Opsætning af parabol.
Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 02-10-04 10:51

Hey folkens,

Jeg har lige haft Via Sat i røret, og udover en masse salgsgas, påpegede han
at selvom jeg bor i en andelsboligforening, havde jeg ret til at sætte en
parabol op, eller rettere, at foreningen havde pligt til at hendvise mig et
et sted jeg måtte sætte parabol op. For mig lød det jo altså en smule som
volapyk, men knægten inde hos ViaSat påstod det havde noget at gøre med min
ret til informationer og retten til at tage imod de tilbud jeg får.

Nu er det så bare lige, at jeg ikke har den store lyst til at stille mig op
over for bestyrelsen i foreningen, og spille smart, medmindre jeg er sikker
i min sag, og det er jeg bestemt ikke nu.

Spørgsmålet er derfor, er Via Sat gal på den, eller er der noget om snakken
?

Med venlige hilsner
Bo Jensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-10-04 11:08

"Bo Bach Jensen" <bachy@nopost.dk> skrev:

> [...]
> hos ViaSat påstod det havde noget at gøre med min ret til
> informationer og retten til at tage imod de tilbud jeg får.

Problemet er, at der har været en sag mod en kommune, hvor kommunen i
en lokalplan havde forbudt opsætning af paraboler i et område. Det må
en kommune ikke, da det strider mod en artikel i EMRK. Men denne
afgørelse kan ikke umiddelbart overføres på forhold mellem private.

Hvis man bor i en almen boligforening er der nogle regler om, at en
afvisning af opsætning af paraboler skal være sagligt begrundet om der
gælder tilsvarende regler for en andelsboligforening ved jeg desværre
ikke.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Gerner

Dato : 02-10-04 15:59

On 2 Oct 2004 10:08:16 GMT, "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>afvisning af opsætning af paraboler skal være sagligt begrundet om der
>gælder tilsvarende regler for en andelsboligforening ved jeg desværre

Altså bare en gang snik snak. Igen.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-10-04 16:02

Gerner <nospamadressen@postkasse.org> skrev:

> Altså bare en gang snik snak. Igen.

Ja så? Kan du påpege hvor i ovenstående jeg tager fejl? Og såfremt du
kan det kan du så komme med den rette beskrivelse af forholdene?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Gerner

Dato : 02-10-04 18:49

On 2 Oct 2004 15:02:26 GMT, "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>kan det kan du så komme med den rette beskrivelse af forholdene?

" om der gælder tilsvarende regler for en andelsboligforening ved

Manden spørger efter lovgrundlaget for andelsbolig, så hvorfor snik-snakker du
om en masse andet, når du alligevel til sidst ikke aner hvad der gælder for
andel ?

Tag og læs dig frem til et svar før du svarer. Eller henvis manden til den lov
der gælder.

Hvorfor vil du at jeg skal svare for dig. Hold dig fra at svare i det hele taget
når du ikke svarer korrekt.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 02-10-04 20:24

Bo Bach Jensen wrote:

> [...]
> i min sag, og det er jeg bestemt ikke nu.
>
> Spørgsmålet er derfor, er Via Sat gal på den, eller er der noget om snakken

Der er måske (lidt) om snakken, for emnet har været diskuteret her i
gruppen for nogen tid siden kan jeg huske. Jeg kan se at Morten har
ridset lidt op fra den diskussion. Hvis du søger på google kan du måske
finde tråden. Det handler SVJH grundlæggende om at der i EMRK står noget
om at man har ret til informationsfrihed, så hvis du gerne vil se nogle
kanaler over satellit som du ikke kan se/som AB-foreningen ikke gennem
deres kabel-tv-aftale kan tilbyde dig, så har du - jvf. EMRK (måske) ret
til at sætte en parabol op. Og så kan du undskylde dig med at du gerne
vil se russisk tv eller tilsvarende.

Men som Morten også skriver kompliceres spørgsmålet af at EMRK vist ikke
regulerer forholdet borgerne imellem - derved menes at når borgere, som
i en AB-forening indgår aftaler, så har EMRK ikke noget at sige.

Det var såvidt jeg husker hovedpunkterne i en tidligere tråd om emnet.
Håber du finder den på google... Og håber at du kan bruge det til noget.

Jeg tror ikke vi blev enige, (som ofte sker herinde)... Men spørg lige
din forening hvorfor de vil forbyde opsætning af paraboler og så kan du
jo lige skrive tilbage her hvad de siger...?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 02-10-04 22:12

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> din forening hvorfor de vil forbyde opsætning af paraboler og så kan du
> jo lige skrive tilbage her hvad de siger...?

Jaja .. jeg tænkte nok at ViaSat rendte med halæv vind, det var faktisk også
derfor jeg liiige ville spørge herinde :)

En anden ting er så, at når man så lige får pusetn efter at have haft ViaSat
i røret, og for tid til at tænke sig om, så var/er deres tilbud ikke så godt
endda hehe.

Jeg takker ihvertfald jer allesammen for jeres bidrag, og jeg vil da se om
google ikke kan drive det nævnte indlæg op til mig.

Fortsat god weekend.

Bo Jensen

Fra : Gerner

Dato : 03-10-04 11:24

On Sat, 2 Oct 2004 23:12:14 +0200, "Bo Bach Jensen" <bachy@nopost.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>
>Jeg takker ihvertfald jer allesammen for jeres bidrag, og jeg vil da se om
>google ikke kan drive det nævnte indlæg op til mig.

Det var den her, hvor også EU blev indblandet.:

From: "Kenneth T" <ken_t@cool.dk>
Newsgroups: dk.videnskab.jura
Subject: =?iso-8859-1?Q?Kan_udlejer_bestemme_om_man_m=E5_s=E6tte_parabol_op=3F?=
Date: Fri, 26 Sep 2003 14:45:37 +0200