Bierhverv - selvstændigt erhverv, i forhol~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-10-04 22:37

Hej NG.

Jeg forudser at jeg får problemer med min A-kasse, og vil derfor spørge
jer til råds

Sagen kort. jeg er lønmodtager på fuld tid, er dagpenge berettiget
medlem af en A-kasse,
der vil udbetale lidt mønt, såfremt jeg står uden arbejde.

Min plan er at jeg fra og med lige om lidt starter et produktionsfirma
op, som et bierhverv. Det er sådan set også meget godt, ind til den dag,
jeg mister mit fuldtidsjob, hvor A-kassen mener sig Berettiget til at
modregne dagpenge ydelserne, i min indtjening fra min
erhvervsvirksomhed.

På hvilken måde kan / skal jeg dokumenterer indtjening / timeforbrug
(som A-kassen kan modregne i)

Det skal lige indsparkes, at da der er tale om en produktionsvirksomhed,
har jeg en klar føling med hvor lang tid, det tager at producere en
ordre.

Som ejer, af et enmandsfirma, modtager jeg jo ikke løn - fra min egen
virksomhed, men kan hæve mønt til jeg skammer mig, eller der ikke er
flere i kassen.. Men jeg vil jo gerne se firmaet vokse, og har derfor
kun planer om at hæve en beskeden del af firmaets brutto indtjening, til
privatforbrug.

Som jeg har fået forklaret dagpengereglerne, kan de gå 13 uger tilbage,
og se på hvor mange timer, jeg har haft ud over 37 / uge. og modregne
med op til 5 ugers karantæne, er det korrekt?

Jeg kunne self. fise ned på A-kasse kontoret og spørge hvad de har tænkt
sig, men nu er i jo lige i nærheden

--
Med venlig hilsen Michael Petersen

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 22:50

Læs f.eks. hvad IAK skriver her:
http://www.iak.dk/indhold/raad-regler/bibeskaef/bibeskaef1.htm

Andre A-kasser burde have samme regler, svjv.

hilsen
Uffe

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote
in message news:41743767$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Petersen_Michael

Dato : 21-10-04 16:41

In news:41743a7b$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Uffe Kousgaard <look_at_www.routeware.dk> wrote:
> Læs f.eks. hvad IAK skriver her:
> http://www.iak.dk/indhold/raad-regler/bibeskaef/bibeskaef1.htm
>
> Andre A-kasser burde have samme regler, svjv.

Tak for link
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg