Betaling for overleveret software.
Fra : Jørgen Andersen

Dato : 01-11-04 14:55

Hej Alle sammen.

Er ny er i gruppen, men håber der er nogle der kan komme med et par tips
eller 2 til et problem jeg har fået.

Jeg har for ca. 1 års tid siden udviklet et større stykke software for en
dansk virksomhed, og desværre
også overleveret source koden til dem, der har været forskellige aftaler om
betaling for denne software, men
desværre nåede de aldrig at bliver underskrevet.

Nu ser det desværre ud til at de ikke har lyst til at betale for den
software jeg har udviklet til dem, hvad søren gør man.. Det er et projekt
der har spændt sig ud over et års tid hvorfor det er en del mandetimer der
er gået tabt, hvis der sker ingenting. På den anden side, så er jeg ikke
rigtigt blevet betalt, og har derfor ikke umiddelbart midler til at sætte en
advokat på sagen endnu..

Min tese er at så længe de ikke har betalt for softwaren, så tilhører den
vel egentlig stadig mig. Hvis det er korrekt, hvad kan man så gøre af ting,
for evt. at få dem til at holde op med at bruge den, eller betale ??

Håber der er nogen der kan finde hoved og hale i ovenstående beskrivelse,
hører meget gerne hvis der er nogen der har gode råd.. Kan man evt.
Politianmelde dem ?

Tak.

JørgenA.

Fra : alexbo

Dato : 01-11-04 15:13

"Jørgen Andersen" skrev

> Nu ser det desværre ud til at de ikke har lyst til at betale for den
> software jeg har udviklet til dem, hvad søren gør man..

Du starter med at få klarlagt hvorfor de ikke har betalt.

Mener de ikke de skylder noget,
mener de ikke at projektet er færdigt,
mener de ikke du har leveret det de ønskede,
er det bare fordi de af princip først betaler når de ikke kan trække det
længere.

Når du selv har udleveret softvare og kode, så er det deres, selv om du
mener der stadig er et mellemværende.
Du skriver " ikke rigtigt er blevet betalt" betyder det er du har fået noget
à conto, og i så fald hvordan og med hvilken følgeskrivelse.

Har du sendt dem en regning og fik du svar på den?
Har du sendt en rykker?
Har du talt med dem i firmaet du havde kontakt med under udviklingen.

Der er en lang række af ubesvarede spørgsmål du kan overveje, og så kommer
dine muligheder måske til syne af sig selv.

Prøv at skrive en redegørelse for forløbet, hvem du har talt med, hvornår
o.s.v., sådan en ville din evt. advokat jo alligevel gerne have, mens du
skriver den får du selv lidt orden på dine tanker.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jørgen Andersen

Dato : 05-11-04 11:13

Lidt langsom i optrækket, men tak for svaret.

Måtte desværre overgive det til en advokat.

JA