p-bøde
Fra : Pilgaard

Dato : 12-10-04 18:24

Hej

Jeg har fået en p bøde fordi jeg ingen p-skive har, men jeg havde købt 2
p-billetter en fra kl. 14:00 til 16:32 og en fra 16:00 til 17:40.

Grunden til at jeg havde 2 ens i en periode var forbi et møde blev forlænget
så for ikke at få en bøde så hellere havde en overlab tid.

Men så kom jeg ud og havde fået en bøde fordi jeg ikke havde nogen p-skive
(sat den), men skal man sætte en p-skive når man har købt en billet? Der
står vel hvor længe man må holde der ellers forstår jeg ikke hvad 17:42 skal
nævnes for?

Faktisk fik jeg to bøder inden jeg kom tilbage, den ene var for ulovlig
pakering, jeg mener det var bag skiltet, måske ramte snuden lige forbi det
skildt, men heller ik mere.

Jeg ejer ikke selv bilen, den var lånt, så ejeren får nok en kopi af denne
bøde eller de bøder.

Men har man en chance for at gøre noget med de bøder eller er man bare
pisket til at betale. Og hvem har bevis retten? Kan de bare sige at du
holder ulovligt og hvis jeg er uenig og ikke lige har et cam på mig så skal
man betale?

/Pilgaard

Fra : Henning

Dato : 13-10-04 08:02

On Tue, 12 Oct 2004 19:23:36 +0200, "Pilgaard" <goodbuy@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>
>Grunden til at jeg havde 2 ens i en periode var forbi et møde blev forlænget
>så for ikke at få en bøde så hellere havde en overlab tid.
Der kan faktisk gives p-afgift (det hedder ikke bøde) for at have mere
end een billet i forruden, du er heldig med du ikke fik endnu en
afgift på den baggrund.

> [...]
>står vel hvor længe man må holde der ellers forstår jeg ikke hvad 17:42 skal
Hvis gaden du parkerer i kræver p-skive hjælper en billet intet.
Findes mange steder i København, det gælder om at have øjnene med sig
når man parkerer.

>Faktisk fik jeg to bøder inden jeg kom tilbage, den ene var for ulovlig
>pakering, jeg mener det var bag skiltet, måske ramte snuden lige forbi det
>skildt, men heller ik mere.
Imponerende - men der er en grænse ved skiltet, er den overskredet vil
en emsig p-vagt give en afgift.

>Jeg ejer ikke selv bilen, den var lånt, så ejeren får nok en kopi af denne
>bøde eller de bøder.
Præcis.

> [...]
>holder ulovligt og hvis jeg er uenig og ikke lige har et cam på mig så skal

P-vagten har sandsynligvis allerede taget fotos. Som udgangspunkt har
vagten ret, der skal meget til at overbevise om andet.

Fra : David T. Metz

Dato : 13-10-04 17:13

Pilgaard wrote:
> Men så kom jeg ud og havde fået en bøde fordi jeg ikke havde nogen
> p-skive (sat den), men skal man sætte en p-skive når man har købt en
> billet?

Hvis reglen på det pågældende område på det pågældende tidspunkt kræver det,
ja så skal man sætte skiven uanset om man har købt nok så mange billetter.

Sandsynligvis er problemet at du har trukket en billet der ikke gælder for
det sted du parkerede. I stedet skulle du måske bare have sat skiven. Er det
i København?

Hvem har udstedt afgiften?

David