QT Pro?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-11-04 06:46

Hej

Endelig lykkedes det mig at få QT Pro, og jeg har også hentet et par
"småfilm"

Men på Pixar´s hj. side , er der små klip, men ikke mulighed for
"arkivere" dem, er det pga. copyright, eller skal man gøre det på en
anden måde?
(Plejer bare at klikke på trekant til højre og markere "save as")
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-11-04 10:31

In article <1gmprx7.vkhcgx1dcjs8aN%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> [...]
> anden måde?
> (Plejer bare at klikke på trekant til højre og markere "save as")

Jeg ved ikke umiddelbart, hvad det er for en trekant, du mener. Jeg
plejer at hente filmen ned i Quicktime Player. Derefter går jeg ind
under Arkiv-menuen og vælger "Arkiver" eller "Arkiver som...". Har du
prøvet at gemme på den måde? Jeg har da gemt flere af Pixars film på den
måde, men jeg har godt nok ikke mod på at prøve igen, da jeg sidder på
en ret langsom computer lige nu.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 04-11-04 13:29

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
> anden måde?
> (Plejer bare at klikke på trekant til højre og markere "save as")

Prøv at ctrl-klikke på linket, og vælg så "Arkiver sammenkædet arkiv
som..."

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-11-04 16:32

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Prøv at ctrl-klikke på linket, og vælg så "Arkiver sammenkædet arkiv
> som..."
>
> mvh.
> Kaj.

Tak for Jeres tip, men kan ikke få nogle af dem til at virke ((
(Og tillykke med præmien, Henrik

Filmen åbner jo automatisk i "HTML" vinduet, og så prøvede jeg at åbne
"URL" i ny QT vindue, men den genkendte ikke formatet (html)?

Hvordan får jeg filmen til at åbne i QT, som Henrik skriver?

Ved Kaj´s tip, kommer der: cut-copy-paste-spelling-speech-fonts.

Har prøvet copy, men det funker heller ikke, og der er ikke noget med
sammenkædet arkiv?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-11-04 22:04

In article <1gmqifz.1f77uu11s1vxbuN%mailloneFJERN@netscape.net>,
> [...]

> Ved Kaj´s tip, kommer der: cut-copy-paste-spelling-speech-fonts.
>
> Har prøvet copy, men det funker heller ikke, og der er ikke noget med

Øh, jeg må tilstå, at jeg heller ikke kan få det til at virke nu. Jeg
forstår det ikke rigtig, for jeg har haft bl.a. Incredibles liggende i
stort format, så børnene kunne se det. Måske har jeg hentet det på
filmens egen hjemmeside. Jeg kan ikke huske det, og jeg har desværre
ikke tid til at eksperimentere mere lige nu.
Jeg er naturligvis glad for præmien, og jeg vil prøve at få mine
forældre til at hente den. Det er jo helt ovre i Københavnstrup, og man
skal åbenbart hente den hos Dansk Design Center.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 04-11-04 21:48

Lone Schmidt skrev:
> [...]
> anden måde?
> (Plejer bare at klikke på trekant til højre og markere "save as")

Lad os kigge på det:
på denne side: http://www.pixar.com/shorts/tt/theater/short_320.html er
der følgende kode:
<embed src="../../../theater/shorts/tt/quicktime/tt_320.mov"
width="320" height="196"
pluginspage="http://www.apple.com/quicktime/download/index.html"
autoplay="true" cache="false" kioskmode="true">
</embed>

Det burde være rimeligt selvforklarende hvad de enkelte parametre
betyder. Kort og godt: kioskmode betyder at 'trekanten' ikke kommer
frem; cache at filmen kun bliver holdt i RAM.

Man kommer udenom dette ved at kigge på kildekoden for en sådan side og
så finde frem til den fulde URL på filen. Denne URL overfører man så
eksplicit til et download program eller åbner den i QuickTime.

I ovennævnte tilfælde skal man stykke URLen sammen af følgende to dele:
http://www.pixar.com/shorts/tt/theater/short_320.html
.../../../theater/shorts/tt/quicktime/tt_320.mov
Den fulde URL bliver derfor:
http://www.pixar.com/theater/shorts/tt/quicktime/tt_320.mov

Der burde ikke være nogen copyright problemer, så længe det udelukkende
er til egen brug du downloader filmen. Selvfølgelig, hvis du begynder at
vise den offentligt, lægge den ud til fildeling etc, så kan du meget
hurtigt komme gevaldigt på skideren.

