Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Digital Ixus 500 5MPixel
Fra : Jacob

Dato : 09-10-04 14:08

Har set på dette kamera men jeg aner faktigst ikke hvad man får for pengene.
Man kan læse sig til hovedpine men ikke få fat i de oplysnonger man faktigst
har behov for. Alle internet siderne roser jo alle produkterne til rigtige
gode kameraer

Ønsker : Kamera til 2000-2500.-
Skal kunne tage billeder i ferier, børn, samt i
regnvejr, farve gengivelsen skal være rigtig.
Ingen krav som de pro har. Jeg er
blot en almen. bruger som ønsker et kamera
hvor man får det bedste til prisen man betaler.

Mener i at et andet kamera vil være bedre til prislejet ????
Ved godt at der altid vil være fordele som ulemper ved alle kamera

Hilsen Jacob

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 09-10-04 14:47

"Jacob" <handy@xaker.ru> wrote in message
> [...]
>
> Mener i at et andet kamera vil være bedre til prislejet ????
> Ved godt at der altid vil være fordele som ulemper ved alle kamera

Det er debateret tidligere. Prøv at søge på Ixus i denne gruppe

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Jacob

Dato : 09-10-04 18:07

"thomas schreiber (8200)" <virker@ikke.com> skrev i en meddelelse
> "Jacob" <handy@xaker.ru> wrote in message

> Det er debateret tidligere. Prøv at søge på Ixus i denne gruppe

> [...]

Hmm.......... digital verdenen er håbløs for newbies som mig..........
kigger nu på et Canon Powershot S50 og Canon 400/430
Synes man hele tiden falder over nye spændende kameraer som desværre blot
gør tingene en del mere opgivende

Jacob

Fra : Ole Baun

Dato : 09-10-04 18:43

"Jacob" skrev i en meddelelse news:ck95rb$pou$1@news.cybercity.dk...

- snip -

> [...]
> kigger nu på et Canon Powershot S50 og Canon 400/430
> Synes man hele tiden falder over nye spændende kameraer som desværre blot

Hej Jakob

Har du kigget på http://www.fotoshoppen.dk/shop/
Der er links til Akamera.dk | StevesDigicams.com | Dpreview.com hvor du kan
læse om, og ikke midst sammenligne de mange forskellige muligheder.

I dit 1. indlæg skrev du at du bl.a. ville bruge kameraet i regnvejr. Der
skulle Olympus mju 300 så vidt jeg kan se ha´ en fordel.

Ole Baun, der for et par uger siden købte et HP R707 i samme prisleje. (kr.
2.377 incl. ekstra hukommelseskort og taske).

Fra : Jacob

Dato : 09-10-04 19:40

"Ole Baun" <olepunktumbaun@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
(kr.
> 2.377 incl. ekstra hukommelseskort og taske).

Ser at Dpreview.com er et cool link som jeg helt sikkert vil bruge en del
tid på........... Når nu jeg har valgt nogle stykker ud vil det så være
muligt at få en feedback på hvilket et af dem der vil være mest for pengene.
På forhånd tak også til Anne S.

Jacob

Fra : Erik W.

Dato : 10-10-04 00:09

"Jacob" skrev i news:ck9b9f$113e$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> tid på........... Når nu jeg har valgt nogle stykker ud vil det så være
> muligt at få en feedback på hvilket et af dem der vil være mest for

Jeps DPreview er et godt sted. Du er selvfølgelig altid velkommen med
spørgsmål her. Jo mere præcis og konkret mht ens krav og forventninger man
er, jo bedre svar får man. Når du sammenligner modeller skal du lige være
opmærksom på hvilken type RAM-kort apparatet bruger. CF-kort er langt at
foretrække, de er meget billigere end de andre, og kan også bruges til andet
end digital-kameraer. XD-kort som Olympus og Fuji bruger er langt de
dyreste, og mange standardkortlæsere kan ikke læse dem. - Sørg for at
budgettere med et godt stort kort fra starten - mindst 256 allerhelst
512MB. - Hvis kameraet bruger almindelige AA batterier skal du også
budgettere med genopladelige batterier og lader fra starten af.
held og lykke med jagten.

mvh ERik

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 10-10-04 00:20

On Sun, 10 Oct 2004 01:09:27 +0200, "Erik W." <erik.w@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>foretrække, de er meget billigere end de andre, og kan også bruges til andet

SD-kort er nu også en mulighed og formentlig mere udbredt end nogen
andre hukommelseskort - desuden er de nu lige så billige eller endda
billigere end CF-kort.

Lars

Fra : Jacob

Dato : 02-11-04 14:02

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 512MB. - Hvis kameraet bruger almindelige AA batterier skal du også
> budgettere med genopladelige batterier og lader fra starten af.

Så skulle kameraet være indkredset, men nu vil jeg jo meget gerne have jeres
vurdering
af hvilket at af dem der bør købes eller sagt på en andne måde, hviket et af
dem får man mest for samt er der ekstra omkostninger
der ikke står. Måske lader til Powershot A85 batterierne ????

følgende er valgt:
1: Olympus MJU:300 Digital
2: Olympus MJU:400 Digital
Olympus MJU:400/300 leveres incl. Camedia Master 4.1 software, USB kabel,
TV kabel, RM-2 fjernbetjening, rem, 16MB xD Picture kort, LI-10C
batterilader,
1 stk. LI-10B Li-Ion batteri samt.

3: Canon Powershot A85

Canon Powershot A-85 leveres incl.
32 Mb CF-kort
ArcSoft foto/Video redigeringssoftware
Canon Solution software
Dansk manual
Håndledsrem
4x AA-batterier
Kabler til PC/MAC og TV

Mvh
Jacob

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-10-04 08:10

> [...]

> apparatet bruger. CF-kort er langt at foretrække, de er meget
> billigere end de andre, og kan også bruges til andet end

Secure digital og CF koster det samme og har en omtrent tilsvarende
udbredelse. Så hvis man går efter et kamera, der bruger en af disse
typer så går man ikke helt galt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Anne Stokholm

Dato : 09-10-04 18:00

> [...]

> hvor man får det bedste til prisen man betaler.
>
> Mener i at et andet kamera vil være bedre til prislejet ????

Hej Jacob

Må jeg forestlå dig et Olympus mju 300 digital.

Jeg har selv haft de samme krav til et kamera som du skriver der. Og
jeg fandt det her kamera for to ugers tid siden i Elgiganten til 2400
kroner.

--
Venlig hilsen
Anne Stokholm - Nu med sin Uzuki Alto på www.bilgalleri.dk

I know that I have done many things
to give you reason not to listen to me
- Sinead O'Connor -

Fra : Anne Stokholm

Dato : 09-10-04 20:46

Lige til INFO

Det Olympus mju 300 digital jeg skrev om, koster i næste uge 2000
kroner i ElGiganten.

--
Venlig hilsen
Anne Stokholm