Skifteretten
Fra : Per H

Dato : 10-10-04 20:41

Ved en familiemedlems bortgang, skal vi i skifteretten for at gøre
boet op.

I den forbindelse ønsker jeg at vide om advokaten skaffer oplysninger
om alle afdødes bankkontoer, eller om de efterladte skal fremskaffe
dem.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Jens Jensen

Dato : 10-10-04 21:54

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I den forbindelse ønsker jeg at vide om advokaten skaffer oplysninger
> om alle afdødes bankkontoer, eller om de efterladte skal fremskaffe

"Advokaten" normalt er det en kontorfuldmægtig eller overassistent der
klarer småbo, de har direkte on-line til Told&Skat og kan der se formue m.v.
JJ der har prøvet det

Fra : Per H

Dato : 11-10-04 04:40

On Sun, 10 Oct 2004 22:53:54 +0200, "Jens Jensen" <jens@jensen.dk>
skrev:

> [...]
>klarer småbo, de har direkte on-line til Told&Skat og kan der se formue m.v.

kan de så også se bankkontoerne?

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Else Holm

Dato : 11-10-04 08:37

> kan de så også se bankkontoerne?

Ja, de fremgår jo også af selvangivelsen, uden at man selv skal
foretage sig noget.

--
Else

Fra : Kim Petersen

Dato : 11-10-04 17:01

> Ja, de fremgår jo også af selvangivelsen, uden at man selv skal
> foretage sig noget.

Jeg står i nogenlunde samme situation, og her kan jeg se at opgørelserne
skal være pr. dødsdato - da hjælper selvangivelsen da ikke?

Fra : Anders r.e.m.o.v.e c~

Dato : 11-10-04 17:23

> Jeg står i nogenlunde samme situation, og her kan jeg se at opgørelserne
> skal være pr. dødsdato - da hjælper selvangivelsen da ikke?

Har lige prøvet præcis det samme. Her havde et familiemedlem dog lænset
kontoen for rub og stub på dødsdagen, så der stod 160 Kr tilbage. Så få for
en god
ordens skyld kontoudskrifter for 3 mdr. tilbage.

MVH Anders

Fra : Kim Petersen

Dato : 11-10-04 17:40

> [...]
for
> en god
> ordens skyld kontoudskrifter for 3 mdr. tilbage.

Dejligt med sådanne familiemedlemmer, sådan en er der også på min fars side