Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon iP4000 kontra iP5000
Fra : Pico

Dato : 17-10-04 13:44

Nu har jeg besluttet mig til at min gamle, generelt udmærkede, HP
DeskJet 690c skal vige pladsen til fordel for en Canon iP4000 eller
iP5000. Jeg har så notorisk gennemgået dem punkt for punkt og der er i
det store og hele kun 2 punkter der adskiller dem, 4000 har både USB og
parallel tilslutning, jeg er dog tilfreds med USB så det er uvæsentlig,
den anden ting er så det primære, dråbestørelsen 1 pl på 5000 og 2 pl på
4000, det må jo muligvis give "finere" billeder, men er det forskellen i
pris værd, der er ca. 700 kr. i forskel på de 2 udgaver. Der kan købes
en del forbrugsstoffer for de penge
Er der nogen af jer der har erfaring med de printers forskel i
billedkvaliteten ?

Pico

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-10-04 14:05

Pico wrote:

> Er der nogen af jer der har erfaring med de printers forskel i
> billedkvaliteten ?

Du kan jo bestille et prøve-print og selv se om forskellen er pengene værd:
<http://www.yourprint.canon-europe.com/index.html?locale=da_DK&context=Fotango::YourPrint::YourPrint_DK>

Jeg har selv købt en 3000'er [4000'eren var udsolgt] og er urimelig
tilfreds med den.
Folk jeg viser udskrifter derfra har meget svært ved at tro på at det er
en blækprinter til under 1000,- der har lavet arbejdet.
Der fulgte en lille pakke med 10*15 glossy fotopapir med - fantastisk
kvalitet den kan lave.

--
Mvh Henrik.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-10-04 14:08

Henrik Aarfeldt wrote:

> Du kan jo bestille et prøve-print og selv se om forskellen er pengene værd:

Sorry - ser først nu at man ikke kan vælge 5000'eren endnu.
Måske om nogle dage kommer den med...

--
Mvh Henrik.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-10-04 14:11

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> en del forbrugsstoffer for de penge
> Er der nogen af jer der har erfaring med de printers forskel i

Nu står der en IP4000 ved siden af mig og jeg er godt tilfreds med den, en
af mine kolleger i Brass Bandet som kender Mogens Gabs der har Gabs fotolab
siger at det kunne Gabs ikke gøre bedre

Håber det var svar nok

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-04 16:44

"Simon Nielsen" skrev i en meddelelse

> Nu står der en IP4000 ved siden af mig og jeg er godt tilfreds med den, en
> af mine kolleger i Brass Bandet som kender Mogens Gabs der har Gabs
fotolab
> siger at det kunne Gabs ikke gøre bedre

Er der nogen der har en idé om hvad prisen bliver pr. print (10x15)

Snakker vi 2 - 4 - 6 kr. eller mere.

--
mvh kajo

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-10-04 16:58

Kajo wrote:

> Er der nogen der har en idé om hvad prisen bliver pr. print (10x15)
> Snakker vi 2 - 4 - 6 kr. eller mere.

20 stk Canon PP-101 10*15 papir koster fra 33,-
Så er der afskrivning på printer samt blæk-forbrug - så det ligner vel
2,- pr stk.

--
Mvh Henrik.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-10-04 17:29

"Henrik Aarfeldt"

> 20 stk Canon PP-101 10*15 papir koster fra 33,-
> Så er der afskrivning på printer samt blæk-forbrug - så det ligner vel
> [...]

Det er nok en vel optimistisk vudering, du har baseret beregningen
på hvor mange print per måned i hvor mange år, har du taget højde
for rensning af dyser og måske forstoppede dyser, fejlprint (farve stik,
striber etc.)
Det er hamrende dyrt at printe selv, men der er pisse sjovt lige at
stikke folk en kopi, eller lige printe ud til et postkort.. Jeg har en
Epson der har stået mig i 4.2k kr og en Canon til 3.5k kr. der ud over
lidt kabler, masser af blæk og papir, ofte blokerede dyser, fordi
jeg bare ikke printer så tit, så der går en masse blæk til spilde..
Hvis jeg har printet 1200 billedet i løbet af ca. 3 år.. Så kommer
styk prisen altså ikke ikke ned på de 2kr Henrik ævler om,
jeg skal printe mange tusinde flere.. Og så skal det tilføjes at hverken
min Canon eller Epson printer med lysægte farver, så det er ligsom
med forvandlings kugler, man ved sku ikke hvad farve billederne
har hver morgen man står op - det er jo det sjove, hehe..-max-

PS. Det var måske en ide at lave en tråd på hvor mange print
folk går og laver og hvad den reelle pris pr print så er, det ku'
da være sjovt at vide..??

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-10-04 18:59

-max- wrote:

> Det er nok en vel optimistisk vudering, du har baseret beregningen
> på

Ganske enig - jeg er jo født optimist :)
Allright ... så 3,- kr da.

Og som du selv er inde på - des mere der printes - des billigere pr stk.

Printeren er ganske økonomisk mht blæk - til 10*15 billeder skal der
godt nok laves mange billeder før der skal skiftes blæk.
Jeg har udskrevet +200 stks og kan dårligt nok se at standen er faldet i
beholderne [som btw er gennemsigtige.]
Patronerne koster ca 66,- pr stk originale - og bruger man uoriginale så
koster de det halve.
Den store sorte koster dog ca 85,- [original]

--
Mvh Henrik.

