -max-

Fra : Jesper Brunholm [500~

Dato : 23-10-04 23:35

Erik W. wrote:

> [...]

> & shadows i photoshop, det gør at detaljerne i både den hvide og den sorte

Jeg må nok indrømme at jeg synes du går langt. Pludselig kommer vi så
tæt på så billedet får det dårligt pga. hundens ikke fantastiske
"ansigtsudtryk" - så var det rarere at blive lidt væk. Den plads der var
foran, som billedets action kunne fortsætte hen i, var også sund.

Til gengæld er jeg enig i det med det rodede, så jeg ville nok "blurre"
baggrunden lidt mere i stedet, opfinde lidt dybdeskarphed :) Der må
gerne tages lidt græs af i forgrunden, det vil også gøre at det Carinas
"statiske kvadrat" bliver til et rektangel som leder energien i billedet
vandret - og understøtter action. Samtidig vil det kunne give den
diagonal som du også har fundet.

Jeg kan så ikke huske om vi må blurre i fotostafetten, hvis ikke (for-)
bliver (især termokanden) baggrunden et problem i min løsning som du
havde løst med din, jeg _kan_ huske at det ikke er tilladt at
bortoperere billedelementer - det er ellers fristende her :)

mvh

Jesper Brunholm

--
Phoenix - Danish folk-music up front - <http://www.phonixfolk.dk/>
The Hans Christian Andersen Center <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Erik W.

Dato : 23-10-04 23:55

"Jesper Brunholm [5000]" skrev i news:417adc9b@news.wineasy.se...

> [...]
> "ansigtsudtryk" - så var det rarere at blive lidt væk. Den plads der var
> foran, som billedets action kunne fortsætte hen i, var også sund.

Jeg er enig, mit første forslag lavet i en sen nattetime, var også blot for
at illustrere hvad en hård beskæring kan gøre.
Derfor lavede jeg en lidt mere gennemtænkt beskæring her:

> [...]
> havde løst med din, jeg _kan_ huske at det ikke er tilladt at
> bortoperere billedelementer - det er ellers fristende her :)

Vi må ikke lave selektive ændringer i et billede. Vi må godt blurre, men så
skal det være hele billedet. Cloning eller blurring af baggrund eller
delelementer er vi enige om ikke er tilladt. Det er vel ikke værre end at vi
kan blive enige om at lave reglerne om. Men personligt synes jeg at vi har
valgt at sætte grændsen et godt sted.
Det er meningen at vi med stafetten motiverer hinanden til at komme ud i den
friske luft og jage billeder istedet for at sidde hjemme og klippe og
klistre i Photoshop. Det virker ihvertfald på mig. Hvis torsdagen nærmer sig
og jeg ikke har et billede i kassen, så MÅ jeg simpelthen ud med kameraet
uanset om det blæser og er koldt, jeg tror ikke jeg ville få fotograferet
nær så meget uden vores fotostafet. Jeg kan kun opfordre til at deltage det
er skide skægt.

Mvh Erik

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-10-04 10:33

Erik W. wrote:

> Jeg er enig, mit første forslag lavet i en sen nattetime, var også blot for
> at illustrere hvad en hård beskæring kan gøre.
> Derfor lavede jeg en lidt mere gennemtænkt beskæring her:

Den kan jeg desværre ikke se, jeg har ikke adgang til binaer, men det er
nu også overvejelserne om hvorfor tingene er som de er jeg synes er
vigtige og instruktive

> [...]
> kan blive enige om at lave reglerne om. Men personligt synes jeg at vi har

Det synes jeg også, og jeg kan også godt være enig med dig i, at det har
et godt formål at have de grænser hvor de er. Da jeg skrev mit indlæg
var det med en let overvejelse af at jeg nok kom til at skrive noget som
ikke nødvendigvis ville høre til i stafetten, men som jeg synes kunne
være interessant at læse for Carina for at få et klarere billede af hvad
jeg så som problemer og løsningsmuligheder i hendes billede :)

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Erik W.

Dato : 24-10-04 11:26

"Jesper Brunholm" skrev i news:417b76d3$1@news.wineasy.se...

> Den kan jeg desværre ikke se, jeg har ikke adgang til binaer, men det er
> nu også overvejelserne om hvorfor tingene er som de er jeg synes er
> vigtige og instruktive

Det er nu ikke en henvisning til Binaer, men til en meddelse, hvor jeg
præsenterede det her: http://wildau.dk/carinas_hund_2.jpg - jeg kan se du
har en svensk udbyder, det er nok grunden til at du ikke kan se alle indlæg.

