Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
? Tamron XR 3,5-6,3/28-300 DI C/AF
Fra : iads

Dato : 12-10-04 21:26

Er der en som har noget erfaring med Tamron XR 3,5-6,3/28-300 DI C/AF
tegner det skarpt, det skal monteres på Canon 20D. eller er der andet zoom
objektiv
som kan anbefales til en 3K.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-10-04 00:04

iads wrote:
> Er der en som har noget erfaring med Tamron XR 3,5-6,3/28-300 DI C/AF
> tegner det skarpt, det skal monteres på Canon 20D. eller er der andet zoom
> objektiv
> som kan anbefales til en 3K.

Objektiver med 10x zoom tegner aldrig skarpt over hele linien..

Normalt plejer det at være den korte del af et 28-300 der er gjort
noget ud af, hvorimod man ikke skal regne med at den tegner pænt
når du først er ude over de 200mm.

Men, hvis du ikke har brug for at billederne bliver set i
opløsninger over ca. 1024*X eller ikke får printet i over 10x15cm,
så går det nok.

Personligt ville jeg ikke sætte så dårligt glas på et så godt hus.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-10-04 06:43

In article <416c3ec9$0$14233$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, iads wrote:
> Er der en som har noget erfaring med Tamron XR 3,5-6,3/28-300 DI C/AF
> tegner det skarpt, det skal monteres på Canon 20D. eller er der andet zoom
> objektiv
> som kan anbefales til en 3K.

Havde 28-200 XR. Har aldrig set så meget lilla kant på et
objektiv. Kan ikke anbefale de lange zooms. Det optimale er
at få en gang L-zoom, eller købe kit objektiv og tage et
75-300 til den lange ende. Og tage de sparedepenge og gemme
til et Sigma EX / Canon L objektiv.

Fra : Karl Johan

Dato : 21-11-04 16:53

Jeg bruger selv et Tamron 28 - 200 mm på et Canon EOS 300 D og synes det
fungerer fornuftigt - prisen taget i betragtning. Det er da klart, at et
sådant objektiv ikke leverer samme resultat som et originalt Canon
objektiv til 40 - 50.000 kr..

Venlig hilsen

Karl Johan

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-11-04 19:32

In article <41a0b9e0$0$15608$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Karl Johan wrote:
> [...]
> fungerer fornuftigt - prisen taget i betragtning. Det er da klart, at et
> sådant objektiv ikke leverer samme resultat som et originalt Canon

Jeg har selv haft 28-200mm på mit 300D, og det lavede alt for mange
blålilla kanter i kontrastområder. Det blev sat til salg igen MEGET
hurtigt.

Et standard Canon 75-300mm + Kit objektivet er en MEGET bedre kombination.

Sigma skulle have en Super APO Macro 75-300mm som skulle være lidt
bedre end Canons standard 75-300mm, men vist også lidt dyrere.

Jeg har været nogle objektiver igennem, og ved derfor hvad man får når
man opgraderer.

Derudover er koster Canon 28-300mm ikke 40.000 kr, der er et til salg
i markedsgruppen. Og det er et L-objektiv. Dvs god kvalitet. Men jeg tror
ikke det går for 3000 kr.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-11-04 20:45

Povl H. Pedersen wrote:
> Derudover er koster Canon 28-300mm ikke 40.000 kr, der er et til salg
> i markedsgruppen. Og det er et L-objektiv. Dvs god kvalitet. Men jeg tror
> ikke det går for 3000 kr.

Canon's 28-300L er altså heller ikke perfekt i hele området, og ud
over det er det temmeligt langsomt.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking