Dom - uden indkaldelsese
Fra : Peter

Dato : 21-10-04 20:15

Hejsa!

jeg modtog i går et brev fra et inkassoselskab med følgende ordlyd:

" Ifølge dom blev de fprbligtiget til at betale følgende...."

Og nu står jeg og ligner et stort spørgsmålstegn.

1) Jeg mener ikke at have nogen gæld til det firma som de henviser til!

2) Jeg har aldrig hørt om / fået en rykker fra pågældende firma
(inkassofirmaet skriver at kravet er fra 20/08/1987)

3) Jeg er aldrig blevet indkaldt til retten

Hvad gør man - Er det noget man skal pusse forbrugerombudsmanden / politiet
på, (det lugter af svindel)
Eller skal man hyre en advokat?

Mvh Peter

Fra : Peter Risager

Dato : 21-10-04 20:34

Det er da lidt skræmmende så meget inkassofusk der er for tiden.

Bør det ikke tages op af eksempelvis DR kontant, så har de da noget
fornuftigt at sende for en gangs skyld.

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : Peter

Dato : 21-10-04 20:56

"Peter Risager" <peden@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> Det er da lidt skræmmende så meget inkassofusk der er for tiden.

Kender du omfanget?

> Bør det ikke tages op af eksempelvis DR kontant, så har de da noget
> fornuftigt at sende for en gangs skyld.

Du ved ikke om der er fusk i denne sag. Den dom der henvises til, *kan* jo
rent faktisk godt være afsagt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 21-10-04 21:05

"Peter" skrev 21.10.2004 21:55:

> Kender du omfanget?

Der blev henvist til "Kontant" - så er fakta ikke vigtige. Det vigtigste er,
at nogen føler sig snydt.

> Du ved ikke om der er fusk i denne sag. Den dom der henvises til, *kan* jo
> rent faktisk godt være afsagt.

Du er igen forkert på den - det er ikke vigtigt for "Kontant". De er ikke
belastet af fakta...

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!

Fra : Peter Risager

Dato : 21-10-04 21:13

> Kender du omfanget?

Nej det er korrekt, måske er det bare symptomatisk for usenet brugere at de
er
plaget af inkasso skrivelser fra IJ, på foranledning af Telia, eller
lignende.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-10-04 14:07

On 2004-10-21, Peter Risager <peden@anarki.dk> wrote:

> Nej det er korrekt, måske er det bare symptomatisk for usenet brugere

Husk blot, når du laver din statistik, hvem der benytter usenet: Der er
de faste skribenter, og folk der skal have løst et problem.

> at de er plaget af inkasso skrivelser fra IJ, på foranledning af
> Telia, eller lignende.

Jeg mener ikke Telia bruger Intrum Justitia.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Many pages make a thick book.

Fra : Vic.

Dato : 23-10-04 01:35

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Husk blot, når du laver din statistik, hvem der benytter usenet: Der
> er de faste skribenter, og folk der skal have løst et problem.

> Jeg mener ikke Telia bruger Intrum Justitia.

Nope, de bruger Lindorff, som er ligeså skudt i krydderen som IJ.

Vic.

Fra : Peter

Dato : 23-10-04 08:38

"Vic." <ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Nope, de bruger Lindorff, som er ligeså skudt i krydderen som IJ.

Det kan lade sig gøre at stoppe mærkelige inkassosager hos Lindorff.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Rasmus

Dato : 21-10-04 20:35

"Peter" <pasbo@nospam-bgg27.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og nu står jeg og ligner et stort spørgsmålstegn.
>
> 1) Jeg mener ikke at have nogen gæld til det firma som de henviser til!

Har du haft gæld til andre firmaer som du ikke har betalt? (selskabet kan jo
ha´ skiftet navn)

> [...]
>
> 3) Jeg er aldrig blevet indkaldt til retten
>
> Hvad gør man - Er det noget man skal pusse forbrugerombudsmanden /

Er du sikker på at brevet er til dig?
Hedder inkassoselskabet Intrum Justitia?

mvh
Rasmus

Fra : Peter

Dato : 21-10-04 20:45

"Peter" <pasbo@nospam-bgg27.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> jeg modtog i går et brev fra et inkassoselskab med følgende ordlyd:
>
> " Ifølge dom blev de fprbligtiget til at betale følgende...."

Anmod om at få en kopi af dommen. Gør det skriftligt og skriv du aldrig har
modtaget stævning eller andet.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-10-04 20:47

Peter wrote:

> [...]
>
> 2) Jeg har aldrig hørt om / fået en rykker fra pågældende firma
> (inkassofirmaet skriver at kravet er fra 20/08/1987)

Det er meget længe siden. Er du sikker på, at du ikke husker forkert?
Vær opmærksom på, at kravet kan være opstået i et andet firma som senere
har videresolgt fordringen.

> Hvad gør man

Kontakt inkassofirmaet og bed om dokumentation for såvel gæld som dom.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 21-10-04 21:24

"Peter" <pasbo@nospam-bgg27.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad gør man - Er det noget man skal pusse forbrugerombudsmanden /
> politiet på, (det lugter af svindel)

Start med at skrive tilbage til selskabet at du ikke kan anerkende kravet,
og at du er uvidende om at der skulle have været afsaget en dom over dig.
Bed om en domsudskrift, og skriv herefter at du ikke foretager dig
yderligere før end du har domsudskriften i hænde.

Sender de domsudskriften, så har du et problem. Gør de ikke, så har de
sandsynligvis ikke et krav på dig, da kravet i givet fald vil være 17 år
gammel, og det kommer de ingen ´vegne med uden en dom.

Får du domsudskriften, så skriv til her i gruppen igen, så må se på det til
den tid.

Peter

Fra : Peter

Dato : 22-10-04 04:27

Tak for svarende til jer alle.

Jeg vil , som flere skriver, kontakte firmaet skrifligt for at få
dokumentation for hhv. gæld og dom

Som Kim skriver, kan det jo være at jeg ikke kan huske 17 år tilbage,
hvilket isåfald vil give mig meget røde øre

Jeg vender tilbage, når der er nyt.

Mvh Peter