> [...]
> være interessant at læse for Carina for at få et klarere billede af hvad
> jeg så som problemer og løsningsmuligheder i hendes billede :)

Ja det er altid godt at få foreslag og kommentarer.

Mvh Erik

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 23-10-04 01:32

> [...]
>
> Nu vover jeg "pelsen" og uploader et billede
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-191
> Håber dette er den rigtige måde at linke på.

Hejsa Carina

Velkommen til stafetten, det er altid sjovt med nye deltagere.

Dejligt action-billede du viser os her, der er i hvert fald bevægelse. Jeg
er enig med Erik i, at baggrunden er lidt travl, men vi får ikke, altid hvad
vi gerne vil have

Jeg smider lige dit link ind igen, det gik vist tabt ved et mellemrum:

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-10-04 02:22

"Carina"
> Hej
>
> Nu vover jeg "pelsen" og uploader et billede
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-191
> Håber dette er den rigtige måde at linke på.
> /Carina

Ja da, dejligt friskt og akavet billede, fin trekant composition,
virklig et skævt billede, men der er noget jeg godt kan li..-max-

Fra : PH

Dato : 23-10-04 22:59

> Nu vover jeg "pelsen" og uploader et billede

Det er godt du "gør" det.

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-191

Fint billede

Der er rigtig gang i den, mine øjne kører rundt på billedet.
Derfor synes jeg også at billedet vinder noget ved
Erik's tætte beskæring (http://wildau.dk/carinas_hund_2.jpg),
der giver mere plads til det væsentlige.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 23-10-04 00:15

> [...]
> endnu, men det kan jo være, at det kommer
>
> Retningslinier for fotostafetten/den bundne opgave:

Jeg vil da lige selv komme med et forslag til opgaven, det er nok lidt
traditionelt, men jeg kunne ikke stå for det motiv, hehe, måske fordi mine
forældre havde sådan en hund da jeg var knægt

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-192

I kan da lige se et ekstra foto af den her, hvor den er på jagt

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1364196

MVH
Thomas

MVH
Thomas

Fra : Erik W.

Dato : 23-10-04 01:02

"Thomas Pedersen" < skrev i

> [...]
> traditionelt, men jeg kunne ikke stå for det motiv, hehe, måske fordi mine
> forældre havde sådan en hund da jeg var knægt

Dejligt billede, der er godt nok knald på den skal da passe på ikke at
snuble i tungen eller tabe ørerne
Den hurtige lukkertid har frosset bevægelsen og det fungerer fint her, men
det kunne da også have været fedt med lidt panning i en langsommere
lukkertid når nu emnet er bevægelse. Når du nu er dommeren kan man jo godt
tillade sig at være kræsen

Legende hunde er sgu et godt motiv til dette emne, jeg selv var også ligeved
at poste dette her til emnet http://www.wildau.dk/crazy_dogs.jpg men tænkte
det nok var lidt for alternativt beskåret

Mvh Erik

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 23-10-04 01:23

> [...]
> det kunne da også have været fedt med lidt panning i en langsommere
> lukkertid når nu emnet er bevægelse. Når du nu er dommeren kan man jo godt

Selvfølgelig kan man tillade sig at være kræsen, jeg er det hver dag, hehe
Lukkerhastigheden blev så hurtig pga. at jeg ikke havde opdaget at jeg
kørte på ISO 640, som jeg også skrev igår, det er jo sådanne tåbelige ting
man ind i mellem gør

> [...]
> tænkte
> det nok var lidt for alternativt beskåret

Og du har helt ret, legende hunde er sjove, det er nu første gang jeg selv
har taget billeder af det, men det er spændende. Dit billede har god fart i
sig, men som du selv siger, så er det en noget alternativ beskåring (det var
vist meget diplomatisk, hehe)

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-10-04 02:21

"Thomas Pedersen"
> [...]
> traditionelt, men jeg kunne ikke stå for det motiv, hehe, måske fordi mine
> forældre havde sådan en hund da jeg var knægt

Dejligt hundebillede, du fanger hans "spirit".. At det så også er
et flot billede, med fremragende brug af begrænset dybdeskarphed
og et meget smukt lys og velkomponeret gør det ikke ringere, jeg
syns det er kanon...!!!

