Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik ønskes af beskæringer
Fra : Froggy

Dato : 14-10-04 20:13

Hej alle,

Jeg bli'r så glad, når solen skinner ...
- men det er dæl'me ikke altid lige nemt at fotografere, når den står
lavt på eftermiddagshimlen.

Jeg har været lidt i haven og knipset et par vildskud med mit Canon
Camedia C-50.

Jeg kunne godt tænke mig konstruktive kommentarer til beskæringen af de
billeder, som ligger på:
http://home.no/sjov/2004-10/

Desværre en langsom server, men den eneste, jeg lige kunne låne til
formålet - håber det går alligevel

På forhånd tak
fra
--
Froggy
Bag skyerne er himlen altid blå.

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-10-04 20:32

Froggy skrev:

>Jeg har været lidt i haven og knipset et par vildskud med mit Canon
>Camedia C-50.

Canon og Camedia?

>http://home.no/sjov/2004-10/

"Could not ..."

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Froggy

Dato : 14-10-04 21:12

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> "Could not ..."

Ups Sorry det er s'følig OLYMPUS C-50

(beklager, fejlen må skyldes bihulebetændelse og en deraf følgende
kandhamrende knoldpine)

Linket virker fint herfra.
prøv evt. http://home.no/sjov/2004-10/index.html

Fra : Deaster

Dato : 15-10-04 07:52

Froggy wrote:
> [...]
> de billeder, som ligger på:
> http://home.no/sjov/2004-10/
>
> Desværre en langsom server, men den eneste, jeg lige kunne låne til

Nu ved jeg ikke hvor meget de er beskåret, men de virker allesammen
temmeligt uskarpe.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Froggy

Dato : 15-10-04 13:03

In news:Deaster <nospam@deaster.dk> typed:

> Nu ved jeg ikke hvor meget de er beskåret, men de virker allesammen
> temmeligt uskarpe.

Du kan da se, hvor meget de er beskåret - ved et klik på det beskårede
udsnit skulle det ubeskårne billede gerne dukke op - der er nogle
bogstaver foroven på siden, der står det

Selvfølgelig kan billederne ikke blive perfekt skarpe på næstdårligste
jpg-indstilling - og det er heller ikke det, det kommer an på i de her
eksempler.

Blot jeres mening om, om jeg er for 'grov med saksen', når jeg klipper
motiverne til.

Når jeg skal lave skarpe billeder, bruger jeg min gamle spejlrefleks.
Camediaen er primært indkøbt for at kunne lave lynskud af nogle varer
til websider - og det er det efter min mening godt nok til.

--
Froggy
He who lights his taper at mine, receives

Fra : emj

Dato : 15-10-04 12:18

On Thu, 14 Oct 2004 21:13:26 +0200, "Froggy" <froggy51@despammed.com>
wrote:

>Jeg har været lidt i haven og knipset et par vildskud med mit Canon
>Camedia C-50.

Canon Camedia C-50 ???
Mon ikke du skulle begynde med at finde ud af, hvad dit kamera hedder.

Dine billeder er alt for mørke og særdeles uskarpe.
Dit kamera kan sagten tage meget, meget bedre billeder.

Hilsen emj

Fra : Froggy

Dato : 15-10-04 13:07

In news:emj <emjnospam@stofanet.dk> typed:

> Canon Camedia C-50 ???
> Mon ikke du skulle begynde med at finde ud af, hvad dit kamera hedder.

Mon ikke du skulle ha' læst mit svar til Peter Loumann?

> Dine billeder er alt for mørke og særdeles uskarpe.
> Dit kamera kan sagten tage meget, meget bedre billeder.

Ja - og ... ?

Det var ikke kvaliteten af billederne eller af mit kamera spørgsmålet
drejede sig om
- men jeg beklager da meget, hvis det ikke trængte igennem ...

Takker for en 'varm' velkomst i gruppen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-10-04 13:19

"Froggy"
> Takker for en 'varm' velkomst i gruppen
> --
> Froggy

Årh det er da ikke noget at takke for, hehe..
Jeg er ikke så vild med makro generelt, men dine
billeder ser da nogenlunde ud.. Bruger du flash
direkte.. Så hold op med det, reflekserne er ikke
så pæne.. Bruger du USM når du har resized
og redigeret billederne.. Hvis ikke så begynd på det,
billederne ville have godt af det, men ikke for meget.

Jeg ved ikke hvorfor du bruger næst dårligste indstilling,
men det er måske kameraets bedste indstilling?? Brug
dog den bedste og hvis du ikke har kort nok så køb,
de er blevet billige.. -max-

Fra : Froggy

Dato : 15-10-04 15:37

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse:
> [...]

> Jeg er ikke så vild med makro generelt, men dine
> billeder ser da nogenlunde ud.. Bruger du flash
> direkte.. Så hold op med det, reflekserne er ikke

Nope, der er ikke brugt flash - kun sollys - og som jeg skrev: Lav
eftermiddagssol.

> ... Bruger du USM når du har resized
> og redigeret billederne.. Hvis ikke så begynd på det,
> billederne ville have godt af det, men ikke for meget.

Der er overhovedet ikke gjort noget ved billederne - kun beskæring.
Jeg har fjernet 4-5 hvide pletter på de pink rosenblade på det ene
billedudsnit, men ellers er alt helt råt og ubearbejdet.

> Jeg ved ikke hvorfor du bruger næst dårligste indstilling,
> men det er måske kameraets bedste indstilling?? Brug
> dog den bedste og hvis du ikke har kort nok så køb,
> de er blevet billige.. -max-

Med bedste indstilling kan der kun være 2 billeder på mit 32 Mb kort,
men med den jeg har brugt her kan jeg rent faktisk knipse 40 stk.
2048x1536 pixel, 24 bit, jpg (selvom der kun står 30 i den tekniske
beskrivelse). Det var såmænd bare forsøg på at lære kameraet lidt bedre
at kende m.h.t. unøjagtighed af focuspunkt i søger kontra monitor, da
det jo er så godt som umuligt at se noget som helst på kameraets
LCD-monitor i så stærkt sollys - og så ville det imho være ret fjoget,
at rende op og ned ad trapper og havegange for hvert andet klik, ik'?

--
Froggy
"Man! That's totally Froggy!" Ref.:

Fra : emj

Dato : 15-10-04 14:01

On Fri, 15 Oct 2004 14:07:10 +0200, "Froggy" <froggy51@despammed.com>
wrote:

>Mon ikke du skulle ha' læst mit svar til Peter Loumann?

Det er ikke dukket op her
Hilsen emj

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-10-04 14:02

"emj" <

> Det er ikke dukket op her
> Hilsen emj

Jeg har også haft problemer med indlæg der ikke dukker op,
eller tråde der blir spredt ud over det hele.. Hmm.. -max-