Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Salg af foto til lokalavis
Fra : J

Dato : 17-10-04 09:40

Er der nogen der har erfaring med salg af fotos til lokalaviser?.
Jeg har solgt et foto til en lokalavis og jeg kom fejlagtigt til at referere
til de vejledende takster hos Dansk Journalistforbund.
Problemet er bare, at de takster ikke længere eksisterer. De ophørte i 2002
og den gang var prisen kr. 750,-

Hvad kan jeg tillade mig at tage for et foto som blev bragt i s/h.

Fra : Thomas Corell

Dato : 17-10-04 09:44

J wrote:
> [...]
> og den gang var prisen kr. 750,-
>
> Hvad kan jeg tillade mig at tage for et foto som blev bragt i s/h.

Du kunne se hvad andre tager. F.eks:

http://www.terranaut.dk/copyright.htm

Men det er helt klart din egen vurdering. Det vigtige er jo at du er
tilfreds med prisen.

--
Don't waste space

Fra : Alex W

Dato : 17-10-04 12:17

Prisen er lige omkring 800 for avisbilleder ...

Prøv at kig hvad de store billedbureauer tager
Scanpix, skandinaviens største billedbureau, har nok delt deres priser mest
logisk op.

www.chili.dk www.scanpix.dk

/Alex W