--
Bjarne D Mathiesen http://mozilla.mathiesen.info/
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-11-04 23:30

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> [...]
> er til egen brug du downloader filmen. Selvfølgelig, hvis du begynder at
> vise den offentligt, lægge den ud til fildeling etc, så kan du meget

Nøøøjjjjjj, hvor er det bare for blæret!!

Tak Bjarne, jeg kunne ikke ønske mig et bedre svar )

Desværre var der intet der var "rimeligt selvforklarende" for mig, men
jeg er bare SÅ glad for at det virker

Jeg ved at det er ømfindigt materiale, men det er også bare til at have
liggende, og engang imellem bl.a. få grineren over f.eks "All for the
birds"

Øee, for at få nogle flere, så skal jeg vel bare finde kildekoden, og så
prøve at se logikken i ovenstående, og så forsøge, det sker der vel ikke
noget ved :-/

Men hvorfor bliver "short" og "theater" byttet om, i den fulde URL?

Ved hvilke type "uddannelse" lærer man i grunden at tyde den slags?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-11-04 23:41

> [...]

> Men hvorfor bliver "short" og "theater" byttet om, i den fulde URL?
>
> Ved hvilke type "uddannelse" lærer man i grunden at tyde den slags?

ØV!

Det hele gik fint, jeg fik URL åbnet i QT, så den i full scteen, men da
jeg ville "save", fik jeg besked på at "this movie does not allow
saving".

Men dit svar er ikke mindre værd af den grund, Pixar har bare orden i
sagerne

Jeg er glad og tilfreds med at jeg får mulighed for at se på full screen

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 05-11-04 00:12

Lone Schmidt wrote:

> [...]
> sagerne
>
> Jeg er glad og tilfreds med at jeg får mulighed for at se på full screen

Åben linket i en browser, lad filmen loade, tryk æble+s og så er den
hjemme på din disk.

Henrik Lindskou

Fra : Lone Schmidt

Dato : 05-11-04 06:07

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Åben linket i en browser, lad filmen loade, tryk æble+s og så er den
> hjemme på din disk.

Ja, den metode kender jeg, det bliver jo "browserside", det er mere cool
at have filmen alene

Så jeg prøver at forfølge det web halløj lidt endnu.....sålænge Bjarne
kan holde til mine spørgsmål
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 05-11-04 01:12

Lone Schmidt skrev:
> [...]
> saving".
>
> Men dit svar er ikke mindre værd af den grund, Pixar har bare orden i

OK - så må vi jo have fat i den 'grove' metode og benytte en download
manager. Jeg benytter 2 forskellige lidt efter hvad opgaven går ud på:
Monica : http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10801
iGetter : http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11684
men i dette tilfælde kan begge benyttes og er lige gode.

Og jeg har testet at det virker

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 05-11-04 00:21

Lone Schmidt wrote:

> [...]
KLIP

> Men hvorfor bliver "short" og "theater" byttet om, i den fulde URL?

Prøv at lægge mærke til at det er det sidste af linket der sættes sammen
med pixar.com således at alt html udlades

Henrik Lindskou

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 05-11-04 00:56

Lone Schmidt skrev:

> [...]
>
> Øee, for at få nogle flere, så skal jeg vel bare finde kildekoden, og så
> prøve at se logikken i ovenstående, og så forsøge, det sker der vel ikke

jeps - du skal hive fat i kildekoden til siden og finde det <object> der
indeholder URLen til *.mov'en

For nu at tage det hele trin for trin så starter du med URLen til siden
med filmen : http://www.pixar.com/shorts/tt/theater/short_320.html
og fjerner html-delen : http://www.pixar.com/shorts/tt/theater/
Så kigger man dernæst på URLen til filmen fra <object>:
.../../../theater/shorts/tt/quicktime/tt_320.mov
.../ betyder at man skal en mappe baglæns i URLen
og dem er der så tre af:
-1 giver http://www.pixar.com/shorts/tt/
-2 giver http://www.pixar.com/shorts/
-3 giver http://www.pixar.com/
og det skal så sættes sammen med URLen fra <object> uden nogen ../ :
theater/shorts/tt/quicktime/tt_320.mov
hvilket så alt i alt giver den direkte fulde URL til filmen.

> Men hvorfor bliver "short" og "theater" byttet om, i den fulde URL?
>
> Ved hvilke type "uddannelse" lærer man i grunden at tyde den slags?

selvlært autodidakt stodder når det gælder html & web.
og ellers så lærer du ikke den slags på nogen som helst kurser.
det er erfaring, eksperimenteren og lysten til at 'lege'

--
Bjarne D Mathiesen http://mozilla.mathiesen.info/
København N ; Danmark ; Europa http://webadmin.mathiesen.info/

Fra : Lone Schmidt

Dato : 05-11-04 06:07

> [...]

