Jakke retur.... Hjælp
Fra : Anette Bjerregaard

Dato : 27-10-04 19:33

Hej
Jeg ved ikke om det er den helt rigtige nyhedsgruppe jeg er kommet ind på,
men ellers sætter jeg pris på en henvisning til en anden.
Jeg har brug nogle gode råd angående mine rettigheder og muligheder i
følgende sag inden jeg går videre med sagen til forbrugerstyrelsen.... Tak

Den 21/4 '04 købte jeg en sommerjakke for 2000,- Efter at have gået i den
nogle få gange dvs. måske sammenlagt 12 timer over de næste uger erfarer jeg
at elastikkerne nederst i hver side er i stykker (gummiet spriger frem og de
er blevet "uldne")

Den 3/5 beslutter jeg derfor at gå ned og klage over elastikkerne i håb om
at jeg kan få sat nogle andre i. Jeg får at vide af ekspedienten at det
faktisk nærmest ikke kan lade sig gøre, men at han da godt kan sende den ind
hvis jeg synes det, men de vil nok ikke gøre noget ved det fra fimaets side.
Jakken er fra Italien og jeg får at vide at den bliver sendt derned.
Ekspedieten fortæller at jeg vil nok kunne få jakken om et par uger.

I slutningen af maj mdr beslutter jeg mig for at kontakte butikken da jeg
ikke har hørt noget fra dem, hvorefter den samme ekspedient forsikrer mig at
han har talt med "Italien" flere gange, men den er ikke vendt tilbage, men
han vil fortsat forsøge. Derefter hører jeg fra ham flere gange inden for de
næste par uger hvor ekspedienten fortæller mig at han gør alt hvad han kan
for at få den tilbage.

Hen over sommeren sker der ikke noget og jeg hører ikke fra butikken, så jeg
henvender mig til dem i starten af august måned, her kommer jeg til at tale
med en ny ekspedient, da den anden af en eller anden grund er stoppet der.
Hun fortæller mig gladeligt at min jakke er kommet hjem, men at hun ikke
vidste hvem der ejede den og derfor ikke desværre er der ikke blevet lavet
noget på jakken og hun tilbyder derfor at sende den til skrædder for at få
sat en ny elastik i (hvilket ligeså godt kunne være blevet gjort med det
samme da jeg indleverede den :))

Den 30/8 er jakken så færdig og jeg tager ned for at hente den, for derefter
at finde ud af at de har skiftet ribben/elastikken ud ved ærmerne :(.
Butikken beholder derfor jakken og hun vil så sende den ind for at få rettet
den rigtige fejl.

27/10 Efter megen travlhed har jeg ikke haft tid til at kontakte butikken,
som heller ikke har forsøgt at kontakte mig og jeg beslutter derfor at gå
ned og undersøge hvor den bliver af. Den kvindelig ekspedient som betjente
mig før er så igen skiftet ud med en ny og har ikke kunnet kontakte mig da
hun ikke havde mit nummer. Hun oplyser endvidere for mig at man aldrig
sender noget til Italien for at få det undersøgt. Jeg finder så ud af at man
har forsøgt at rette lidt på elastikkerne ved at sy dem lidt længere ind men
de er stadig i stykker og man har ikke sat nogle nye i!

Nu er sagen så den at jeg gerne vil have mine penge tilbage eller et
tilgodebevis, for efter så lang tids venten og så meget besvær uden at der
egentlig er sket noget ved en sommerjakke, som jeg jo ikke ligefrem kan
bruge nu og som jeg måske ikke kommer til at bruge til næste år. Jeg har
ikke kunnet få nogle af delene fordi det gjorde de ikke (ekspedientens
videregivelse af svaret fra hendes chef som i øvrigt ikke er i butikken
"nogensinde") Jeg får endvidere at vide at efter, at man har sat
reklamationsretten op til 2 år har butikkerne ret til at foretage
reperationer på ting, så de ikke behøver at tage dem retur.

Butikken har stadig jakken og i stedet for at jeg skulle kommer forbi i
morgen og afklare sagen med ekspedienten, bliver jakken nu sendt til
reperation og på fredag skal jeg så ned og snakke med chefen for butikken.

Jeg har egentlig ret mange spørgsmål i denne sag, men det primærer er
hvordan står jeg som forbruger rent lovmæssigt og hvilke krav har jeg
(ikke)? Og hvad skal man sige til chefen, som måske kunne finde på at fyre
nogle regler af som jeg måske ikke er 100% inde i ?

Håber at der er nogen der kan hjælpe?

Mvh

Jens Meiner
(skriver fra en anden mailadresse)

Fra : Jens Meiner

Dato : 28-10-04 10:39

Det var ikke meget hjælp der var at hente herinde ????

Mvh
Jens Meiner

Fra : HKJ

Dato : 28-10-04 15:51

"Jens Meiner" <faar@email.dk> wrote in message
> Det var ikke meget hjælp der var at hente herinde ????

Han har fået hjælp i dk.forbruger, før han postede her.

Fra : Jens Meiner

Dato : 28-10-04 15:59

Er det forbudt for, så undskylder jeg da mange gange ?!!!!

Fra : HKJ

Dato : 28-10-04 16:02

Læs her: http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

Fra : Jens Meiner

Dato : 28-10-04 16:10

Tænk at folk ikke har mere vigtige ting at gå op i.....

"Selvom et indlæg vitterligt hører til i flere forskellige grupper, kan det
stadig virke irriterende for nogle læsere, såfremt en tråd løber i alle
disse. Hvis læseren abonnerer på disse grupper, vil han se den samme tråd
flere steder. Nogle nyhedslæsere kan kompensere for dette, men ikke alle."

Citat: http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

Gid man var en smule mere tolerant.......

Mvh

Jens Meiner

70 gange.... Så må jeg da være tilgivet !!!!

Ikke samme indlæg i flere grupper,

Fra : Sune Vuorela

Dato : 28-10-04 16:07

On 2004-10-28, Jens Meiner <faar@email.dk> wrote:
> Er det forbudt for, så undskylder jeg da mange gange ?!!!!

næh - ikek ret meget.
Men eksperterne i forbrugerjura læser vidst med begge steder, hvorfor de
også ofte nøjes med at svare et sted.

--
Sune

Fra : Per Christoffersen

Dato : 28-10-04 10:50

"Anette Bjerregaard" <anettebj@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Håber at der er nogen der kan hjælpe?

Kig på www.forbrug.dk (Forbrugerstyrelsen) eller måske deres særlige side
www.klagetjek.dk.

Det ser for mig at se ud som om du vil være umiddelbart gerettiget til at
hæve købet, og få dine penge igen.

/Per