Fra : Anders pedersen

Dato : 17-10-04 19:06

On Sun, 17 Oct 2004 17:58:09 +0200, Henrik Aarfeldt wrote:

> 20 stk Canon PP-101 10*15 papir koster fra 33,-
> Så er der afskrivning på printer samt blæk-forbrug - så det ligner vel
> 2,- pr stk.

Eller canon gp-401 med 2*50ark 10*15 eller 25 a4sider
dvs. 2stk gp-401
for 69kr i computercity
det giver en stykpris på 69 øre pr. billede

Der til kommer udgift til blæk
jeg kender hvor mange 10*15 foto der kan udskrives på et bvlæktanke

Min far har selv købt ip400
Har selv i250

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Tommy Fer

Dato : 17-10-04 16:56

Pico wrote:
> [...]
> udgaver. Der kan købes en del forbrugsstoffer for de penge
> Er der nogen af jer der har erfaring med de printers forskel i

Tror jeg ikke, da IP5000 først bliver leveret i starten af november, og i
stærkt begrænset antal. Først i starten af de nye år forventer canon at
kunne levere så det kan matche behøvet. Typisk canon.

--
Mvh Tommy Fer
www.FOTOFer.dk

Fra : Pico

Dato : 17-10-04 17:08

Tommy Fer wrote:

> Tror jeg ikke, da IP5000 først bliver leveret i starten af november,
> og i stærkt begrænset antal. Først i starten af de nye år forventer
> canon at kunne levere så det kan matche behøvet. Typisk canon.

Det er da vist ikke helt rigtigt, den kan købes i ComputerCity og også
findes på nettet hvor det påstås den er på lager.

Jeg siger tak for de forskellige svar i gruppen, tilsyneladende er der
ingen der rigtig kender 5000 endnu. Jeg trækker lige vejret lidt og
søger mere information.
Pico

Fra : Tommy Fer

Dato : 17-10-04 17:26

Pico wrote:

> Det er da vist ikke helt rigtigt, den kan købes i ComputerCity og også
> findes på nettet hvor det påstås den er på lager.

LOL

Jeg arbejder selv i computercity. Det var meldingen fredag morgen.

men kan godt se at der ser ud til at være nogen i Østerbro afdelingen. Kan
være de har fået en lille sending. Men ved at det er canon's udmelding mht.
leverings tider.

Jeg har selv en i865 (samme printhoved som IP4000) og jeg er meget imponeret
over den, om man kan se forskel kan jeg så ikke sige, men synets ikke selv
jeg har behov for en nyere model.

--
Mvh Tommy Fer
www.FOTOFer.dk

Fra : Pico

Dato : 18-10-04 23:17

Pico wrote:
KLIP

> [...]
>
> Jeg siger tak for de forskellige svar i gruppen, tilsyneladende er der
> ingen der rigtig kender 5000 endnu. Jeg trækker lige vejret lidt og

Jeg har så taget mig sammen i dag og købt en iP5000 i ComputerCity. Jeg
er positiv overasket over så flotte udskrifter den kan lave, det er
virkelig en fornøjelse. Jeg har prøvet at sammenligne med min gamle HP
Deskjet 690c med farvepatron. Hvis jeg skulle give en sammenligning vil
jeg sige at i forhold til iP5000 skulle man tro at HP 690c bruger 1600
Iso, det er helt utroligt så skarpt Canonen tegner.
Bare lige for at orientere om forløbet.
Pico

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-10-04 17:28

"Tommy Fer" <news@FOTOFer.dk> wrote in message

> Tror jeg ikke, da IP5000 først bliver leveret i starten af november,
> og i stærkt begrænset antal. Først i starten af de nye år forventer
> canon at kunne levere så det kan matche behøvet. Typisk canon.

Ja, typisk Canon. Hvad f*nden bilder de sig ind, så'en hele tiden at lave
nye produkter, der åbenbart er så gode, at de ligefrem efterspørges af
kunderne. Næ, må vi så be' om en producent, der laver produkter, ingen gider
købe - så kan Tommy nemlig finde dem på forhandlernes lagre

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 08.10.04)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-10-04 18:54

In article <cku6hs$2pvq$1@news.cybercity.dk>, Jens Bruun wrote:
> [...]
> kunderne. Næ, må vi så be' om en producent, der laver produkter, ingen gider
> købe - så kan Tommy nemlig finde dem på forhandlernes lagre

Man skal vel passe på de penge man tjener, og ikke sætte dem
i nye fabrikker.

Troede kun det var med digitale kameraer de havde problemerne
(300D, 10D, 20D ....)

Fra : Tommy Fer

Dato : 17-10-04 20:17

Jens Bruun wrote:
> [...]
> efterspørges af kunderne. Næ, må vi så be' om en producent, der laver
> produkter, ingen gider købe - så kan Tommy nemlig finde dem på

Hehe, jeg er nu ret glad for canons produkter

Men, syntes tit de laver "finten" med at lancere et lækkert produkt, og ikke
have deres produktions linie klar til efterspørgslen. Jeg undres engang
imellem om det er et marketing stunt eller de bare er nogen klovne til det

--
Mvh Tommy Fer
www.FOTOFer.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 18-10-04 13:00

> [...]
> imellem om det er et marketing stunt eller de bare er nogen klovne til det

De må da snart have lært at de er så dygtige at de skal producere en hel
bunke inden de markedsfører eller også vil de give forbrugeren idntrykket
af at de er så gode at de ikke kan følge med og så bare læner sig lidt
tilbage i produktionen for at højne efterspørgslen, hvem ved