Forsikring og fortrydelsesret
Fra : Daniel Overby

Dato : 28-10-04 17:07

Jeg tegnede sidste efterår en forsikring på min MC og var i den anledning
oppe hos forsikringsselskabet, hvor jeg afgav de nødvendige oplysninger.

Jeg har først nu modtaget min police og den indeholder fejl i forhold til,
hvad vi aftalte sidste år. Jeg har fuld tillid til, at det nok skal blive
løst tilfredsstillende, men kom egentlig til at tænke på, hvad der sker,
hvis jeg vil bruge min fortrydelsesret.

Jeg har tegnet ansvar og kasko. Hvor meget skal jeg betale, hvis jeg vælger
at fortryde forsikringen. Kun for den lovpligtige kasko eller også for
kasko. Fra hvornår skal jeg betale?

- Daniel

Fra : MAndersen

Dato : 28-10-04 20:16

"Daniel Overby" <mailFJERN@overbyhansenFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har tegnet ansvar og kasko. Hvor meget skal jeg betale, hvis jeg
> vælger at fortryde forsikringen. Kun for den lovpligtige kasko eller også

Jeg kan desværre ikke helt huske regler, men kig i forsikringsaftale loven,
omkring betaling og aftalens indgåelse

MAndersen

Fra : Peter

Dato : 28-10-04 20:20

> [...]
>
> Jeg har tegnet ansvar og kasko. Hvor meget skal jeg betale, hvis jeg
> vælger at fortryde forsikringen. Kun for den lovpligtige kasko eller også

Du har 14 dages fortrydelsesret og skal INTET betale selv om du har haft
forsikringen - selskabet skulle ha' sendt den med det samme. Det er i hvert
fald udgangspunktet.

Står der intet i papirene om fortrydelsesret?

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel

Fra : Daniel Overby

Dato : 31-10-04 23:19

> [...]
> hvert fald udgangspunktet.
> Står der intet i papirene om fortrydelsesret?

Joh, der er et helt afsnit om fortrydelse af forsikringen. Herunder at jeg
har 14 dages fortrydelsesret fra modtagelsen af policen. Det var jeg dog
godt klar over, jeg var mere interesseret i, hvad en fortrydelse reelt ville
betyde.

Men min situation er nok lidt atypisk, idet selskabet har været mere end 1
år om at ordne papirerne.

- Daniel