Fredagsquiz
Fra : Per Christoffersen

Dato : 01-10-04 10:58

Her er en hurtig fredagsquiz:

Opgaven er forholdsvis simpel. Læs artiklen på:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=25380

og find tre fejl (der er mindst fire, så det skulle være nemt nok. De
skrappe kan måske finde fem eller flere).
Fejlene skal selvfølgelig være af juridisk art.

Gevinsten vil bestå i den indre ro, der breder sig samtidig med
konstateringen af at man sandelig ved bedre...

/Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-10-04 11:18

Per Christoffersen wrote:

> Her er en hurtig fredagsquiz:
>
> Opgaven er forholdsvis simpel. Læs artiklen på:
> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=25380
>
> og find tre fejl (der er mindst fire, så det skulle være nemt nok.

"Internetforbrugere kan i fremtiden få seks gange så lang tid til at
fortryde deres onlinekøb, hvis onlinebutikken glemmer at oplyse om den
nuværende fortrydelsesret på 14 dage."

Der har "hele tiden" været op til tre måneders fortrydelsesret, hvis
forretningen ikke oplyser om fortrydelsesretten.

"Reglerne betyder i store træk, at forbrugernes fortrydelsesfrist på 14
dage først træder i kraft på det tidspunkt, webbutikken på skrift har
oplyst køberen om fortrydelsesretten og hvor, man skal henvende sig,
hvis man fortryder sit køb."

Ikræfttrædelsestidspunktet sker ved det seneste af to tidspunkter: Ved
oplysningen om de 14 dages returret, eller ved modtagelsen af varen
(lidt anderledes ved ydelser).

Man kan ikke kræve bestemte former for henvendelse, hvis kunden
fortryder.

Den sidste fejl er måske, at der slet ikke er nogle nye regler?

> Gevinsten vil bestå i den indre ro, der breder sig samtidig med
> konstateringen af at man sandelig ved bedre...

Aaaah!

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 01-10-04 11:34

> Den sidste fejl er måske, at der slet ikke er nogle nye regler?

Jeg holder mig lidt tilbage med at svare konkret endnu, men jeg tror vi
kommer over fem

/Per

Fra : Peter

Dato : 01-10-04 12:05

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse
> Her er en hurtig fredagsquiz:
>
> Opgaven er forholdsvis simpel. Læs artiklen på:
> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=25380

Jeg har skrevet til staklen. Han er opmærksom på problemerne i teksten

/Peter

Fra : Per Christoffersen

Dato : 01-10-04 12:56

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har skrevet til staklen. Han er opmærksom på problemerne i teksten

Quizzen er aflyst, - artiklen er skrevet om

/Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-10-04 12:58

Per Christoffersen skrev:

>Quizzen er aflyst, - artiklen er skrevet om

Så støvsuger vi da bare den nye version.

--
Bertel

Fra : per christoffersen

Dato : 01-10-04 18:42

> Så støvsuger vi da bare den nye version.

Ja men det er ikke lige så sjovt, for den er jo så godt som renset for klare
formuleringer

/Per

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-10-04 19:04

Peter wrote:

> "Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har skrevet til staklen. Han er opmærksom på problemerne i teksten
>
> /Peter

Forpulede røvhul!!! Du kunne vel have ventet bare en enkelt eller to
dage... Jeg ville sgu´ gerne have været med i den quiz...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-10-04 12:57

Per Christoffersen skrev:

>Her er en hurtig fredagsquiz:

Jeg har set Kims svar.

>Det skyldes regler, som stiller krav til butikker, der sælger via postordre eller internettet.

Der er andre former for fjernsalg.

--
Bertel