Opsigelsesbetingelser hos b-one.net
Fra : RH

Dato : 17-10-04 20:23

Hej i gruppen

Min kæreste opsagde sit abonnement hos b-one.net (betaling for
hjemmeside-adresse) den 10. oktober 2004. Abonnementet som han tegnede
sidste år 7. november har været forudbetalt et helt år. Den 12. oktober
modtager han via e-mail en bekræftelse på hans opsigelse, og samtidig
skriver de, at da han har 3 måneders opsigelse vil han komme til at betale
for en ny periode, og hvis han ikke allerede har modtaget en faktura så vil
han modtage den indenfor de nærmeste dage.

Den 15. oktober modtager han så en e-mail med faktura, hvor de opkræver
betaling for 12 mdr. (fra 8. november 2004 - 7. november 2005).

I b-one.net's forretningsbetingelser står der, at kunden har ret til at
opsige sit abonnement når som helst og at der er 3 mdrs opsigelse.
Forudbetalt abonnement tilbagebetales dog ikke.

Nu er mit spørgsmål så:
Det kan vel ikke passe, at de efter opsigelsen kan fremsende en faktura på
et helt år - især ikke når de ikke tilbagebetaler forudbetalt abonnement?

Jeg synes det minder en hel del om de opsigelsesbetingelser Viasat har
anvendt (eller stadig anvender?) som der var så meget i medierne om for 1
års tid siden. Den eneste forskel er, at Viasat har nævnt disse betingelser
i kontrakterne - hvilket b-one.net ikke har.

Min kæreste har skrevet en mail til firmaet, hvor han skriver at han
naturligvis gerne vil betale for de 3 mdr, og at der må være sket en fejl,
da de har opkrævet for 12 mdr. Dette har han endnu ikke fået svar på, så
derfor kunne jeg godt tænke mig at høre de jura-kyndige herinde, hvad I har
at sige til denne sag.....

Mvh

Sanne

Fra : Holst

Dato : 17-10-04 21:12

RH wrote:

> [...]
> et helt år - især ikke når de ikke tilbagebetaler forudbetalt abonnement?

Tjah, jeg synes, det er helt okay.

Der står tydeligt i B-ones forretningsbetingelser, at der skal betales
for ét år ad gangen. Ligeledes står der tydeligt, at der er tre måneders
opsigelse. Det må så betyde, at en eventuel opsigelse skal ske senest
tre måneder før en abonnementsperiodes ophør, i de kærestes tilfælde
senest den 7. august.

Man får jo, hvad man betaler for. B-one er billige, og derved mister man
også noget af fleksibiliteten, herunder fleksibilitet i forbindelse med
abonnementet.

Og ... det er jo billige priser, så i bedste fald er det sølle 153,75
kr., det drejer sig om.

> [...]
> derfor kunne jeg godt tænke mig at høre de jura-kyndige herinde, hvad I har

At din kæreste burde have sat sig ind i B-ones forretningsbetingelser,
inden han indgik en aftale med dem.