Undersøgelse af privat ejendom.
Fra : Thomsen

Dato : 15-10-04 12:26

Hejsa.

Jeg arbejder på en større trælast, hvor vi har en portvagt ved udgangen.
Dvs når kunderne kommer efter at have betalt beder vi dem om at få lov til
at se bon/følgeseddel og kigge i deres biler. Vi tjekker altså lastrummene
på varevogne, overdækkede trailere og bagagerumme på biler.
Dette er så vidt jeg er orienteret det samme som at tjekke folks tasker osv
hvilket politiet er de eneste som har ret til at gøre.
Men nu skilter vi højt og tydeligt ved indgangs porten med at kontrol ved
udkørsel vil finde sted, så ændrer det på vores ret til at kontrollere
bilerne ved udkørsel?

Det skal dog lige siges at så vidt jeg ved har der aldrig været nogen som
har brokket sig over at vi lige tjekker bilen ved udkørsel. Det er mere
princippet i det.

Mvh
Morten

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-10-04 13:16

"Thomsen" <tnews@nospam.dk> skrev:

> Det skal dog lige siges at så vidt jeg ved har der aldrig været
> nogen som har brokket sig over at vi lige tjekker bilen ved
> udkørsel. Det er mere princippet i det.

Så længe kunderne ikke gør modstand og lader jer undersøge biler mv. så
er det fint nok, men hvis en kunde nægter, har I ingen
sanktionsmuligheder, og I kan få alvorlige problemer hvis I forsøger at
gennemtvinge en undersøgelse eller tilbageholder kunden.

De relevante §§ er allerede citeret i Bilka-trådene.

--
Morten http://miljokemi.dk