Reklamationsret ved privatkøb
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-10-04 19:23

Greetings!

Jeg står i en klemt situation mht. en brugt vare købt af en privat uden
mulighed for at bese varen inden køb.

Fakta:
Jeg har købt en brugt mobiltelefon i forrige weekend (betalt via PO
mandag den 27/9). Den har ved en gennemgribende test vist sig at have
en række fejl og mangler - dårligt tastatur og defekt SMS-ordbog, bla.
Den har en kvittering fra 29/1-04 (men der er mangelfuld reference
mellem telefon og kvittering). Jeg har også opdaget at telefonen var
brugt ved sælgers købstidpunkt (en brugt telefon solgt som ny).

Hænger jeg på købet (og fejlene) eller... ?

Jesper G. Poulsen

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-10-04 20:09

Jesper G. Poulsen wrote:
> [...]
> brugt ved sælgers købstidpunkt (en brugt telefon solgt som ny).
>
> Hænger jeg på købet (og fejlene) eller... ?

http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad015/

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-10-04 21:20

Morten Wartou wrote:

> http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad015/

Dvs. at jeg hænger på den, fordi jeg ikke har fået alle fakta fra
sælger forud for købet?

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter

Dato : 08-10-04 17:03

> Dvs. at jeg hænger på den, fordi jeg ikke har fået alle fakta fra
> sælger forud for købet?

Måske - det er lidt svært at sige ud fra det du oplyser.

Hvori består manglerne - helt præcist?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Kim, Aalborg

Dato : 08-10-04 10:59

> Jeg står i en klemt situation mht. en brugt vare købt af en privat uden
> mulighed for at bese varen inden køb.

Har du prøvet at tage det op med sælger?

Som regel er folk jo ikke helt urimelige og der må da kunne findes ud af
noget.

Hvis telefonen ikke virker som den skal, så må han da tage den tilbage og
give dig dine penge. Sådan fungerer det som regel i dk.marked.privat.*
nyhedsgrupperne (ved ikke om det er der du har købt den), så mon ikke det
gælder for dig også?