> I kan da lige se et ekstra foto af den her, hvor den er på jagt
>
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1364196

Det er også helt i top.. Jeg tog engang et billede af en hund
efter jagten (folk der er sarte skal måske ikke kigge, jeg fik
smæk for at poste det i sin tid) Den havde lige nedlagt en gris,
I Goa går grisene frit omkring og når de skal slagtes, slipper
folk hunden løs..
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1109931 -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 23-10-04 18:38

> [...]
> smæk for at poste det i sin tid) Den havde lige nedlagt en gris,
> I Goa går grisene frit omkring og når de skal slagtes, slipper

Hejsa Max.

Jeg kan godt huske den polemik der var med det billede. Selv ser jeg ikke
noget forkert i det, det er jo et portræt af en hund der har udført en
opgave den er trænet til. Massehysteri af rang i mine øjne.

MVH
Thomas

Fra : PH

Dato : 23-10-04 23:10

> [...]
> traditionelt, men jeg kunne ikke stå for det motiv, hehe, måske fordi mine
> forældre havde sådan en hund da jeg var knægt

Flot skarpt billede af en målrettet hund.

Jeg prøvede lige at beskære det på forskellig vis og måtte
konkludere at det ikke kan gøres bedre.

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-10-04 09:27

Jamen jeg vil da også lige kommet med et billede til denne kategori.
Billedet er taget nærmest ved et uheld, men synes faktisk det blev lidt
sjovt og også passede ganske godt ind i denne uges emne.

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=20&pos=3

Nogen der kan gætte hvad det er? :)

--
Kim Schulz | Got Freedom? Software Freedom Day 2004 - 28th of
Geek by nature | August http://www.softwarefreedomday.org/

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-10-04 10:09

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=20&pos=3

Det korrekte link er dette:

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-193

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 17.10.04)

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 23-10-04 18:40

[...]

Hejsa Kim

Du har ret, det rammer i hvertfald opgavebeskrivelsen, der er masser af fart
og bevægelse her. Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se, hvad det er.

MVH
Thomas

Fra : PH

Dato : 23-10-04 23:18

> [...]
>Billedet er taget nærmest ved et uheld, men synes faktisk det blev lidt
>sjovt og også passede ganske godt ind i denne uges emne.

Det begynder med "B" og er enhver forældres maridt ?

Jeg synnes det er et rigtig godt billede udi "bevægelse"
Ikke for meget og ikke for lidt af øøhhh ........det der jeg ikke ved hvad hedder
...... altså det modsatte af pannning ............. fartstriber ?

Og så kan jeg godt lide farverne.

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-10-04 10:13

[snip]

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-193

hmm hvor finder du den ? jeg synes ikke jeg kunne finde frem til det
uden at kategorien kommer med.

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-10-04 10:20

On Sat, 23 Oct 2004 11:18:14 +0200
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message

> Når du har uploaded dit billede og placeret det i korrekte album, kan
> du finde linket til billedet som en del af billedinformationen
> nederst. Hvis du ikke bruge dét link, kan du ikke regne med, at det er
> samme billede, der vises fra gang til gang.
>
> Jeg synes også, det er lidt forvirrende, men sådan funker Coppermine
> nu engang.

ahhh det var fordi info området fra "fjernet", så jeg ikke kunne se det.
takker .

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-10-04 10:27

On Sat, 23 Oct 2004 11:24:08 +0200
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message
>
> PS: Dit billede er taget 2. oktober, og falder således lidt udenfor
> "reglerne", der tilsiger, at billedet skal været taget i perioden -
> dvs. efter offentliggørelse af emnet (emnet blev offentliggjort 10.
> oktober).

Hmmm det blev taget igår. Tror lige jeg skal have tjekket datoen i
kameraet. Anyways så går det nok. Det var mest fordi jeg synes det
var et sjovt billede.

[snip]
> Dit billede er faktisk et ganske godt løsningsforslag, så du kan
jo nå
> at tage en endnu bedre udgave og få den med i bedømmelsen

Desværre ikke muligt da det var noget "legetøj" som var i et firma jeg
besøgte.

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-10-04 11:35

On Sat, 23 Oct 2004 12:28:36 +0200
"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> wrote:

> "Kim Schulz" skrev i
>
> Hmmm det blev taget igår. Tror lige jeg skal have tjekket datoen i
> kameraet. Anyways så går det nok. Det var mest fordi jeg synes det
> var et sjovt billede.
>
> Hvis det er taget igår så er du da med. Jeg havde også et billede med
> engang hvor dato og tid i Exif-oplysningerne var helt i skoven, jeg
> fik da lov til at være med alligevel. Men det er da en god idé at
> stille dato og tid korrekt i kameraet. De oplysninger kan være rare at
> have når man senere sidder og kigger gamle billeder igennem.

