Ang at ride på off vej
Fra : NYK.M.Unlock

Dato : 10-10-04 00:15

jeg har en datter på 12 år der har hest og selvflg derfor gerne vil ride
rundt på de off landeveje men er der egentligt nogle regler viskalvære
opmærksom på og hvor kan man læse dem evt link

Fra : NYK.M.Unlock

Dato : 10-10-04 00:17

Fra : Tjinca

Dato : 10-10-04 07:45

> [...]
> rundt på de off landeveje men er der egentligt nogle regler viskalvære
> opmærksom på og hvor kan man læse dem evt link

Så vidt jeg husker at have læst (for meget længe siden), så må man gerne
ride på offentlige vej, dog kun i skridt og trav. Desuden skal man holde sig
på højre side af vejen, som cyklisterne. Jeg kan ikke forstille mig at det
skulle være ulovligt, da man ofte ser de store Jydeheste som trækker
Carlsbergvogene, folk og kongelige i hestevogne til bryllupper, samt ridende
gardehusare og politik på gaderne. Men prøv at forhøre dig i hestegruppen,
mon ikke de kender reglerne.

Tjinca

Fra : Rea721

Dato : 10-10-04 14:11

I news:4168711b$0$258$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
skrev NYK.M.Unlock følgende tekst:

> jeg har en datter på 12 år der har hest og selvflg derfor gerne
> vil ride rundt på de off landeveje men er der egentligt nogle regler
> viskalvære opmærksom på og hvor kan man læse dem evt link

Færdselsloven:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL

Søg efter ordet "hest"

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk
Flyudlejning, Skoleflyvning, Taxaflyvning, Rundflyvning