samtykkeerklæring - gyldighedsperiode
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-10-04 16:27

Hej NG,

I forbindelse med skoleplacering af vores handicappede søn, og ansøgning om
det der i serviceloven kaldes "merudgifter" som følge af drengens handicap,
skulle vi underskrive en såkaldt "samtykkeerklæring" (vi har ingen kopi af
denne) denne erklæring underskrev vi som sagt i forbindelse med ovennævnte i
foråret 2003.

Nu finder vi så ud af at kommunen arbejder (bag vores ryg) på at flytte
vores søn fra den institution han er i for at "tage ham hjem til kommunen"
(for at spare penge) vi har skriftligt protesteret over at kommunen
henvender sig til institution, læger og andre bag vores ryg og uden at
orientere os (ja fatisk benægtede de i første omgang at de havde gjort det)
men stillet overfor dokumentation indrømmede de det, og oplyste at det havde
de med baggrund i den underskrevne samtykke erklæring.

Nu er mit spørgsmål følgende:

1. er en sådan samtykkeerklæring uigenkaldelig?
2. er den gyldig i al evighed
3. må den bruges til andet end det den var givet til??

Jeg mener at huske at jeg et eller andet sted har læst at den netop ikke
måtte gemmes i skrivebordsskuffen og hives frem når det er bekvemt, men jeg
kan ikke finde det igen (link vil blive modtaget med kyshånd

Peter

Fra : Per Christoffersen

Dato : 07-10-04 16:38

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg
> kan ikke finde det igen (link vil blive modtaget med kyshånd

Punkt eet må vidst være at få fat i en kopi af samtykke erklæringen fra
kommunen.

/Per

Fra : Klaus

Dato : 07-10-04 16:42

> Punkt eet må vidst være at få fat i en kopi af samtykke erklæringen
fra
> kommunen.

Kan man ikke bare tilbagekalde samtykkeerklæringen? Selvfølgelig
skriftlig med kopi til institutionen.

Klaus