Det sjove er at jeg normalt bruger et hjemmestrikket program som
sorterer mine billeder ud fra netop dato så de ligger i mapper for hver
dag. De her er bare så nye at de endnu lå i min mappe med usorterede
billeder. Men nu må jeg vist lige i gang med at rette datoer i en bunke
billeder inden jeg sorterer dem.

> Billedet er teknisk godt og har en masse bevægelse i sig, det bliver
> et næsten abstrakt billede.

tak

Fra : N/A

Dato : 23-10-04 20:22

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-10-04 20:22

"Kell Christensen" <4200slet@c.dk> wrote in message

Jeg går ud fra, at det er denne:

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-194?

Fra : Kell Christensen

Dato : 23-10-04 20:25

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Kell Christensen" <4200slet@c.dk> wrote in message
>
> Jeg går ud fra, at det er denne:
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-194?

Jep - sorry - er opdateret...

Fra : Kell Christensen

Dato : 23-10-04 20:24

> Emnet er: Bevægelse

Hej

Hvis ikke det er for sent er er der et nyt skud i skuffen.
Har aldrig før fået klikket på en fotostafet-tråd,
så nu måtte det prøves.

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-194

Belysning: Indikekte 1000W halogen arbejdslampe
- når vi nu alligevel var ved at male vægge.

mvh Kell

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 23-10-04 22:28

"Kell Christensen" <4200slet@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-194
>
> Belysning: Indikekte 1000W halogen arbejdslampe
> - når vi nu alligevel var ved at male vægge.

Fedt billede, Kell. Der er fart på computeren der, det kan jeg rigtig godt
lide, også fordi baggrunden står kniv skarpt. Og velkommen til stafetten.

MVH
Thomas

Fra : Kell Christensen

Dato : 24-10-04 10:08

Thomas Pedersen <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote:

> "Kell Christensen" <4200slet@c.dk> skrev i en meddelelse

> Fedt billede, Kell. Der er fart på computeren der, det kan jeg rigtig godt
> lide, også fordi baggrunden står kniv skarpt. Og velkommen til stafetten.

K-tak

mvh Kell

Fra : PH

Dato : 23-10-04 23:38

> Hvis ikke det er for sent er er der et nyt skud i skuffen.
> Har aldrig før fået klikket på en fotostafet-tråd,
> så nu måtte det prøves.
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-194

Kanon billede

Der er bevægelse, et lækkert design og fede farver

Jeg kunne godt undvære det der hængsel, men vil heller ikke skære computerens form væk.

Fra : Kell Christensen

Dato : 24-10-04 10:08

PH <send@ejspam.dk> wrote:

> Kanon billede
>
> Der er bevægelse, et lækkert design og fede farver
>
> Jeg kunne godt undvære det der hængsel,
> men vil heller ikke skære computerens form væk.

Jeg så det allerede i søgeren - tænkte på at hente et stykke pap,
men dovenskaben sejrede.

mvh kell

Fra : PH

Dato : 23-10-04 22:02

Her er mit bidrag til denne uge
Mit første forsøg på panning
http://62.242.60.78/editor7/user_alb_galleri_image.asp?ID=176&aktuelslide=0&kat=1&katnavn=Personer&str=Stor

Karuseller kan varmt anbefales til test.
Den snurrer jo heldigvis rundt,så hver gang de kom forbi mig havde jeg givet lukketiden en tand nedad.
(Her landede jeg så på 1/30 sec.)

Jeg vil også anbefale et stativ til denne øvelse.

Jeg kunne have ønsket at lille bror sad stille og storebror kiggede på fotografen.
But "What You See Is What You Get" (wysiwyg) som vi si'r i web-branchen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 23-10-04 22:32

> [...]
> fotografen.
> But "What You See Is What You Get" (wysiwyg) som vi si'r i web-branchen

Hejsa Peter.

Panning er en god tilgang til emnet. Jeg må så dog indrømme, at jeg gerne
havde set det en smule skarpere end det er, men sådan er det jo altid, det
er som om, at der var en smule for meget fart på panningen Desuden tror
jeg faktisk, at en karusel er svær, med mindre man står inde i centrum og
hele tiden har samme afstand til objektet, når du står udenfor ændres
afstanden når den snurrer rundt, dog ikke så meget, at jeg tror det gør
noget i dette tilfælde. Men et godt forsøg, og du skal nok komme efter det

Uha, det var en lang tekst, må hellere smutte ud efter noget kaffe

MVH
Thomas

Fra : Kim Schulz

Dato : 24-10-04 09:53

On Sun, 24 Oct 2004 00:18:16 +0200
"PH" <send@ejspam.dk> wrote:

> Det begynder med "B" og er enhver forældres maridt ?