> og ellers så lærer du ikke den slags på nogen som helst kurser.
> det er erfaring, eksperimenteren og lysten til at 'lege'

Godmorgen!

Fin forklaring!

Det er sjovt at lege!

Men jeg kan ikke lege mere lige nu, jeg skal på arbejde ((

Jeg vender frygtelig tilbage i aften ))
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Lone Schmidt

Dato : 05-11-04 18:46

> [...]

> Fin forklaring!
>
> Det er sjovt at lege!
>
> Men jeg kan ikke lege mere lige nu, jeg skal på arbejde ((

Jeg nåede at lege lidt i morges, dog under lidt stressede forhold!

Jeg prøvede at lave en "direkte fuld" URL på en anden film......
men det virkede ikke

<http://www.pixar.com/ theater/shorts/gg/quicktime/gg_320.mov>

Hvad har jeg gjort forkert, det ligner jo til forveksling "tt" URL,
blot erstattet af "gg"?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-11-04 19:25

In article <1gmsj9r.5ur4pe1nnhm8kN%mailloneFJERN@netscape.net>,
> [...]

> <http://www.pixar.com/ theater/shorts/gg/quicktime/gg_320.mov>
>
> Hvad har jeg gjort forkert, det ligner jo til forveksling "tt" URL,

Det er ikke bare fordi, du er kommet til at lave et mellemrum foran
"theater"? Der må jo ikke være mellemrum i URL'er.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 05-11-04 19:43

Lone Schmidt skrev:

> [...]
>
> <http://www.pixar.com/ theater/shorts/gg/quicktime/gg_320.mov>
>
> Hvad har jeg gjort forkert, det ligner jo til forveksling "tt" URL,

I den URL du har postet her er der i hvert fald et mellemrum for meget
før 'theater'. Uden dette mellemrum fungerer det upåklageligt. Og du
skal heller ikke have '<' og '>' med når du benytter URLen.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 05-11-04 22:35

> [...]

> før 'theater'. Uden dette mellemrum fungerer det upåklageligt. Og du
> skal heller ikke have '<' og '>' med når du benytter URLen.

Godt gået, folks!
underligt, for jeg har kigget mange gange :-/

Fedt, så kan jeg godt.........med et par støttepædagoger
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 07-11-04 16:15

Lone Schmidt skrev:

> [...]
>
> Men på Pixar´s hj. side , er der små klip, men ikke mulighed for
> "arkivere" dem, er det pga. copyright, eller skal man gøre det på en

Hvis du kan lide Pixars ting, så er her et par andre URLer du kan 'lege'
med :

http://www.deadtroll.com/index2.html
Find live-vesionen af 'Internet Help Desk'

http://www.wired.com/animation/
jeg vil her anbefale:
'Alien Song' af Victor Navone fra 1999
'Mosey the Sequel' af S. Milligen
'Perk' af Dusan Kastelic fra 2002

http://www.jefflew.com/videos.html
'Killer Beans - the Party' v2.1

Fra : Tom

Dato : 07-11-04 16:49

On 07/11/04 16:14, in article zZqjd.62791$Vf.3093031@news000.worldonline.dk,

> [...]
> med :
>
> http://www.deadtroll.com/index2.html
> Find live-vesionen af 'Internet Help Desk'

Det er ind imellem muligt at højreklikke lige ved siden af QT film, læse
kildekoden, og der se hvor filmen egentlig ligger.. Derefter er det muligt
at se den i en ny ramme og.. nå..ja...højreklikke igen.. Et godt ord at lede
efter er vist nok noget med agami..
Men det ved jeg naturligvis INTET om..
Lige som jeg heller ikke kender andre der ved noget om det..

Fra : Lone Schmidt

Dato : 07-11-04 19:55

> [...]

> med :
>
> http://www.deadtroll.com/index2.html
> Find live-vesionen af 'Internet Help Desk'

Perk, er fed!

Jeg tager mod alle gode animations link med kyshånd, jeg ælsker dem!
Specielt hvis der er en fin morale i historien
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 07-11-04 21:32

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Jeg tager mod alle gode animations link med kyshånd, jeg ælsker dem!
> Specielt hvis der er en fin morale i historien

Se dem i biffen:
<www.theincredibles.com>

eller til nød på DVD:
<www.findingnemo.com>