Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Panasonic international garanti?
Fra : Juggernaut

Dato : 12-10-04 19:03

Jeg overvejer at købe et kamera via Ebay. Det er trods alt noget billigere.
Men hvis man køber fra en sælger i Hong Kong, har man så garanti her i
landet? Dva at man kan aflevere kameraet i sin lokale biks og få det ordnet,
hvis der skulle ske noget? Og der er selvfølgelig også tolden man skal tænke
på....

Mvh
Brian

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-10-04 08:39

"Juggernaut" <juggernaut@streetREMOVEbike.dk> skrev:

> Jeg overvejer at købe et kamera via Ebay. Det er trods alt noget
> billigere. Men hvis man køber fra en sælger i Hong Kong, har man
> så garanti her i landet?

Såvidt jeg kan se har Panasonic en europagaranti dvs. et kamera købt i
Europa kan afleveres til reparation i et andet europæisk land men der
står også at man som udgangspunkt skal gå gennem sælgeren. Dit Hong
Kong kamera vil du nok ikke kunne få repareret i DK uden beregning.

> Dva at man kan aflevere kameraet i sin
> lokale biks og få det ordnet, hvis der skulle ske noget? Og der er
> selvfølgelig også tolden man skal tænke på....

Har du overvejet at købe i Tyskland istedet?
I Tyskland har de samme regler om reklamationsret som i Danmark og det
er en del nemmere at slå i bordet overfor en tysker end en person i
Hong Kong, hvis det skulle komme dertil.

--
Morten http://miljokemi.dk