Det sælges faktisk som et stykke voksenlegetøj

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-10-04 13:54

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> se, hvad I er kommet frem til, jeg har ikke selv noget bud på opgaven
> endnu, men det kan jo være, at det kommer

Jeg kommer så haltende med denne feberredning.
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-196

Jeg havde håbet på nogle spændende naturbilleder på en fugle- og
landskabstur jeg tog på ved Thorsager arrrangeret af Århus Amt med en
spændende naturvejleder.
Men øvelsen kom mest til at bestå af at lytte efter fugle og forgæves forsøg
på at holde sokkerne tørre.
Fugle var der mange af, men lyset var umuligt, og regnen silede ned, så
kameraet blev i tasken på hele turen.

Så hvis der skulle ske noget, så måtte det blive med min nye legekammerat,
så jeg også fik lørdag.
Her er hun så, Bibi

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-10-04 14:42

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kameraet blev i tasken på hele turen.
>
> Så hvis der skulle ske noget, så måtte det blive med min nye legekammerat,

Tillykke med det nye medlem af familien, Jesper, hun ser sød ud som hun
kommer farende mod dig der. Det er jo lige før, at jeg skulle have valgt
hunde som kategori i stedet for bevægelse, det er næsten 1/3 af billederne
der er hundebilleder, hehe.
Der er fart over feltet på billedet, det kan jeg godt lide, måske du skulle
have brugt en anelse hurtigere lukker, til at fryse hovedet med, men man kan
jo blive ved Fint billede og god bevægelse i det.

MVH
Thomas

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-10-04 15:29

> [...]
> skulle have brugt en anelse hurtigere lukker, til at fryse hovedet med,
> men man kan jo blive ved Fint billede og god bevægelse i det.

Takker!
Hun er da rigtig sød, men noget angst overfor fremmede, indtil de har sagt
goddag. Det gælder både ude og inde.

Jeg ville frygteligt gerne ha brugt en hurtigere lukker, hvis den ellers var
til rådighed
Har du været udenfor i dag?
Lyset er noget nær en katastrofe, og når man ikke som jer DSLR-freaks har
ISOindstilllinger til rådighed
- Ja så blir lukketiderne lidt lange. Jeg måtte nøjes med 1/60, som det
bedste jeg ku få.

Jeg glæder mig usigeligt til selv at kunne kalde mig DSLR-freak

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-10-04 15:45

> [...]
> bedste jeg ku få.
>
> Jeg glæder mig usigeligt til selv at kunne kalde mig DSLR-freak

Hej Jesper.

Jeg var ude igår, det var dælme endnu værrere. Stod og kiggede på en
musvåge, og havde der bare været mere lys, kunne det være blevet nogle
imponerende billeder, men ISO 640-800 og en blændes overbelysning var ikke
nok til at få gode billeder. Det er ikke altid let med et DSLR
Så det er ikke kun dig men også os DSLR-freaks (fedt navn igrunden, hehe)
der lider under dette kedelige efterårsvejr Farverne i træerne er smukke
men lyset er godt nok for viderekommende

MVH
Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-10-04 17:15

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg glæder mig usigeligt til selv at kunne kalde mig DSLR-freak

Husk nu: Man tager ikke bedre billeder, fordi man har bedre udstyr, vel?

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-10-04 18:03

> "Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> Husk nu: Man tager ikke bedre billeder, fordi man har bedre udstyr, vel?

Vise ord, Jens, vise ord

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-10-04 18:11

> "Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> Husk nu: Man tager ikke bedre billeder, fordi man har bedre udstyr, vel?

Nej, nej overhovedet ikke
Jeg kan såmænd tage billeder af en Kolibri i flugt med fastfrosne vinger
bare med en papkasse, lidt tape og noget fotopapir
Det kræver så lige, at jeg har fanget den, slået den ihjel, udstoppet den og
hængt den op i lidt fiskesnøre, men hva

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-10-04 18:27

> [...]
> Det kræver så lige, at jeg har fanget den, slået den ihjel, udstoppet den
> og hængt den op i lidt fiskesnøre, men hva

LOTFLMAO

Se, hvorfor havde du ikke gjort det til denne uges stafet, så havde det helt
sikkert været vinderen Du har slet ikke brug for et DSLR med alle de
idéer du render rundt med, få da købt en papkasse i stedet

MVH
Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-10-04 18:36

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> det helt sikkert været vinderen Du har slet ikke brug for et DSLR
> med alle de idéer du render rundt med, få da købt en papkasse i

Husk nu, det skal mindst være en 5mpixel-papkasse med et 3x zoom
knappenålshul, så du kan beskære lidt. Jeg kan på det varmeste anbefale en
papkasse fra Ecco Sko.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-10-04 14:47

"Frodo Nifinger"
> Jeg kommer så haltende med denne feberredning.
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-196
> Jesper Nielsen

- Dejligt udtryk og masser a' bevægelse -
men teknisk, oj oj oj, så har jeg vidst ikke sagt for meget.. -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-10-04 15:38

> - Dejligt udtryk og masser a' bevægelse -
> men teknisk, oj oj oj, så har jeg vidst ikke sagt for meget.. -max-

Du har så evigt ret, men det var enten det billede eller slet ingen, og jeg
vil så nødigt svigte fotostafetten.
Jeg kan næsten ikke vente, til jeg selv bliver DSLR-ejer - Bare det at kunne
hive 3-4 blænder mere ud af kameraet ....

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : PH

Dato : 24-10-04 14:56

> Jeg kommer så haltende med denne feberredning.
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-196

Ja nu er der da gået hund i den

Fint billede
Her er da bevægelse og det er pænt af den at kigge på fotografen.

Jeg er enig med Thomas i at hovedet kunne være skarpere.
Men det skulle jeg nødigt udtale mig om i denne uge (se mit uskarpe bidrag under Peter H)

Er græsset vådt eller har det fået en god gang sharpen ?

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-10-04 15:35

> [...]
> under Peter H)
>
> Er græsset vådt eller har det fået en god gang sharpen ?

Der er helt rigtigt en god del bevægelses-uskarphed omkring hundens hoved.
Jeg ville gerne ha kørt med en lidt hurtigere lukketid, men jeg har ingen
ISOindstillinger på mit Coolpix4500, så jeg må nøjes.

Græsset er en kombination af vådt græs og USM.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-10-04 18:15

Hej alle sammen.

Jeg har jo fået det heldige job at være den urimelige og unfair dommer i
denne uge. Jeg vil ikke trække tingene i langdrag, så derfor bliver ugens
vinder (og nu starter den store fanfare):

Kell Christensen

Tillykke med det Kell. Din opgave er nu at finde på et emne til stafetten i
uge 44, emnet oplyses i en ny tråd og det samme gøres med resultattråden

Tak for alle bidragene i denne uges stafet.

MVH
Thomas

Fra : PH

Dato : 24-10-04 18:17

> Tillykke med det Kell. Din opgave er nu at finde på et emne til stafetten i
> uge 44, emnet oplyses i en ny tråd og det samme gøres med resultattråden

Godt valg jeg er også vild med det billede ..... tillykke Kell.

Det er nu til uge 45 at Kell skal berige os med en opgave.

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-10-04 19:04

PH skrev:

>Godt valg jeg er også vild med det billede

Hvad for et billede? Der fulgte ikke et link med udnævnelsen, og jeg
orker ikke at bladre tråden igennem baglæns.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kell Christensen

Dato : 24-10-04 19:24

Peter Loumann <me@privacy.net> wrote:

> [...]

Hej Alle

Hvad ser jer her !!! - Det kommer godt nok lidt bag på mig.
Tak i alle fald og jeg kommer strax tilbage med nyt emne.
Jeg skal lige tjekke om det har kørt før.

> Hvad for et billede? Der fulgte ikke et link med udnævnelsen, og jeg
> orker ikke at bladre tråden igennem baglæns.

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-194

glade hilsner Kell

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-10-04 23:48

> Godt valg jeg er også vild med det billede ..... tillykke Kell.
>
> Det er nu til uge 45 at Kell skal berige os med en opgave.

Det er sgu da rigtigt (undskyld jeg bander), jeg havde endda siddet hele
dagen og forberedt mig på, at det var to uger frem, men det er ikke sådan,
når man ikke kan tælle, hehe

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-10-04 08:55

Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> dagen og forberedt mig på, at det var to uger frem, men det er ikke sådan,

Tja, der findes tre slags mennesker: Dem der kan tælle og dem der ikke
kan.

mvh

Carsten Riis